מהפכה טבעית באסם: אבקת מרק מרכיבים טבעיים ומוצרים מקמח מלא

אבקת מרק בטעם עוף ומוצרי תיבול מרכיבים טבעיים בלבד קמח תופח, פסטה, קוסקוס ופירורי לחם מחיטה מלאה. ההשקעה במהלך בגובה 1 מיליון דולר

חברת אסם מציגה מהפיכה באבני היסוד של המטבח הישראלי ומשיקה שורה של מוצרים חדשים בעלי ערך תזונתי גבוה, המבוססים על חיטה מלאה ורכיבים טבעיים בלבד.

מוצרי התזונה הנבונה החדשים של אסם כוללים שתי משפחות מוצרים:
המשפחה הראשונה היא של מוצרים לתיבול מרכיבים טבעיים בלבד, ללא מונוסודיום גלוטמט, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים, והיא כוללת אבקת מרק בטעם עוף וסדרת תערובות לתיבול – "תיבלונים".

המשפחה השנייה כוללת מוצרים מחיטה מלאה, בהם: קוסקוס, קמח תופח, פירורית זהב ופסטה פרפקטו.

אלה מצטרפים אל המשפחה השלישית – סדרת 5 אחוז שומן ובה מגוון מוצרים, לצד מיונס, ממרחים (שום ואלף האיים), קרוטונים 5 אחוז ורטבי סלט לייט 5 אחוז.

בנוסף, החברה השלימה את הוצאת כל חומצות הטראנס מהמוצרים, כך שעד סוף השנה יהיו מוצרי אסם ללא חומצות טראנס (TFA).

גזי קפלן, מנכ"ל אסם, ציין כי האתגר הגדול ביותר העומד בפני תעשיית המזון הנו היכולת לשלב בין רכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה לבין הקפדה על טעם ללא פשרות. קפלן ציין כי לאחר שנתיים של פיתוח, הצליחה אסם להשלים שורה של מוצרים המהווים מהפיכה במטבח הישראלי. לדבריו "השקת המוצרים החדשים באה במסגרת ההיערכות הכוללת של החברה להתאמה למגמה המתחזקת של התזונה הנבונה. זאת, על ידי שיפור הערכים התזונתיים של מוצריה והחיפוש המתמיד אחר חידושים שיענו לשינויים בטעם הצרכנים ובהעדפותיהם".

פיתוח של למעלה משנתיים בהשקעה של 1 מיליון דולר.

אסם הינה החלוצה בישראל בפיתוח מוצרי תיבול על בסיס רכיבים טבעיים בלבד. ייצור מוצרי מזון כאלה הינו אתגר טכנולוגי מורכב. פיתוח המרק בטעם עוף, למשל, דרש לא פחות משנתיים.

"מדובר בפיתוח, שעיקרו מציאת תחליפים טבעיים ללא פשרה בטעם. הקושי העיקרי איתו התמודדנו היה מציאת מחזקי טעם טבעיים. ערכנו הרבה מבחני טעימה, ולא יצאנו לשוק לפני שווידאנו שהמוצרים טעימים מאוד, ועונים על מטרתם העיקרית – תיבול והשבחת הטעם" אמר הרצל עוזר, מנכ"ל החטיבה הקולינרית באסם. לדבריו "כחברת מזון מובילה בישראל, רואה אסם חשיבות בהצעת מגוון רחב של אפשרויות בחירה לצרכן, איש איש על פי העדפות הטעם וסגנון התזונה שלו. אנו מעלים על המדפים את המוצרים הוותיקים והפופולאריים, עם רכיבים טבעיים, בעלי ערך תזונתי גבוה בנפיצות גבוהה על מנת להבטיח זמינות מירבית לצרכן".

אסם השקיעה בפיתוח המוצרים כ-1 מיליון דולר. לדברי הרצל עוזר "השקת המוצרים החדשים הינה חלק ממהלך כולל של אסם בתחום התזונה הנבונה – בשנה האחרונה הרחיבה החברה את קטגוריית מוצרי הלייט, השלימה את תהליך הוצאת שומני הטראנס מהמוצרים, והגבירה את שקיפות המידע לצרכן, באמצעות הצגה בהירה ומפורטת יותר על גבי האריזות". בנוסף, ציין עוזר כי השקת המוצרים תלווה בקמפיינים פרסומיים ובפעילות של הטעמות וקד"מ בנקודות המכירה.

היתרונות התזונתיים של המוצרים: סיבים תזונתיים ומגנזיום
המהלך של השקת סדרת מוצרי חיטה מקמח מלא, נותנת מענה להמלצות התזונה העדכניות ביותר של רשויות המזון בארה"ב, לפיהן מומלץ שמחצית מהדגנים שאנו צורכים ביום יהיו מדגן מלא – כלומר לפחות 3 מנות דגנים מלאים ליום. כמו כן, הקמח המלא עשיר ברכיבי תזונה חיוניים, שהבולטים בהם הינם הסיבים התזונתיים והמגנזיום.

לדברי ברוריה טל, דיאטנית אסם "סיבים תזונתיים הם חומרים מורכבים, בעיקר מפחמימות, שהגוף לא יכול לעכל. למרות זאת, לנוכחות שלהם במערכת העיכול יש השפעות חיוביות על הגוף. קיימים סוגים שונים של סיבים תזונתיים, ולהם תועלות בריאותיות שונות. הם תורמים להאטת ספיגת המזון במערכת העיכול,להגברת תחושת השובע, להפחתת רמות הכולסטרול והסוכר בדם, לשיפור פעולת המעיים, לזירוז מעבר המזון, ולחיזוק המערכת החיסונית של המעי. הסיבים התזונתיים תורמים להפחתת הסיכון למחלות המרכזיות הפוגעות בחברת השפע המערבית, ובכללן מחלות לב וכלי דם, סכרת והשמנה". טל מציינת כי החיטה המלאה מכילה גם מינרל מגנזיום התורם לתפקוד תקין של השרירים, מערכת העצבים ומסת העצם. "צריכה נכונה של מגנזיום יכולה לתרום, לשיפור מצב הרוח ולמניעת דיכאון, לתפקוד השרירים ולמניעת התכווצויות שרירים באופן מיוחד בקרב ספורטאים ונשים הרות, ולמסת עצם איכותית וחזקה" אומרת טל.

על המוצרים החדשים

מרק בטעם עוף רכיבים טבעיים
מרק התיבול הינו הראשון והיחיד בארץ העשוי ממרכיבים טבעיים בלבד, ללא מונוסודיום גלוטמט, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים. אבקת המרק הינה היחידה בישראל, ובעולם, המבוססת על תמציות טעם טבעיות המופקות מתבלינים טבעיים, כגון: סלרי, פטרוזיליה, כורכום, שום, פלפל שחור, פרחי מוסקט ורוזמרין.

משקל: 400 גרם, מחיר: 17.90 ש'"ח.

סדרת תיבלונים
תערובת תיבול המכילה תבלינים מרכיבים טבעיים בלבד, לטעם עשיר וביתי, ללא מונוסודיום גלוטומט, ללא צבעי מאכל וללאחומר משמר.
ניתן להוסיף תיבלונים לכל תבשיל שמכינים, ובכך לקבל בקלות ארוחה עשירה בטעמים. המוצר מאוד נוח לשימוש וניתן לעשות בתיבלונים שימוש הן בתבשילים חמים והן בקרים, ללא צורך בהמסה. לדוגמא, ניתן להוסיף את התיבלונים לקדרה, לחביתה, לרוטב לסלט, לפשטידה, לשמנת להכנת רוטב לפסטה, לאורז, לתפו"א בתנור ועוד.

בסדרה חמישה טעמים
תיבלונים שום ופטרוזיליה
תיבלונים בזיליקום
תיבלונים צלי
תיבלונים הודי
תיבלונים עשבי תיבול

המחיר: 10 שקל לקופסא המכילה 8 שקיות תיבול.

קוסקוס חיטה מלאה
הקוסקוס מחיטה מלאה מהווה פתרון קל ופשוט להכנה, כבסיס לארוחה צמחונית או כתוספת לבשר, לקטניות וכדומה. כמו כן, ניתן למלא ירקות כגון פלפלים וחצילים בקוסקוס ולגוון את אופן ההגשה.
המחיר: 6.65 שקל לאריזה של 350 גרם.

פירורית זהב מחיטה מלאה
"פירורית" הינו מותג ותיק ואהוב הנמצא כמעט בכל מטבח בישראל. "פירורית" מחיטה מלאה מתאימה לציפוי שניצלים, ולמגוון שימושים נוספים: ציפוי ומילוי קציצות, ציפוי דגים, בשר, פשטידות, חלקי עוף, ירקות כגוון פטריות, חצילים ועוד. "פירורית" חיטה מלאה של אסם מורכבת מפירורים שנאפו במיוחד, ונטחנו מיד לאחר האפייה, המקנים למוצר פריכות מיוחדת.

המחיר 5.5 שקל לאריזה של 200 גרם.

פסטה פרפקטו מחיטה מלאה
סדרת "פרפקטו" הינה סדרת הפסטה האיטלקית של אסם, והיא עשויה 100% חיטת דורום משובחת. פסטה פרפקטו מקמח חיטה מלאה תימכר בצורות הפופולאריות פנה וספגטי.

המחיר: 7.75 שקל לאריזה של 500 גרם

קמח תופח חיטה מלאה
קמח תופח מחיטה מלאה מתאים להחליף קמח תופח רגיל בכל מתכון. בעת אפייה עם קמח זה, מומלץ להגדיל את כמות הנוזלים פי 1.5 לעומת קמח תופח רגיל.

המחיר: 8.5 שקל לאריזה של 1 ק"ג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר