חדש מהעצים בסוף הקיץ: אגס רד-דרוז ותפוח סיני – אגס אסייתי

החיספוס בקליפה של האגס האסייתי יוצר רתיעה אצל צרכנים ישראלים, ולכן מפתחים בפירות בן דור זנים חדשים עם קליפה חלקה

פירות בן דור מיסוד המעלה, המתמחים בגידול ושיווק פירות מיוחדים, פותחים בחודש אוגוסט את עונת האגסים עם זנים שמאחרים להבשיל.

זן ה"רד-דרוז" הוא זן יחודי של אגסים שמבשיל מאוחר, מסוף אוגוסט עד סוף ספטמבר, לאחר גמר קטיף זני האגסים האחרים במטעים. ה"רד-דרוז" אינו מוכנס לקירור, ולכן הוא אגס טרי "ישר מהעץ" שניתן למצוא בשווקים מראשית ספטמבר.

לאגס "רד-דרוז" לחי אדומה כהה על רקע צהוב, שמכסה כמחצית מהפרי. הוא מושך את העין בצבעיו הבלתי רגילים לעומת אגסים מוכרים בארץ ובעולם. הפרי גדול וצורתו מוארכת ואגסית קלאסית. טעמו מתוק, והוא טעים לאכילה למרות היותו פרי חזק וקשה, הוא מצטיין בחיי מדף טובים.

משפחה מעניינת נוספת של אגסים שמשווקים ע"י פירות בן-דור בעונה זו, הוא האגס האסיאני המכונה גם תפוח סיני. מקורו של הפרי במזרח הרחוק. הוא שונה בצורתו החיצונית מהאגסים הרגילים בשווקים, עגול כמו תפוח ומחוספס למגע. למי שיטעם אותו מצפה הפתעה בטעם עסיסי שמתוק בפה.

החיספוס בקליפה של האגס האסייתי הנמכר כיום בשוק יוצר רתיעה של צרכנים אשר לא מכירים את טעמו המיוחד של אגס זה. לכן בפירות בן-דור מפתחים זני אגס אסיאני חדשים בעלי קליפה חלקה בהירה בצבעים צהוב חזק או צהוב עם לחי אדומה ובטעמים מתוקים במיוחד. בחברה מקווים שזנים אלה בעלי ההופעה המושכת יותר יתפסו מקום בסל הקניות של הצרכן הישראלי בעתיד.



www.bendorfruits.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר