חדשות טובות: גידול של 100% צפוי השנה ביבול שמן הזית בישראל לעומת השנה שעברה

ביבול שמן הזית בישראל צפוי השנה גידול של 100% לעומת השנה שעברה, עם יבול של 7,500 טון שמן זית אותם צפויים להפיק השנה בתי הבד בישראל. כך אומר גדי הורוביץ, סמנכ"ל מועצת הזיתים, לקראת פתיחתה של עונת מסיק הזיתים לשמן זית.

ביבול שמן הזית בישראל צפוי השנה גידול של 100% לעומת השנה שעברה, עם יבול של 7,500 טון שמן זית אותם צפויים להפיק השנה בתי הבד בישראל.
כך אומר גדי הורוביץ, סמנכ"ל מועצת הזיתים, לקראת פתיחתה של עונת מסיק הזיתים לשמן זית.

לדברי הורוביץ, לעומת 15,000 טון זיתים שנמסקו בשנה שעברה, מהם נעצרו 2,500 טון שמן זית, יימסקו השנה כ-35,000 טון, ומהם ייעצרו כ-7,500 טון שמן זית.

אמין חסן, מנכ"ל מועצת הזיתים, אומר כי הגידול המשמעותי בייצור יאפשר ליצרנים הישראליים להגיש לענף הקולינריה ולצרכן הביתי מגוון עשיר של שמני זית איכותיים, ובכך להרחיב את פלח השוק של שמנים ישראליים מול המיובאים, שבמקרים רבים אינם עומדים בתקני האיכות הקפדניים של מועצת הזיתים בישראל.

חסן והורוביץ מדגישים כי הגידול הצפוי ביבול השנה יאפשר ליצרנים למתן את העלייה הצפויה במחירי השמן, הנובעת משדרוג אמצעי הגידול, השבחת שיטות האקלום, שיפור שיטות ההדברה ואיכות מי ההשקיה, ומהשבחת שיטות המסיק ותהליכי הייצור והאריזה.

לדבריהם, התחזית היא כי המחיר לצרכן של שמן זית כתית מעולה, הנושא את תווית האיכות של מועצת הזיתים, ייישאר ברמות של כ-45 ₪ לליטר.
הם אומרים גם כי שמן זית שיימכר לצרכן במחירים נמוכים משמעותית, הוא על פי רוב שמן מזויף, או שמן שפג תוקף השיווק שלו.

כיום יש 160 יצרני שמן זית שתוצרתם נושאת את תווית האיכות של המועצה, ונראה כי השנה יצטרפו אליהם נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר