מסעדת מלון סנט גבריאל בנצרת – חוויה מעבר לאוכל

במסעדת "צנובר" במלון אין תפריט כתוב. התפריט נאמר בעל פה, ולסועדים עם חך הרפתקני ופתוח כדאי לא להזמין אלא לתת לצוות המסעדה להביא את האוכל לפי שיקול דעתם. האוכל ערבי אותנטי, כולל כל סלטי העשבים המקומיים העונתיים

לפני שנתחיל, נאמר מייד שהארוחה במסעדת "צנובר" במלון סנט גבריאל הייתה טעימה מאוד, ולכן כדי לקרוא את תיאורי הסביבה והמלון שהם המתאבנים לפני הארוחה.

לבושתנו נאמר שאת חלק זה של נצרת איננו מכירים, וחבל. הגענו לנצרת באור אחרון. ממש לפני המסעדה פרוסה טיילת הצופה לצפון ולמערב עם מראות נהדרים של הגליל ואנשים מטיילים וצועדים.
המלון בנוי על הרכס המערבי של הרי נצרת, ונשקף ממנו נוף מרהיב של צפון המדינה.

מייד בחנייה רואים את הצמחים הרבים המקיפים את המלון, המשרים אווירה רגועה ופתוחה.
המלון בנוי על שרידים של מנזר עתיק. מתחת ללובי המלון ישנה באר עתיקה, ומעל כנסייה פעילה. מבנה המלון הוא סימטרי, 30 חדרים מצדה האחד של הכנסייה ו- 30 בצדה השני.
הכנסייה שנבנתה לפני 80 שנה משמשת את הצליינים הרבים השוהים במלון לאורך השנה, אך גם קונצרטים אפשר לשמוע שם מפעם לפעם.

אפשר לסעוד על הדשא, על הרחבה המרוצפת והמקורה בבד או במספר פינות ישיבה מופרדות המתאימות גם לקבוצת סועדים המבקשת פרטיות או חוגגת אירוע.
מיקום שולחן הסועדים הוא לפי רצון האורח, העונה בשנה ושיקול הדעת של מנהל המלון, שרק עליו אפשר לכתוב כתבה שלמה. היחס הוא אישי וצמוד של בעלי המלון ומנהלו, לשולחננו ולשולחנות אחרים.

שולחננו מוקם על הרחבה המרוצפת עם נוף של כנסיית הבשורה, עפולה, נצרת עילית, וביום בהיר אף את ירדן אפשר לראות. לידנו ישבו זוג בארוחה רומנטית, ומשפחה מורחבת בחגיגת יום הולדת.
אין תפריט כתוב. התפריט נאמר בעל פה, ולסועדים עם חך הרפתקני ופתוח כדאי לא להזמין אלא לתת לצוות המסעדה להביא את האוכל לפי שיקול דעתם.
האוכל ערבי אותנטי, כולל כל סלטי העשבים המקומיים העונתיים (עולש בר, סירפד וכו').

לפתיחה הוגשו סלטים מצוינים, חצילים קלויים, סלט כרוב, סלט מעלי ג'רג'יר (לאחר חיפוש באינטרנט מסתבר שאלה כמובן עלי רוקט), סלט טבולה, טחינה וחומוס. למרות שלמראית עין מדובר בסלטים "רגילים", הסלטים היו פשוט מצוינים, בעיקר הטבולה, הג'רג'יר, החציל והחומוס. בהמשך הגיעו עלי גפן ממולאים, שלהם צריך להקדיש מספר מילים בנפרד.

נסיוננו הדל בעלי גפן ממולאים מלמד אותנו שבדרך כלל הם מגיעים קרים וחמוצים מדי. עלי הגפן היו חמימים בטמפרטורה המתאימה, חמוצים רק בנגיעה קלה, ועבים רק במעט מסיגריה. הטעם היה מצוין, ורק הנימוס גרם לנו להפסיק לאכול מהם.
במקביל הוגשו בשרים: קבב כבש מעורב בבקר, פשוט מצוין, נתחי עוף בקארי על שיפוד, ושישליק כבש.
לטעמנו, בנוסף לעלי הגפן היו שותפים לגולת הכותרת מאפי בצק ממולאים בירקות שונים כמו עלי תרד, זעתר ועוד.
לקינוח כמובן העוגות המסורתיות ואבטיח.
השירות אדיב, זורם ומתאים עצמו לקצב הסועדים.

זכינו ואתנו לשולחן ישב מנהל המלון, עפיף, העוסק במלונאות מזה 40 שנה. הסיפורים קלחו והנעימו לנו את הארוחה, וכמו שנאמר צריך להקדיש לו כתבה נפרדת.
מומלץ בכל פה ולב לחוויה שהיא לא רק אוכל.


מסעדת צנובר
מלון סנט גבריאל
רח' סליזיאן 2 נצרת
טל. 04-6572133

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר