מהיום תוכלו לדעת אם ביצת החופש או הביצה המועשרת באומגה שאתם רוכשים היא אכן כזו

מהלך צרכני חשוב זה של משרד החקלאות נועד להבטיח כי הצרכנים מקבלים את מלוא המידע בבואם לבחור בין קניית ביצים רגילות לקניית ביצי "פרימיום", שאינן מצויות תחת פיקוח מחירים

.משרד החקלאות ופיתוח הכפר קובע הנחיות חדשות לשיווק ביצי חופש וביצים מועשרות באומגה 3. המשמעות היא כי יותר לא יוכלו משווקי ביצים לשווקן תחת כותרות "פרימיום" למיניהן, ללא הצדקה וביסוס.

המהלך נועד לאפשר לציבור לקבל את מלוא המידע אודות מוצרי הביצים אותן רוכשים, וכן על מנת למנוע ממשווקי ביצים לשווק ביצים תחת שמות "פרימיום" ללא הגדרות מדויקות של תכולת ואיכות המוצר.

כללי השיווק החדשים אמורים להבטיח כי הצרכן יוכל לבצע בחירה מושכלת בבואו לרכוש מוצרי ביצים, תוך ידיעה מה ההגדרות למוצרי ה"פרימיום" ביצי חופש וביצים מועשרות באומגה 3, ותוך הבנה עבור מה הוא משלם במידה ובחר במוצרים אלו.

כך, ברכישת ביצים שעל אריזתן כתוב למשל "ביצי חופש", יידעו הצרכנים כי ביצים אלה תואמות את תהליכי הגידול והשיווק שקבע משרד החקלאות לביצי חופש. כמו כן, מהלך זה יסייע במניעת חזרתה של תופעה של מחסור בביצים "רגילות" (שמחירן מפוקח) בחלק מנקודות המכירה, בעוד מתקיים שיווק בלתי מוגבל של ביצים מיוחדות, בהן ביצי חופש וביצים מועשרות באומגה 3.

ביצי חופש
עד היום קבעו התקנות כי ביצי חופש הן ביצים המגודלות בגידול חופשי ללא כלובים. תחת הגדרה זו החלו משווקים למכור גם ביצים המיוצרות בלולי מעוף כביצי חופש, תוך הטעיית הצרכנים. ההגדרות החדשות שמציב משרד החקלאות מוסיפות תנאים ברורים שרק עמידה בהם מאפשרת לשווק את הביצים תחת השם "ביצי חופש". בין ההנחיות החדשות:
לא יותר מ- 2 מטילות למ"ר בחצר
לא יותר מ- 6 מטילות למ"ר במבנה הלול
מדף הלינה לכל מטילה יהיה באורך של לפחות 18 ס"מ
קן הטלה לכל 7 מטילות

ביצים מועשרות באומגה 3
ביצים מועשרות באומגה הינן ביצים אשר רמת האומגה 3 בהן גבוהה מהרמה המצויה בביצה רגילה, על פי הפרמטרים שנקבעו.
על פי כללי השיווק החדשים של משרד החקלאות בכדי שביצה תוכל להיקרא מועשרת באומגה 3, יהיה על המשווק לעמוד בכללים הבאים:
תכולת אומגה 3 בביצה תהיה לפחות 600 מ"ג חומצות שומן מסוג אומגה 3 בכל 100 גרם ביצה, כאשר מתוכם לפחות 80 מ"ג יהיו מהסוגים DHA ו- EPA (הנחשבות ל"בריאות" יותר), או לחילופין, תכולת חומצות השומן מסוג אומגה 3 – EPA ו- DHA, תהיה לפחות 110 מ"ג בכל 100 גרם ביצה.
לא יאושר שיווק של ביצים מועשרות באומגה 3, אלא אם כל הביצים שהוטלו באותו הלול הן ביצים מועשרות באומגה 3.

משרד החקלאות יוכל לבצע בקרה ואכיפה באמצעות בדיקות אצל המשווקים והמגדלים. מי שיימצא כי אינו עומד בהנחיות הצו, תישלל ממנו האפשרות להמשיך ולשווק ביצים כביצים מועשרות באומגה 3 או כביצי חופש.

מהלך זה מצטרף לשני מהלכים צרכניים קודמים שביצע משרד החקלאות בשנתיים האחרונות בתחום הביצים, במסגרתם הוכנסו הביצים ה"סופר טריות" לפיקוח מחירים, ושונו הסיווגים המסורתיים של גדלי ביצי המאכל והותאמו לשיטות הסיווג הנהוגות בארצות הברית ובאירופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר