זרעי קיץ – מטבח צמחוני עכשווי, נחלאות ירושלים

זרעי קיץ הוא אמנם אוכל, אבל לא רק. מדובר בקונספט בישולים של מטבח עונתי עכשווי ומיוחד. התפריט דינמי ומבוסס על ירקות טריים ומשובחים מהשוק, שמן זית, עשבי תיבול, גרעינים, אגוזים וזרעים, תבלינים שלמים הנקלים ונטחנים לתערובות תיבול מיוחדות ומלח ים אטלנטי

לפני שלוש שנים בדרך חזרה מהעבודה שלי, צעדתי הביתה לבד. היה לילה ירושלמי טיפוסי, היה לי עצוב וקר . הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו עם הידיים שלי. מאז כמובן קרו המון דברים, אך באותו לילה בעצם החלטתי להקים את המטבח שלי – "זרעי קיץ".

זרעי קיץ הוא אמנם אוכל, אבל לא רק. מדובר בקונספט בישולים של מטבח עונתי עכשווי ומיוחד. התפריט דינמי ומבוסס על ירקות טריים ומשובחים מהשוק, שמן זית, עשבי תיבול, גרעינים, אגוזים וזרעים, תבלינים שלמים הנקלים ונטחנים לתערובות תיבול מיוחדות, ומלח ים אטלנטי.

הבישולים נעשים בהזמנות מיוחדות, והם מתבצעים במטבח הפרטי שלכם או במטבח שלי. המטבח מציע שילובים מרעננים של מטבח צמחוני. ארוחה חלבית, סל פיקניק או סל במתנה.

בתפריט הסתווי אפשר למצוא מאכלים שילטפו את הגוף והנפש, והוא מורכב ברובו מאוצרות האדמה.

רוצים להזמין "אותנו" (רויטל סינגר, 32, אימא לנורי ונשואה לאדוארד) לביתכם ליום בישולים מהנה? פשוט בוחרים מאכלים שרוצים מתוך התפריט, או מתאימים יחד תפריט אישי בהתאם לחומרי הגלם האהובים עליכם. המטבח יגיע לביתכם עם סל תבלינים ונגיעות מיוחדות של המטבח והשלמות של חומרי גלם החסרים לכם.

אז מה זה המטבח הזה?
לדוגמא: דלעת צלויה בשמן זית עם רוזמרין ומרווה, ירקות שורש סתוויים אפויים, או פיטריות שיטאקי מושרות בשמן זית, סירופ רימונים שום ג'ינגר ובזיליקום, מטופלים בנפרד, מצטרפים לקדרת דגנים ומתובלים בעדינות בשמן זית, פלפל שחור גרוס ומעט מלח ים. כל קדרה והטיפול שלה, כל ירק והטעמים המיוחדים שלו.

או למשל, אורז בסמטי מלא מושרה ליממה ומסונן, שמתחיל בשמן זית חם שאליו מצטרפים הל, ציפורן וקינמון, צ'ילי, כוסברה וכמון קלויים וכתושים, כמה עלי מרווה וטימין, שיני שום שלמות וג'ינג'ר מגורד.
כשהאורז מוכן הוא נעטף במגבת מטבח נקיה למנוחה של חצי שעה, אחר כך טועמים ומוסיפים עוד נגיעה קטנה של שמן זית, מיץ וקליפה מלימון טרי, אגוז מוסקט ופלפל שחור טרי. מתאים עם דאל הודי של עדשים כתומים וקדרה חמה מהתנור של ירקות שורש ועשבי תיבול.

אפשר להתעדכן בתפריט באתר של זרעי קיץ
http://revitalcooking.googlepages.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר