טבעול משיקה מאפי ירקות המבוססת על בצק ירקות

בצק הירקות מבוסס על טכנולוגיה חדשה עליה נרשם פטנט בישראל ובעולם והוא עתיד לשמש בסיס לפיתוחים מגוונים בתחום עולם המאפה

חברת טבעול שוב פורצת דרך והפעם עם חידוש בעולם המאפה. בימים אלו משיקה טבעול סדרת מאפי ירקות, המבוססת על בצק חדשני שעשוי מ 50 אחוז ירקות. בצק הירקות הינו פיתוח של מעבדות המו"פ האסטרטגי של טבעול ונרשם עליו פטנט בארץ ובעולם.

על בסיס הפטנט פותחו ארבעה מאפי ירקות שונים שייחודם בכך שהם עשויים מבצק העשוי מ- 50 אחוז ירקות במילוי ירקות.

מאפה תירס במילוי גרגירי תירס וקרם תפוחי אדמה.
מאפה בטטה במילוי קרם בטטה.
מאפה תרד במילוי תרד וגבינה בולגרית.
מאפה כרובית במילוי קרם כרובית, כרישה וגבינה

הבצק המהפכני, מופחת שומן ומופחת קלוריות בהשוואה לבצק עלים ומאפים קיימים אחרים, ומכיל את כל הערכים התזונתיים הקיימים בירקות.

לדברי עמרי לוטן, מנכ"ל טבעול: "היכולות הטכנולוגיות של טבעול, פורצות דרך בתחומן, חיברו לראשונה את עולם הבצק עם עולם הירקות ואיפשרו ייצור בצק שמחציתו עשוי מירקות. יכולות טכנולוגיות אלה מאפשרות לטבעול לספק לצרכנים מאפים מזינים בעלי ערך קלורי נמוך יחסית ומהוות בסיס לפיתוחים מגוונים נוספים בעולם המאפה בארץ ובחו"ל. הטכנולוגיה מאפשרת פיתוח מוצרים מבצקים שונים: בצק עלים, פריך ושמרים".

הטכנולוגיה פותחה כאמור על ידי מחלקת המו"פ האסטרטגי של טבעול במשך יותר משנתיים והושקעו בה יותר מ-6 מיליון שקל. פרוייקט פיתוח טכנולוגיות בעולם המזון זכה למענק של המדען הראשי במשרד התמ"ת.

סדרת המאפים החדשה מביאה את בשורת הבריאות והתזונה הנכונה גם לקטגוריית המאפים: המאפים החדשים מבוססים על בצק שעשוי מ-50 אחוז ירקות, על כל היתרונות הגלומים בכך.

בנוסף, המאפים –
מופחתי שומן: מכילים כ-9 אחוז שומן בלבד
מופחתי קלוריות: מכילים כ-80 קלוריות ליחידה
עשירים בסיבים תזונתיים
אינם מכילים שומן טראנס
אינם מכילים צבעי מאכל
אינם מכילים חומרים משמרים

לוטן מוסיף: "סדרת מוצרי המאפה החדשה פונה לקהל צרכנים רחב ביותר שמשתוקק למאפים אך נמנע או מוריד את כמות הצריכה עקב תפישתם כ"משמינים ו"לא מזינים. הטכנולוגיה החדשה תאפשר לטבעול לפרוץ לשווקים בינלאומיים חדשים ולמגזרי צרכנים שלא התעניינו עד עתה במוצרים מן הצומח וכן לבסס את מעמדה כקובעת מגמות בעולם המזון הבינלאומי וכמובילת שוק בשווקים האירופאיים".

כידוע מייצאת טבעול כמחצית מתוצרתה לשווקים באירופה, לרשתות מזון מובילות כמו טסקו, סנסבורי, אלברט היין, דל הייז ואחרות. במדינות אלו מציין לוטן, קיים צורך רב במוצרי מאפי ירקות "מוכנים" כמו קישים ופשטידות. "בכוונתנו להשיק, גם מעבר לים, מוצרים על בסיס הבצק שפיתחנו".

עינת יוזנט-רביד, סמנכ"לית השיווק, מעריכה כי היכולת החדשה של טבעול ובעקבותיה המוצרים שיפותחו, תוביל להעלאת היקף המכירות של החברה ואף לעלייה בנתח השוק. כיוון שמדובר על צריכת המוצרים בסיטואציות צריכה נוספות מאלו שטבעול נמצאת בהן היום.

לדברי יוזנט-רביד: "מאפי הירקות נותנים מענה ממוקד לטרנדים ולמגמות צריכה חדשות סביב נושא "מזון בריאות". שכן מדובר במוצרים בעלי ערך תזונתי גבוה וערך קלורי נמוך המהווים פתרון אפשרי להזדמנויות צריכה כמו שבת בבוקר, בערבים משפחתיים, לאירוח חברים וכחטיפים בין הארוחות".

מאפי התירס, התרד, הכרובית והבטטה נמכרים באריזות שמשקלן 640 גרם, הכוללות 16 יחידות ומחירן המומלץ לצרכן 31.95 שקל.

אודות טבעול
טבעול, שבבעלות אסם (58 אחוז) וקיבוץ לוחמי הגיטאות (42 אחוז), מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי מזון מן הצומח דמויי בשר ומבוססי ירקות, שהינם מזון נוחות קפוא, מזין וטעים, נוח ומהיר הכנה.

מיגוון מוצרי טבעול – שניצלים, המבורגרים, קציצות, נקניקיות, ארוחות מוכנות, חטיפים ונגיעות – משמשים את הצרכן כמנה עיקרית בארוחות הצהריים והערב, או כארוחה קלה וכיבוד בין הארוחות.

טבעול, שחקנית דומיננטית במרבית הקטגוריות בהן היא פועלת, מובילה בישראל את שוק השניצלים והנקניקיות דמויי הבשר, את תחום מוצרי הירקות ואת שוק הארוחות המוכנות.

היקף המכירות השנתי של טבעול נאמד בכ-270 מיליון שקל, כ-55 אחוז מהם נובעים מיצוא.

יו"ר טבעול: דן פרופר
מנכ"ל טבעול: עמרי לוטן
סמנכ"לית שיווק: עינת יוזנט-רביד

כתובת האתר: www.tivall.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר