חדש בשוק: משמשים בצבעי אדום, ארגמן, שחור ומנומר

הפרי עסיסי מאד ומזכיר תערובת טעמים של משמש, אפרסק ושזיף. בימים אלה שוקדים על פיתוח זנים נוספים בקבוצה, אך כבר בעונה הנוכחית ניתן למצוא בשווקים ארבעה זנים מהמשמשים הצבעוניים

פירות בן דור מיסוד המעלה, המתמחים בטיפוח ופיתוח של מיני פירות יחודיים, פיתחו סידרת משמשים חדשים בצבעים מנומר, שחור, מפוספס וסגול.
הפירות פותחו באמצעות הכלאות וברירת זרעים של משמש, שזיפים ואפרסקים, והם בעלי צבע וטעם יחודיים. זוהי קבוצה חדשה של זנים גלעיניים השונים מהמשמשים המוכרים במראם, טעמם, ואפילו בגלעין.

הפרי עסיסי מאד ומזכיר תערובת טעמים של משמש, אפרסק ושזיף. בימים אלה שוקדים על פיתוח זנים נוספים בקבוצה, אך כבר בעונה הנוכחית ניתן למצוא בשווקים ארבעה זנים מהמשמשים הצבעוניים:

פיצ'קוט – זן "אמש" הוא הראשון שמבשיל בקבוצת הצבעוניים, פרי כדורי וצבעוני עם ציפה מנומרת מבחוץ בגווני אדום אש-צהוב ובשרו צהוב. הוא עסיסי, מכיל מיץ רב וטעים ביותר בהבשלתו. הוא פותח בעזרת תהליך של איסוף זרעים במטע פירות מעורב.

ויולט – פרי בצבע ארגמן, כפי שמעיד עליו שמו. ציפתו בצבע דם ובשרו אדום, עסיסי וטעים. הוא מצטיין ברמת סוכר גבוהה ובאיזון נכון בין החמיצות והמתיקות. בעת אכילתו יש תחושה של קריספיות.

בלקכוט – משמש שחור הנקטף בשבוע האחרון של מאי. עסיסי ומתוק ביותר כ-20% בריקס לעומת משמש רגיל המגיע עד 16% בריקס. הפרי עסיסי, מתוק ונימוח בפה. תקופת הבשלתו קצרה. ציפתו כתומה.

טייגר – משמש מנומר בפסים בצבעי טייגר. הפסים נובעים מציפתו הכהה בצבע בורדו. הוא מלא מיץ, מאוזן בטעמו, מתוק ועסיסי.

פירות בן דור נמכרים בסניפי רשת השופרסל, טיב טעם ובחנויות המתמחות בפירות מיוחדים. כמו כן הם משווקים ברשתות השיווק הגדולות בבריטניה.

מידע על פיתוחי פירות בן דור באתר: www.bendorfruits.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר