מחקר מגלה: 90% מתושבי ישראל צורכים בקביעות שמן זית

43% מבתי האב רוכשים בקבוק שמן זית מדי חודש, 47% רוכשים בקבוק שמן פעם בחודשיים. כך עולה מנתוני המחקר עם תחילת עונת המסיק לשמן זית

סקר מעקב צרכנים שבוצע על-ידי ענף הזית במועצת הצמחים, במטרה לבדוק ולהשוות את הרגלי צריכת שמן הזית בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת דוברת העברית, העלה כי 91% מהתושבים צורכים בקביעות שמן זית.

43% מבתי האב רוכשים בקבוק שמן זית מדי חודש, 47% רוכשים בקבוק שמן פעם בחודשיים. כך עולה מנתוני המחקר עם תחילת עונת המסיק לשמן זית.
מהסקר עולה עוד כי 93% מהצרכנים צורכים שמן זית לתיבול, 66% לבישול, 56% לטיגון, ו-27% לשימושים נוספים.

בענף הזית מאמינים כי המחקרים הרבים שפורסמו לאחרונה בארץ ובעולם, המוכיחים כי השימוש בשמן זית ממזער את הסכנות ללקות בסרטן ובהתקפי לב, הגבירו במידה רבה את המודעות לצריכת שמן הזית.

לצד הגידול המשמעותי בצריכת שמן הזית בישראל, ניכרת מגמה של דרישה גוברת לשמן זית איכותי הנושא את תו האיכות של ענף הזית. השנה תוגבר הפעילות השיווקית ותורחב רשת בתי הבד המייצרים שמן זית איכותי הנושא את תו האיכות. פלח שמני השוק הישראליים מצטיין במגוון עשיר של שמני זית איכותיים, וזאת בזכות שידרוג אמצעי הגידול, השבחת שיטות האקלום, שיפור שיטות ההדברה, איכות מי ההשקיה והשבחת שיטות המסיק ותהליכי הייצור של ענף הזית במועצת הצמחים בישראל.

מתוך 200,000 דונם שטחי גידול הזית בישראל, 90% משמשים לייצור שמן זית.
יבול הזיתים, ובכללם אלה המיועדים לייצור שמן זית, צפוי להיות עשיר במיוחד השנה, כאשר יימסקו כ-35,000 טון זיתים, מהם ייעצרו כ- 8000 טון לשמן זית. לעומת 3000 טון בשנה שעברה

.גם השנה יצטרפו יצרנים ל-160 יצרני שמן הזית בישראל שתוצרתם נושאת תווית איכות של ענף הזית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר