לחיים עם יינות פסטיבל סלוט במתחם התחנה

רצוי להסב את תשומת לב המארגנים כי להבא כדאי להקפיד שהמוזגים בדוכני היקבים יוכלו לתת לטועמים מידע בסיסי על היינות, מעבר למחירם ולציון שמם. זה פוגם במיצובו של הפסטיבל כאיכותי

במגוון מיקומים ומתאימים לכל מי שחפץ להעביר ערב בילוי חברתי ומהנה במתחם בילוי פתוח, כל עוד מזג האויר מאפשר זאת ובעיקר טרם החגים בהם המפגשים המשפחתיים לארוחות ובילויים או נסיעות משפחתיות לחו"ל תופסים את מרב הזמן. 

 
פסטיבל סלוט ("לחיים" (Salute – שהתקיים זו הפעם השישית ובמשך שני ערבים במתחם התחנה בתל-אביב, הוא אחד מפסטיבלי סוף-קיץ טרום-חגים, המתקיימים החל משלהי אוגוסט עד תחילת חגי תשרי.
מבקרי האירוע יכלו להעביר ערב כשברקע הרכב ג'אז חי, עם טעימות יינות ממבחר היקבים (26 סך הכל), למי שחפץ, כיבוד משלים, וגם לרכוש מהיינות במחירי מבצע לראש השנה.

בערב הראשון של הפסטיבל עברתי בין דוכני היקבים, וטעמתי כמה יינות שהסתמנו בעיקר כקלילים ומתאימים לסוף הקיץ או לתקופת חגי תשרי, כיינות למגוון טעמי חך. 

לפני רשמי הטעימה, רצוי להסב את תשומת לב המארגנים כי להבא כדאי להקפיד שהמוזגים בדוכני היקבים יוכלו לתת לטועמים מידע בסיסי על היינות, מעבר למחירם ולציון שמם. נתקלתי בחוסר ידע זה במרבית הדוכנים, מה שפגם במיצובו של הפסטיבל כפסטיבל יין איכותי, ולא רק מתחם לשתיית אלכוהול.

רכסים, דישון רוזה 2015, יקב סגל
השנה הראשונה בה מיוצר יין זה, וזו כבר סיבה ראויה לטעימה. 100% קברנה פרנק מכרם יחיד בגליל העליון. הצבע והחך מסגירים יין רוזה בסגנון פרובנס, בעיקר כשהוא צונן מאוד. קליל ורענן, קריספי משולב עם חך חלק ופירותי, אפילו מעט קרמי. יופי של יין לסוף קיץ טרום סתיו.
המחיר 79 ש"ח – תמורה משמחת לכל. תוספת מבורכת לסל יינות הרוזה הישראלים.

Famitage 2014, INSPIRE, יקב טפרברג
סדרת ה-INSPIRE של היקב, מציעה יינות בלנד נגישים, תואמי טרואר האזור.
בלנד גוורצטרמינר- 60%, ושנין בלאן – 40%. חצי יבש, ללא תסיסה מלולקטית, לשמירה על רעננות.
כשהוא קר מאוד מרגישים פירות קיץ, משמש ואפרסק של הגוורצטרמינר, עם תיבול מנטרל מתיקות ועדין, כאופי השנין בלאן. בטעימה הראשונה מעט מתחנף ברכות ובמתקתקות, אך מתאזן עם חמיצות עדינה, בעיקר בסיומת.
כיף לשתייה כפתיח לפני ארוחה, או כפי שהוא – קר מאוד בערב חברתי בלתי מחייב.
המחיר 70 ש"ח – תמורה מהנה ואיכותית לחובבי הז'אנר.

שרדונה אסטייט 2015, יקב תשבי
יין מסדרת פרימיום של היקב, שהיינות בה מכוונים להיות רכים, עדינים, ומבליטי אופי הענבים הזניים שנלקחים מאזורי גידול נבחרים.
שרדונה בלי חבית מכרם באזור הרי יהודה. נהדר לקיץ ולטרום סתיו ישראלי. מבטא את הזן במיטבו, בעיקר כשהוא קר ולאחר פתיחתו כחצי שעה לפני שתייה.
חך מאוזן עם מאפייני הזן, מינרלי, בעיקר תפוח ירוק, אפרסק לבן ואננס טרי. סיומת רכה ומזמינה המשך שתייה.
המחיר 69 ש"ח – תמורה נהדרת למגוון טעמי חך, ובעיקר לאוהבי יין שרדונה. בורגון מטרואר ישראלי, מיקב וותיק.

פינוטאז' 2012, יקב אייל
90% פינוטאז' בתוספת 5% קברנה סוביניון ו-5% פטי וורדו, מכרם בהרי מנשה. 10 חודשי יישון בחבית.
ארומות וטעמי חך של פירות יער אדומים טריים, תבלינים ים תיכוניים, וברקע ניחוח וניל. מתפתח יפה בחך, עם מתיקות מאזנת שמזמינה המשך שתייה. סיומת קפה מריר. יין גדול של יקב צעיר וקטן יחסית (כ-11,000 בקבוקים).
המחיר 89 ש"ח – תמורה מצוינת לבלנד ייחודי בסגנון ים תיכוני ומיקב קטן ואיכותי.

Alberto 2013, יקב Moreli
יקב שנחשפתי ליינותיו זו הפעם הראשונה. יקב בוטיק בן שמונה שנים מהרי יהודה, המייצר כ-10,000 בקבוקים לשנה. מאחורי היקב ניצב אלי פרץ, איש חברת ההפצה אלרן יין. בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק וסירה, מכרמים בגבעת ישעיהו שבעמק האלה. לאחר 12 חודשי יישון בחבית.
באף פרי יער שחור, שזיף בשל, עם נגיעות של פלפל שחור וירקרקות לצד טאנינים רכים. גוף בינוני וסיומת קצת חנפנית בצד הנגיש. מאוזן ועשיר.
אחד היינות היותר רציניים והגסטרונומיים בטעימה.
המחיר 110 ש"ח – יופי של תמורה ליין טרואר שפלת יהודה, ומיקב שכדאי לעקוב אחריו ואחרי יינותיו.

קברנה סוביניון 2014, סדרת D, יקב דלתון
במיתוג החדש של יינות היקב מסדרת הביניים. 100% קברנה סוביניון מאזור גליל עליון, ולאחר 10 חודשי יישון בחביות אמריקאיות וצרפתיות.
נדיב בטעמי פרי מאפייני הזן, בעיקר אוכמניות ודובדבדן. בשל ומאוזן. בטעימה שנייה ובסיומת, מעט ווניל וקרמל מהחבית.
המחיר 59 ש"ח – תמורה מצוינת ליין שולחן משודרג, בביטוי מיטבי של הזן מאזור גידול שכה מתאים לו.



פסגות אדום 2013, יקב פסגות
יין הדגל של היקב, בסגנון בורדו, מכרמים בהרים מצפון לירושלים. 63% מרלו, ותוספת כמעט זהה של קברנה סוביניון, פטי וורדו וקברנה פרנק. 14 חודשי יישון בחבית במערה עתיקה. 14.5% אלכוהול.
לאחר ערסול ואוורור בכוס, מתגלה יין עשיר ומורכב יחסית בארומות ובטעמים. יין שכדאי לחכות איתו ליישון נוסף. מהעוצמתיים יותר בטעימה, ויתאים מאוד למנות עשירות ולחובבי טעמי חך עזים.
המחיר 120 ₪ – תמורה משתלמת לחובבי יינות ישראלים יותר עוצמתיים, מעט שריריים, ברמת איכות פרי מובחרת.

שרדונה 2015, דור 5, יקב 1848
הפרי מכרמים באזור הרי יהודה והשומרון. חצי שנה יישון בחבית. פירותי באף, בסגנון הזן, אך בחך תחושה זו הולכת לאיבוד, ומורגש טעם של ענב בשל-יתר ומעט מריר. בטעימה שנייה תחושה זו מעט התרככה, ובעיקר בסיומת מורגש אופי הפרי. מעט קרמי לצד קלייה עדינה. מזכיר מעט יינות שרדונה קליפורניים.
המחיר 85 ₪ – מעט יקר ליין שרדונה ישראלי, ובעיקר בחוסר הנוכחות המיטבית של הפרי. שתייה מידית או בשנה הקרובה.

קברנה סוביניון 2014, חלקת אידרא, כרם עמוקה, יקב אור גנוז
קברנה סוביניון מחלקת אידרא שבכרם עמוקה בגליל העליון, בגובה 900 מטר. 6 חודשי יישון בחבית.
ארומות וחך מאוד בשלים של פרי אדום, מאפיין הזן, וחך עגול ורך. סיומת מעט שוקולדית, המזמינה המשך שתייה. לא דחוס, ומאוד נדיב ומהנה.
המחיר 65 ש"ח – תמורה מצוינת ומשמחת למגוון טעמי חך. אחד מיינות הקברנה סוביניון הישראלים הלא בומבסטיים והיותר מרשימים לטעמי. נגיש מאוד, אך ראוי ליישון והשתבחות נוספים.


לבן 2014, יקב מונטפיורי

בלנד לבן ישראלי לא שגרתי: 65% קולומברד, 25% שרדונה, ו-10% סמיון. ללא עץ.
יין מצוין, בעיקר כשמוגש קר מאוד. נדיב יחסית באף עם פירות טרופיים, וגם בחך. בטעימה שנייה מתווספים טעמי ליים מאזנים, ובסיומת תחושת חמיצות טובה. יין לבן ישראלי נכון.
המחיר 65 ש"ח – תמורה יפה מאוד ליין לבן ישראלי לא שגרתי, ומתאים לשתייה מרעננת באקלים הים תיכוני.


הומאז' 2014, יקב יפו

סדרת הביניים של היקב. בלנד מרלו וסירה. 12 חודשי יישון בחבית.
מרגיש כרגע עדיין צעיר ומעט פרוע. כדאי לחכות איתו עוד כחצי שנה לפני שתייה ויוסיף להשתבח בהמשך יישון. סגנון לא מתחנף, ומבטא יפה את בלנד שני הזנים. איזון טוב של הפרי האדום הבשל של המרלו, עם הפרחוניות והתיבול העדין של הסירה. גוף מלא וטאני, ובסיומת חמיצות טובה.
המחיר 109 ש"ח – תמורה מרשימה ליין ישראלי בבלנד שני זנים מותאמי אזור עמק האלה, מיקב הדוגל בעשיית יינות טרואר איכותיים.

רוזה 2015, אדמה II, יקב תבור
100% ברברה מכרם סירין בגליל המערבי. אף מבליט ארומות פרי, בעיקר תות לא בשל מדי. גוף קל-בינוני, וללא מתיקות עודפת.
יין כיפי ומהנה, בעיקר לערב כמו זה של הפסטיבל או לפיקניק. שמחתי לסיים איתו את הטעימה.
המחיר 55 ₪ – תמורה טובה מאוד לחובבי רוזה, ובפרט ישראלי. לא תותי-פרוטי מתחנף, ובנוכחות ייחודית בנוף הרוזה הישראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר