חדש בישראל: פרסומת על גבי כוסות קפה חד פעמיות

START CUP בנתה בחודשים האחרונים מערך הפצה המתפרש על מאות נקודות מכירה של קפה בכל הארץ, תוך שימת דגש על מקומות בעלי חתך אוכלוסיה צרכני וייחודי. עסקים אלו חתומים על הסכמי בלעדיות והביעו הסכמתם להחליף את הכוסות המשמשות אותם כיום, בכוסות המעוטרות בפרסומות

פלטפורמה פרסומית שהפכה לטרנד בארה"ב, אנגליה ואוסטרליה מושקת כעת בישראל: חברת START CUP מציעה פרסום עסקים על גבי כוסות קפה חד פעמיות.
START CUP בנתה בחודשים האחרונים מערך הפצה המתפרש על מאות נקודות מכירה של קפה בכל הארץ, תוך שימת דגש על מקומות בעלי חתך אוכלוסיה צרכני וייחודי. עסקים אלו חתומים על הסכמי בלעדיות והביעו הסכמתם להחליף את הכוסות המשמשות אותם כיום, בכוסות המעוטרות בפרסומות.
בין נקודות ההפצה של הרשת קיימים בתי קפה רבים, כמו גם פינות קפה בחדרי כושר, מכונים לחיטוב הגוף, אוניברסיטאות, מכללות, בתי קולנוע וקניונים.

לדברי בעלי החברה, המפרסמים יכולים לבחור היכן תוצג הכוס שלהם, ולזכות בחשיפה רק מול קהלי יעד מבוקשים.
אמצעי הפרסום החדש מעניק הזדמנות לחיזוק הקשר הישיר עם הצרכנים דווקא בתקופת מיתון. מעבר לכך, לפרסום זה קיים יתרון מובהק של זמן חשיפה ארוך במיוחד: חשיפה לפרסומת בטלוויזיה או לפרסום חוצות נמשכת כמה עשרות שניות. לעומת זאת, שתיית קפה אורכת בממוצע כ-12 דקות, מה שמגדיל משמעותית את זמן החשיפה לפרסומת.

יתרה מזאת, מעבר לאדם הלוגם מהקפה, גם האנשים שבסביבתו נחשפים לפרסומת ובמקרים רבים, המסר הפרסומי שעל הכוס אף הופך לנושא השיחה. מעבר לכל אלה, קהל קבוע בבית קפה הנחשף שוב ושוב לאותה פרסומת המעטרת את הכוס, יטמיע אותה יותר מקהלים מזדמנים.

לדברי היזמים הצעירים, ניתן להשתמש בכוס לא רק כ"שלט חוצות מהלך" אלא להפוך את הכוס עצמה לקופון הנחה, או כרטיס כניסה לאירועים שונים, יתרון שלא עומד לצורות פרסום אחרות.

חברת START CUP עמלה חודשים לפני השקת המוצר שלה על הסכמי הפצה עם נקודות מכירת משקאות חמים ייחודיות, המנקזות אליהן קהל צרכני וממוקד.
על נקודות המכירה של הקפה שנכללות בקו ההפצה של החברה נמנים מכוני כושר כמו רשת 'גו אקטיב', הרשתות לעיצוב וחיטוב הגוף 'סטודיו סי' ו'ליידיס פיטנס', קאנטרי קלאבים שונים, וכן בבתי קפה במס' קניונים.

בנוסף חתומה החברה על הסכם הפצה של כוסות קפה חד פעמיות עם מספר אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ, לדוגמא: קפיטריות באוניברסיטת חיפה, בסמינר הקיבוצים, באוניברסיטה הפתוחה ברמת אביב, במכללת הכפר הירוק, במכללה האקדמית בירושלים ועוד.
הכוסות משווקות גם בבית הקפה המרכזי הנמצא ברשת הקולנועים סינמה סיטי שבצומת גלילות ובכל מזנוני הדרכים ('דודות') של האגודה למען החייל, בתי החייל ומתקני הנופש של האגודה למען החייל.

בעלי החברה, אייל פריינטה ואורן לוי הם שני יזמים בני 27 בלבד, חברי ילדות שלמדו יחד במרכז הבינתחומי בהרצליה.
"כל הרעיון נולד ממש במקרה", אומר אייל. "זה קרה באחת ההרצאות במכללה. אחרי שסיימתי את הקפה שלי, אורן לקח את הכוס והתחיל לצייר עליה. הסתכלתי מסביב וראיתי שכולם עם כוסות קפה ביד, ואז עלה לי הרעיון של פרסומות על כוסות קפה חד פעמיות. רק מאוחר יותר בדקנו ומצאנו שדרך הפרסום הזו כבר רווחת ואף מצליחה בהרבה מדינות בעולם. חקרנו את שוק הפרסום על גבי כוסות חד פעמיות ברחבי העולם, וגיבשנו רעיונות שמתאימים יותר לקהל הישראלי".
לאחר גיבוש הרעיון, עמלו אייל ואורן במשך חודשים ארוכים על הקמת מערך הפצה של כוסות הקפה החד פעמיות ברחבי הארץ.

כיום מבטיחים בעלי החברה גישה ישירה של מפרסמים אל מאות נקודות מכירה אטרקטיביות ברחבי הארץ, תוך בחירה מפולחת ומדויקת של קהל היעד.
"יש לנו נתוני פילוח אוכלוסיה לגבי כל בית קפה או נקודת קפה שחתומה איתנו על הסכם", מסביר אייל פריינטה. "אנחנו מכירים בצורה עמוקה ואינטימית, מי הקהל שמגיע למקום, מה הרקע הסוציו אקונומי שלו, מהן ההעדפות שלו, מה הוא אוהב, מה הוא שונא, ואיזה דברים הוא מחפש. אנחנו גם יודעים כמה אנשים פחות או יותר קונים משקה חם בנקודות המכירה הללו ובאילו שעות. כך ניתן לפלח באופן מדויק את מאות בתי הקפה שכלולים בקו ההפצה שלנו בהתאם לקהל שאליו המפרסם רוצה לפנות, ולפי האזור הגיאוגרפי שבו הוא מעוניין לפרסם את העסק שלו. זהו יתרון שלא קיים למפרסמים באף מדיה פרסומית אחרת".

START CUP מלווה את מהלך הפרסום באמצעות כוסות חד פעמיות מתחילתו ועד סופו, תוך אפשרות לעיצוב וקריאייטיב של המוצר על ידי החברה.
הכוסות מיוצרות בישראל וההדפסה עליהן איכותית.
הזמנת המינימום לפרסום על כוס עומדת כיום על 10,000 כוסות. החברה אחראית לכל התהליך, החל מגיבוש הרעיון, דרך ייצור הכוסות, חלוקת הכוסות לנקודות המכירה, וכלה במעקב אחר השימוש בהן.

להזמנות ניתן לפנות לאייל: 054-8007627.
או דרך אתר החברה:
www.startcup.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר