מסעדה שוקקת חיים – זה (לא) מיתוס

שחר בן-פורת הופתע כשנכנס באחד הערבים למסעדת Meatos התל-אביבית, וגילה שכמעט ואין מקום לשבת. מישהו אמר מיתון?

קריאה יום-יומית במדורי הכלכלה היא כמו הקשבה לשירי דיכאון – בסוף זה נגמר בבכי. פיטורים המוניים, ירידה בפעילות העסקית, בנקים בסכנת התמוטטות. וכמובן, מסעדות נסגרות. איך אפשר להשאר אופטימי כשזו מנת הקריאה היומית שלנו?

לאור זה, ביקור במסעדת Meatos (ומעתה מיתוס) עבד כמו פרוזאק חזק במיוחד. יום חמישי, השעה 21:30, קצת אחרי השעה המקובלת לארוחת ערב, והמסעדה היתה עמוסה לעייפה בסועדים. הצצה בתפריט הבהירה כי אין מדובר במסעדת יוקרה – כאלה כמעט ולא נשארו בעיר – אך גם לא מסעדה זולה במיוחד. ובכל זאת, המלצרים עוברים בין השולחנות עם שלל מנות, מראשונות ועד קינוחים, וכולם נראים נהנים ומרוצים. אז אולי אין באמת מיתון? או שכל אלו שעדיין יש להם עבודה מגיעים לאכול במיתוס? לא ברור.

אז שמנו בצד את המצב, הצמחוני המובטל שהצטרף אלי ואנוכי, קרניבור דאגן ועובד, והתחלנו להזמין. התחלנו עם סלט ירקות אותנטי, שהיה למעשה סלט ירוק קצוץ דק עם טחינה ירוקה מעל (36 ₪), עשוי טוב ומספק; ועוד שתי מנות של פרחי כרובית שטוגנו בשמן עמוק עם רוטב צ'ילי מתוק, מנה שקיבלה את השם טאפס כרובית (19 ₪). טעים, טעים, טעים.

בינתיים הגיעה לשולחן מנה שלא הזמנו – כבד אווז על פטריית פורטבלו. מדובר במנה חדשה שלא מופיעה עדיין בתפריט, המדגימה את היכולות הגבוהות של המטבח. שלושת נתחי הכבד היו עשויים מצוין, נימוחים ועשירים בטעם, והם השתלבו היטב עם הפטרייה הגדולה שמתחתם. הצמחוני לא ניסה את המנה, ואני, הקרניבור, התעניתי. מצד אחד טעים, מצד שני לא יצאו ממוחי תמונות של אווזים המפוטמים בשיטה אכזרית כל כך, כדי שאנחנו נהנה מהכבד שלהם. האם באמת חייבים להמשיך ולהגיש מנות שכאלה?

משם עברנו לעיקריות. סלט השורשים הגיע לצמחוני, מנת ספיישל שמחירה עובר את 50 השקלים. הסלט עשיר בשורשים שונים דוגמת גזר וסלק כמו גם אגוזי מלך, ובסך הכל מספק ומשביע כאחד. לקרניבור הגיע המבורגר 300 גרם (68 ₪), המגיע על לחמנייה טעימה עם ירקות, וכן מעט צ'יפס בסיסי בצד. נראה טוב אך עשוי מדי – ההמבורגר היה יבש מדי, אפילו למידת המדיום-וול המבוקשת.

רגע לפני הקינוחים, כמה מחמאות לשירות של המסעדה – מהיר, יעיל ואדיב במיוחד, ולא רק לשולחן העיתונאי ובן זוגו, אלא גם לשולחנות סמוכים. למרות העומס הגדול במסעדה, כל המנות יצאו והגיעו במהירות לשולחנות. כל הכבוד.

ועכשיו לקינוחים – סורבה בטעמים (30 ₪) לאחד, שלושה כדורים בטעמי מנגו (מצוין), קוקוס (עדין) ווניל (אפשר לוותר); ופרי העונה (38 ₪) לשני, כלומר כדור סורבה קוקוס ועליו כמות גדולה של תותים טריים חתוכים ומי סוכר מעל. טעים, לחובבי התותים.

הדבר המפתיע במסעדה הוא שלאחר שישבנו בה כשעה, חלק מהשולחנות החלו להתרוקן, והיה נדמה ששעת השיא עברה. עוד כמה דקות עברו וכמעט כל השולחנות התמלאו מחדש. השעה היתה קרוב ל- 23:00, והסועדים המשיכו להגיע למסעדה.

לא, זה לא בגלל המיקום – ליד בי"ח איכילוב, מול בית המשפט, זה לא אזור בילויים טבעי. הסיבה, ככל הנראה, היא שילוב מוצלח של שירות מצוין, אוכל טעים ואווירה תוססת ומזמינה.

מסעדת MEATOS
רח' ויצמן 2, מגדל אמות השקעות, תל אביב
טל. 03-6932002
א'-ה' מ-12:00, שבת מצאת השבת עד אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר