חדש: ווק ללא שמן

הטיגון בהקפצה מהירה וקלילה מצטיין בשמירה על מרבית הויטמינים והמינרלים במזון. השימוש בווק מתאים במיוחד לתפריט קיצי מפני שהוא מאפשר טיגון מזונות קלילים כמו של בשר וירקות מוקפצים, להבדיל מבישול הקדירה האופייני לחורף

חברת ברגהוף החלה לשווק שלושה ווקים המאפשרים טיגון והקפצה גם ללא שמן.
הווק הינו כלי בישול רב תכליתי שמקורו בסין, אשר הפך לאחד הכלים הדומיננטיים ביותר במטבחי דרום מזרח אסיה. זהו מחבת בעל תחתית עגולה המשמש בעיקר לטיגון בהקפצה, אך גם כלי לטיגון בשמן עמוק, לאידוי, ולבישול מרק. ייחודו של הווק הוא בצריבה מהירה תוך ערבוב המזון המטוגן או המבושל בו מעל אש גבוהה, בעיקר בעזרת הרעדת המחבת עצמו, זאת להבדיל מהטיגון והבישול הסטאטי, המצריכים פעולת כף טיגון ודומיה. צורתו הייחודית של הווק מאפשרת חימום מהיר מאד תוך השקעה נמוכה יחסית של אנרגיה. במדינות המערב משווק ווקים בעלי תחתית שטוחה כך שיותאמו לכיריים המערביות.

הטיגון בהקפצה מהירה וקלילה מצטיין בשמירה על מרבית הויטמינים והמינרלים במזון. השימוש בווק מתאים במיוחד לתפריט קיצי מפני שהוא מאפשר טיגון מזונות קלילים כמו של בשר וירקות מוקפצים, להבדיל מבישול הקדירה האופייני לחורף.

היות והווק מעביר את החום באופן אחיד ובמהירות יש להכין מראש את הירקות, הבשר או העוף בחתיכות בעלות גודל אחיד, ואז להטילן אל הווק תוך שמירה על העיקרון של "מהקשה לרך". יש כמובן לבשל את האטריות ואת האורז המיועדים להקפצה עוד בטרם מתחילים להקפיץ אותם. הטיגון והבישול בווק מאפשר סינרגיה בין מרכיבי מזון רבים, והתהליך המהיר של הטיגון או הבישול בווק מאפשר שמירה על מרכיביו התזונתיים החיוניים של האוכל כמו מינרלים וויטמינים.

הווקים החדישים של ברגהוף מאפשרים אותן תכונות, אך ללא שימוש בטיפת שמן אחת.
עקרון הטיגון בווקים החדשים פשוט: מניחים בווק את הירקות או את נתחי הבשר להקפצה, שמים על אש קטנה ומניחים מכסה לדקות מעטות ואז ניתן להשתמש בווק כבווק רגיל.

הטיגון בווקים של ברגהוף מצליח להשתוות בטעמיו לאוכל המוקפץ והאהוב מהמזרח, ובתוך כך לשמור על מרכיבי המזון החיוניים, מבלי שהם יאבדו במים או בשמן. כתוצאה מתכונות אלה הפך הטיגון בווקים של ברגהוף לדיאטטי ובריא לאין שיעור מהמזון המטוגן בווקים רגילים.

הווקים של ברגהוף משווקים בשלושה דגמים:
ווק 32 ס"מ – עשוי נירוסטה משובחת 18/10 העומדת בכל תקני המזון האירופאים המחמירים. הווק בעל שוליים נוחים למזיגה קלה ללא טיפטוף, וידיות אחיזה בטיחותיות וקרות.
ווק יציקת אלומיניום 32 ס"מ עם ציפוי "פרנו פלטיניום" – עשוי יציקת אלומיניום התורם לחימום מהיר ביותר ופיזור חום אחיד ואופטימאלי לאורכה ולרוחבה של התחתית. המוצר עם ציפוי "פרנו פלטיניום" תלת שכבתי למניעת הידבקות מצטיין בעמידות מפני שריטות ושפשופים ובעל שכבה אמצעית מחוזקת. הווק מאפשר שמירה על כל סגנונות הבישול והטיגון המסורתיים ללא שמן.
ווק כפול 36 ס"מ – עשוי נירוסטה משובחת 18/10 העומדת בכל תקני המזון האירופאים המחמירים. מצויד ברשת נפרדת לטיגון בשמן עמוק. הווק בעל שוליים נוחים למזיגה קלה ללא טיפטוף, וידיות אחיזה בטיחותיות וקרות.

הווקים החדישים וכן שאר כלי המטבח של ברגהוף מותאמים לכל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה.

את מוצרי ברגהוף ניתן לרכוש באתר האינטרנט www.berghoff.org.il
ובחנויות הרשת:
אשדוד – רח' משה אבן עזרא 23, טל. 08-8543766
ירושלים – יד חרוצים 18, קניון אחים ישראל, טל. 02-6731172
ראשל"צ – רח' רוטשילד 83, טל. 03-9643649
בית חולים תל השומר קניון הצומת חנות מס' 13 , טל. 03-6352613
ת"א – רח' אבן גבירול 71, קניון גן העיר, חנות מס' 55, טל. 03-5277585
אילת – רח' הדייג 1, פרק התעשייה, טל. 08-6331264
נתיבות – רח' סמילו (כיכר סמילו, מול בית קפה שלי), טל. 08-9941828

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר