מחירי ביצי הפרימיום ("סופר טריות") יורדים בכ- 35%

בצעד מיוחד מכניס משרד החקלאות את ביצי ה"פרימיום" לפיקוח מחירים, ובכך מונע מרשתות השיווק להעדיף מכירת ביצים יקרות על פני ביצים "רגילות"

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הכניס מיום שישי 13 במרץ לפיקוח מחירים את מחירי ביצי המאכל המכונות "סופר טריות", המהוות את מרבית הביצים הלא מפוקחות, וצירף אותן בכך לביצים ה"רגילות" שנמצאות כיום בפיקוח.
מהלך זה בעצם הופך את כל הביצים ה"רגילות" בישראל (למעט אורגניות, חופש ואומגה 3 – המהוות כ- 1% בלבד מכלל השוק), לביצים במחיר אחיד ומפוקח על פי גודלן.

המשמעות לצרכן היא שמחירי הביצים ה"סופר טריות" ירדו בכ- 35%, מכיוון שעד היום הביצים המיוחדות היו משוחררות מכבלי הפיקוח, ונמכרו במחירים גבוהים בהרבה מהמחירים המפוקחים.

במשרד החקלאות אומרים כי ביטול הפטור מפיקוח מחירים לביצים "הסופר טריות", הנו מהלך שאמור לתת מענה לתופעה שבאה לידי ביטוי במשך חודשים ארוכים, של מחסור בביצים "רגילות" (שמחירן מפוקח) בחלק מנקודות המכירה, בעוד שמנגד מתקיים שיווק בלתי מוגבל של ביצים מיוחדות וביצים "סופר טריות".

ביצים "סופר טריות" הן ביצים שהמשווק מתחייב להביאן לנקודות המכירה עד 36 שעות מרגע הטלתן, ולמכרן ככאלה עד 8 ימים ממועד ההטלה.
משרד החקלאות עובד על מהלך של עדכון כללי השיווק של כלל הביצים הטריות במדינת ישראל, ובכך ממילא יצטמצם לדברי אנשי המשרד היתרון השיווקי שהיה עד היום, אם בכלל, לביצים ה"סופר טריות".

מהלך זה של הכנסת מירב ביצי ה"פרימיום" לפיקוח מחירים, מצטרף למהלך קודם שביצע משרד החקלאות לפני כשבעה חודשים, במסגרתו שונו הסיווגים המסורתיים של גדלי ביצי המאכל והותאמו לשיטות הסיווג הנהוגות בארצות הברית ובאירופה.

שיטת הסיווג על פיה עבדו בישראל עד השינוי, קבעה שבעה גדלים שונים של ביצי מאכל, מהספרה 1 המסמלת את הביצה הגדולה ביותר, עד הספרה 7 המסמלת את הביצה הקטנה ביותר. בפועל, ברשתות השיווק ניתן היה למצוא בעיקר ביצים בגדלים 1 ו- 2.
לפי השיטה החדשה נמכרות היום כל הביצים בשוק המקומי על פי הסיווג החדש ובשלושה גדלים: ענק (XL), גדול (L), בינוני (M). לשוק המוסדי מגיעות גם ביצים קטנות בגודל קטן (S).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר