כשרות בורקס: הצורה הופכת לתמרור אזהרה

החל מ- 7 לאוגוסט נדע אם הבורקס שאנו אוכלים הנו חלבי או פרווה, וזאת על פי צורת הבורקס שהופכת אותו לתמרור הכוונה או אזהרה – הכל בעיני המסתכל והאוכל. הרבנות הראשית לישראל הודיעה ליצרני המאפים בישראל על הרחבת הנוהל הקיים בנוגע לצורות המאפים כך שניתן יהיה להבדיל בקלות בין חלבי לפרווה

החל מ- 7 לאוגוסט נדע אם הבורקס שאנו אוכלים הנו חלבי או פרווה, וזאת על פי צורת הבורקס שהופכת אותו לתמרור הכוונה או אזהרה – הכל בעיני המסתכל והאוכל.
הרבנות הראשית לישראל הודיעה ליצרני המאפים בישראל על הרחבת הנוהל הקיים בנוגע לצורות המאפים כך שניתן יהיה להבדיל בקלות בין חלבי לפרווה.

מסתבר כי על פי הנוהל הקיים מחויבות המאפיות הכשרות לייצר בורקס פרווה בצורת מרובע ובורקס חלבי כמשולש. כך שכשאתם בקונדיטוריה או בקיוסק, צורת הבורקס אינה גחמת האופה, אלא צו כשרות.

מ- 7 לאוגוסט יחוייבו המאפיות הכשרות לייצר בורקס פרווה בצורת משולש סגור או שבלול, ובורקס פילס חלבי יהיה בצורת חישוק או מלבן/אצבע רחבה.
ההוראה תחול גם על מאפים מתוקים: קרואסונים (סהרונים) ורוגלך פרווה יהיו ישרים, ואלה החלביים יהיו בצורת הסהר שנתנה לקרואסון את שמו.

ברבנות הראשית אומרים כי קיבלו את ההחלטה לאחר קבלת תלונות על טעויות ותקלות שנגרמו לציבור שומר הכשרות שקנה מוצר חלבי שהיה נראה כפרווה.
הם מציינים כי הבורקס הוא מוצר מיוחד מבחינה כשרותית, משום שהוא משווק ללא אריזה נפרדת לכל פריט, ומקובל להגיש אותו באירוחים בנפרד מכל סממן שיכול לאפשר לשומר הכשרות לדעת האם המאכל הוא פרווה או חלבי. לכן צורת הבורקס היא האמצעי הסביר היחידי שבאמצעותו ניתן לדעת את סיווג המזון.

החל מכניסת ההוראה לתוקף, לא יוכלו יצרנים שלא יעמדו בנוהל, להציג עצמם ככשרים. תעודת הכשרות תילקח מהם, ומאפיהם לא יתקבלו ע"י נקודות מכירה בעלות תעודת כשרות.

צילום חברת פרה מזון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר