חדר האוכל – אופרה קיבוצית

מסעדת חדר האוכל, אשר הוקמה בהשראת חדר האוכל הקיבוצי, השיקה תפריט חדש לרגל פתיחת העונה ה-25 של האופרה הישראלית. כל מנה בתפריט המיוחד קיבלה שם של אחת מהאופרות, ונעשתה ברוח היצירה

מסעדת חדר האוכל התל-אביבית בהובלתו של השף עומר מילר, אשר הוקמה בהשראת חדר האוכל הקיבוצי, השיקה תפריט חדש לרגל פתיחת העונה ה-25 של האופרה הישראלית. כדי להסביר את הקישור התמוה בין קיבוץ לבין אופרה, חשוב להבין כי המסעדה שוכנת במשכן לאומנויות הבמה בתל-אביב, שם שוכן, בין השאר, בית האופרה הישראלית.

התפריט החדש, אותו יצר השף עומר מילר, נוצר כאמור ברוח האופרה. ליתר דיוק, כל מנה בתפריט המיוחד קיבלה את השם של אחת מהאופרות המוצגות, והמנה עצמה נעשתה ברוח היצירה.

הילד החולם, שנכתב על בסיס המחזה של חנוך לוין, הפכה למנה חביבה של פלאפל דגים עשוי היטב עם קרם חומוס ורוטב לימוני. לעומת זאת, פאוסט היא מנה צרפתית הכוללת פטה כבד מצוין, צנים קלוי היטב וריבת צ'ילי חריף ומפתיעה לטובה.
הספר מסביליה היא למעשה קרוקט תפוח אדמה ובתוכו גבינת מנצ'גו, ובצד רוטב עגבניות עדין. מנה חביבה אך לא מיוחדת, ורק בעלי החך המעודן ירגישו בטעמה העדין של הגבינה.

בכל ערב יש מנה הקרויה פיק דאם. זוהי מנה סודית שתוכנה לא מתגלה, בהתאם לרוח ההצגה עצמה. בערב בו ביקרנו היה זה סטייק עסיסי עם התוספות שלצדו. אם תקבלו את המנה הזו כהפתעה, תהנו מהמנה המוצלחת ביותר, לפחות מאלה שאנחנו טעמנו.

עוד בתפריט האופראי של המסעדה: היהודייה – אוכל יהודי אותנטי: קרפלך במילוי עגל, בצלים מטוגנים, שמיר
נבוקו מצדה – מנה איטלקית קלאסית: ניוקי סולת "אלה רומנה", יין לבן, שמנת, פרמז'ן.
אירוסין במנזר – מנה בהשפעה רוסית: סלט פלמידה מעושנת, תפוחי אדמה, ביצה קשה.

מחיר כל מנה מהתפריט החדש 25 ₪. יחד עם מנות שיוגשו בלעדית לקהל צופי האופרה בהצגת כרטיס אופרה, כגון צלחת גבינות ישראליות או ברוסקטה תמורת 25 ש"ח, וכן כוס קאווה על חשבון הבית, זהו תפריט מיוחד ושלם. רק חבל שלא כל המנות אחידות בייחודיות שלהן.


חדר האוכל
שד' שאול המלך 23, תל אביב (מתחם המשכן לאומנויות הבמה) 
טל. 03-6966188

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר