לה טרטוריה – ברגשות מעורבים

מנת פסטה מצוינת מלוווה במנה ראשונה ובקינוח שיכלו להיות מוצלחים יותר, יביאו את ג'אקומו בקרוב לנסות גם מנות פסטה אחרות, למרות המגוון המצומצם של הפסטות והרטבים

"מעבר לאוכל המצוין, מסעדת "לה טרטוריה" (באיטלקית – מסעדה משפחתית) כשמה כן היא, מתאפיינת באירוח חם ולבבי ושירות מושלם…", כך כתוב באתר המסעדה ב-Rest.co.il.

ובכן, במקרה שלי לא הצלחתי לגלות את הפן הזה של לה טרטוריה. רבע שעה המתנתי עד שקיבלתי את התפריט, ורבע שעה נוסף עד לקבלת המנה הראשונה. קצת מוגזם לכל הדעות. ולפי שזמני היה בידי הקדשתי מעט תשומת לב לאשר קורה מסביבי.

המקום, למרות ההשקעה בו ובמסעדת האחות "סושי מניה" הצמודה, נראה עדיין כמו בית תמחוי מושקע. במעט מאמץ אפשר היה לשפר את צורתו של המקום, ולהעניק לו מראה חם ומזמין יותר. ארבע המלצריות מתרוצצות הלוך ושוב בחוסר יעילות, וביותר משולחן אחד מסביבי המתינו מעבר למקובל למנות שלהם.

פתחתי במנת מילפיי, שזוהי הצורה בה קוראים הצרפתים למאכלי "אלף עלים" – מילה פולייה (mille Foglie) באיטלקית. שכבות חציל, מוצרלה באפאלו ופרמזן – כך כתוב בתפריט. לאמיתו של דבר זוהי, בגרסת "לה טרטוריה", קערית גבינת מוצרלה אפויה ובה פרוסות חציל, שבגלל הבישול והטיגון המוקדם איבדו לגמרי את אופיין, וכמעט שלא הורגשו בים הגבינה שמסביב.
לצד המנה הוגש סלט רוקט חסר דמיון שהכיל עלי רוקט, תלתלי גזר וגרידת פרמזן – ליווי עלוב שלא תרם כהוא זה להדגשת מנת המוצרלה בחצילים.

המשכנו בפסטה ברוטב אראביאטה. זו הייתה הפתעה לטובה. מנת פסטה מצוינת. מפסטה טרייה, עשוייה במקום, מבושלת בדיוק במידה הדרושה (אל-דנטה), ומלווה ברוטב עשיר מעגבניות טריות, זיתים צלפים ונגיעה קטנה של חריפות, שתרמה רבות לפיקנטיות של המנה. כל הכבוד. שאפו על מנת פסטה מצויינת.

הטירמיסו שהגיע לקינוח החזיר אותנו לקרקע המציאות. זה היה טירמיסו "חיוור", כמעט נטול קפה וקוניאק, ולטעמי היתה בו גם כמות גדולה של שמנת, למרות התעקשותה של המלצרית שהוא נעשה ממסקרפונה טרייה שמיובאת במיוחד מאיטליה.

לסיכום, מנת פסטה מצוינת מלוווה במנה ראשונה ובקינוח שיכלו להיות מוצלחים יותר.
המחיר למנה ראשונה, מנת פסטה וקינוח – 79 ש"ח, סביר לכל הדעות.
נחזור בקרוב לנסות גם מנות פסטה אחרות, למרות המגוון המצומצם של הפסטות והרטבים.


לה טרטוריה
בן גוריון 5א' רעננה
טל. 09-7713505



מיהו ג'אקומו?ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.


ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר