זיו בית אור: אלוף כובשי הזיתים 2010

בתחרות שהתקיימה במשתלות גבעת ברנר ביום שישי 29 בינואר זכה במקום הראשון זיו בית אור, במקום השני אילן רומם, ובמקום השלישי ארי לוסין ממושב עשרת

מזג האויר האיר פנים לקבוצה לא גדולה של מתמודדים על תואר אלוף כובשי הזיתים, ולמאות רבות של חובבי הזית ומוצריו שהגיעו היום, שישי 29 בינואר, למשתלות גבעת ברנר.

2009 הייתה שנה לא טובה ליבול מסיק הזיתים, מאחר שהזית הוא פרי סירוגי: שנה יש יבול גדול, ושנה יש מעט יבול – כפי שקרה השנה. יתכן שזו הסיבה ששולחנות אחדים שנועדו למתודדים על התואר, שהוענק זו שנה חמישית ברציפות, נשארו מיותמים במהלך התחרות.

בכל מקרה נראה שהקהל הרב נהנה מטעימת, או זלילת, זיתים באופני הכנה ותיבול שונים, וכך גם משמן זית צעיר – ראשית המסיק, וסוגי שמן אחרים אותם הביאו איתם המתמודדים, שרובם גם מכרו את מוצריהם, כולל ריבות, טחינה  גולמית בהכנה באבני ריחיים, עגבניות מיובשות בשמן זית, לימונצ'לו, ירקות אורגניים, וזה עדיין לא הכל.

התחרות התקיימה בנוכחות השגריר יצחק אלדן –  יו"ר 'דרך עץ הזית' בישראל, זיו ומיטל בית אורנשיא מועצת הזית העולמית הפועלת בחסות האו"ם – פרופסור שמעון לביא, ומנכ"ל מועצת הזית – גדי הורביץ, שבעקבות בחירת הקהל, לעתים תוך שימוש בטכניקות שלא היו מביישות את מתמודדי כוכב נולד והבאת עובדים ממקום העבודה של האבא, לפחות במקרה אחד, הכתירו את הזוכים המאושרים.

במקום הראשון זכה זיו בית אור (בתמונה עם רעייתו העיתונאית מיטל יסעור בית אור) שזכה במקום ראשון גם בתחרות ב- 2008, והבוקר התראיין בתוכניתו של עמיקם רוטמן ברשת ב' – מה שמוכיח גם כי נעשתה עבודת יחסי ציבור טובה וגם שהנושא מעניין.
במקום השני זכה אילן רומם, ובמקום השלישי ארי לוסין ממושב עשרת, שזכה ב- 2008 במקום השני, ושמח להצטלם עם נכדו שחוגג מחר, שבת 30 בינואר, את בר המצוה שלו.

ארי לוסין והנכדנכדים בן ארצי

נכדים היו גם הנשק הסודי של אברהם בית ארצי, שגילה לנו מספר סודות: קודם כל הוא לא אוהב, או לא אהב, זיתים כי הוא הונגרי במוצאו. שנית, הוא מתבל את הזיתים שלו במעט דבש כחומר משמר, ושלישית, הוא הביא את הנכדים כדי למכור בדוכן כי הם כוח עבודה זול – בדיחה כמובן.

מחר, שבת 30 בינואר, יערך במשתלות גבעת ברנר יריד מכירת זיתים, שמני זית ומוצרים נוספים, כך שמי שרוצה ליהנות מהאווירה והמהמוצרים, בהחלט מוזמן להגיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר