חגיגת רימונים בגבעת ברנר לקראת ראש השנה

מפגש חובבי גינון ואוכל במשתלות גבעת ברנר יוקדש לגידול רימונים ומוצרי מזון וטיפוח על בסיס הפרי המיוחד – יום שישי 26 בספטמבר 10:00. ללא תשלום

בשנים האחרונות התפרסמו מחקרים רבים על ערכו הבריאותי והתזונתי של הרימון – אחד הפירות בעלי התרומה הגבוהה ביותר לחיזוק הגוף ומניעת מחלות.

ביום שישי, 26 בספטמבר יערכו משתלות גבעת ברנר מפגש "עץ הרימון נתן ריחו", שיוקדש לגידול עץ הרימון בגינה הביתית. שילוב הרימון בגינה מומלץ מאוד בגלל עמידות העץ והאפשרות לגדל אותו גם באדמה לא פורייה, עם כמויות קטנות יחסית של מים. גם בעונות שעץ הרימון אינו מניב פרי, הוא יפה בתור עץ נוי עם פריחה אדומה דומיננטית.

הרימון נחשב כצמח מרפא במסורת היהודית, ותכונותיו קיבלו תימוכים רפואיים בעת החדשה. ממצאי מחקר שנערך בבית החולים רמב"ם, מצביעים על כך שמיץ הרימון משפיע לטובה על ניקוי מערכת כלי דם, וממיס משקעי כולסטרול ושומנים אחרים. בעזרת צריכה קבועה של מיץ רימונים על בסיס יומי, שופר מצב כלי הדם של המשתתפים בניסוי בבית החולים, עד שלפעמים ויתרו על ניתוחים קלים.

לפרי הרימון סגולות רפואיות רבות נוספות: הרימון הוא נשק חשוב בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, ומוריד את רמת הכולסטרול הרע. הוא מסייע לחיזוק המערכת החיסונית, ומהווה מקור טוב לברזל ומומלץ לסובלים מאנמיה וחולשה. הרימון מסייע בטיפול בסרטן השד, בהורדת הסיכון לסרטן העור ובתופעות של גיל המעבר. כן הוא מועיל לשיכוך כאבי ראש ובמקרים של בחילות.

המפגש בנושא רימונים יערך ביום שישי, 26 בספטמבר, בשעה 10:00 במשתלות גבעת ברנר. מרצה: ד"ר דוד בר. במפגש תינתן סקירה על גילויים חדשים ביחס לסגולות הרימון, יינתנו עצות לנטיעה וטיפול בעץ הרימון, ויוצגו מוצרי מזון וטיפוח על בסיס הפרי. לאורך כל הבוקר יהיו במשתלה דוכנים עם מוצרים שעשויים מפרי הרימון, כגון ריבות, מיץ רימונים שייסחט במקום, מיץ רימון קפוא ועוד.

ההשתתפות במפגש ללא תשלום, אך מומלץ להזמין מקום מראש במשתלות בטלפון: 08-9443952.
תוכנית המפגשים המלאה לעונת הסתיו של משתלות גבעת ברנר בנושאי גינון ואוכל מתפרסמת באתר: www.gardens.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר