מאתיים סיפורי אוכל

הספר כולל סיפורי אוכל מימי הצנע, מחיי היישוב ומחיי מדינת ישראל. זוהי אסופת סיפורים שבה כשישים מספרים מעלים חוויות וזיכרונות נוסטלגיים משולחן האוכל של ילדותנו

מאתיים סיפורי אוכל
מאת יהודה עצבה
הוצאת צבעונים

מאתיים סיפורי אוכל איננו ספר של מתכונים. זוהי אסופת סיפורים שבה כ- 60  מספרים מעלים חוויות וזיכרונות נוסטלגיים משולחן האוכל של ילדותנו.

מאז ומעולם היה לאוכל תפקיד חשוב בעלילות החיים שלנו בארצנו. בימי הצנע והקיצוב הכול היה במשורה. אכלנו כשהיינו רעבים, שתינו כשהיינו צמאים. הייתה גם משמעת מים.

הימים היו ימי קליטת עלייה, ימי מעברות ופחונים. הכול חולק שווה בשווה בעזרת פנקסי מזון ותלושים. ואף על פי כן הייתה תחושה של שותפות ומעולם לא חשנו שאנחנו עניים. להיפך, עד היום אנחנו מתרפקים על טעם האוכל של אימא ועל אורח החיים הצנוע.

במטבח של אימא לא היו הררי תבלינים, לכן יצאנו לשדות והבאנו זעתר, עלי שמיר, חוביזה וחורשף ואימא ידעה לעשות מכל אלה קציצות ותבשילים. רק בבתים מועטים אכלו לקינוח רפרפת, לכל היותר פודינג אדום. ממתקים ושוקולד היו יקרי המציאות.

מי שחי בתקופת היישוב בארץ בוודאי יקרא את הסיפורים בהתרגשות ובהנאה, ולדור הצעיר ניתנת הזדמנות לטעום את טעמיה של ילדות אחרת, ענייה ומאושרת.

הסיפורים והדמויות מלווים בתצלומים נדירים, מקצועיים ואישיים. כמו מאאתיים סיפורים ירושלמיים, שראה אור בשנת 2007, גם מאתיים סיפורי אוכל הוא אלבום תיעודי מחיי היישוב ומדינת ישראל הצעירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר