מפגשים בשישי במשתלות גבעת ברנר: על רימונים ותאנים

ימי שלהי הקיץ הם ימי האסיף של פירות הרימון והתאנה, ואין זמן מתאים מכך לפתוח צוהר לעולמן של התאנה והרימון – גידולים, תכונות רפואיות, שיטות גידול וזנים וסוגים, וגם קצת תרבות

ימי שלהי הקיץ הם ימי האסיף של פירות הרימון והתאנה, ואין זמן מתאים מכך לפתוח צוהר לעולמן של התאנה והרימון – גידולים, תכונות רפואיות, שיטות גידול וזנים וסוגים, וגם קצת תרבות.

במסגרת "מפגשים בשישי" במשתלות גבעת ברנר, יתקיים מפגש מיוחד לקראת ראש השנה על רימונים ותאנים.
מרצים: ד"ר דוד בר ועפר הוכברג. יום שישי 11.9.09 בשעה 10:00 במשתלת גבעת ברנר. הכניסה חופשית.

התאנה והרימון נזכרו כבר בתנ"ך כפירות המייצגים, בין השאר, חוכמה, אהבה ופוריות. לא בכדי הם הפכו גם לחלק מסמלי חגי תשרי, המייצגים התחלות חדשות.

הרימון:
הרימון נחשב כצמח מרפא במסורת היהודית, ולא לחינם. היום כבר ידוע כפי שידעו אבותינ,ו שמיץ הרימון משפיע לטובה על ניקוי מערכת כלי דם וממיס משקעי כולסטרול ושומנים אחרים.
אך לפרי הרימון סגולות רפואיות נוספות עליהן ניתן יהיה לשמוע במפגש הקרוב בהרחבה.
בנוסף, הרימון מופיע בהרבה עיטורים וכקישוטים ביהדות בזכות הפרי היפה עם הכותרת. הרימון זכה גם למחמאה הגדולה ביותר ביהדות – מספר גרגרי הפרי שווה למספר המצוות בהן חייב כל אדם – תרי"ג מצוות כמספר גרגירי הרימון 

התאנה:
במשך אלפי שנים נחשבה התאנה לאחד הפירות הכי סקסיים שקיימים. הצורה העגולה והשופעת, רכות התוכן, גודש הזרעים, הניחוח והמתיקות החושנית – כולם תרמו לתדמית התאנה כמעוררת תאווה.
הרמב"ם הוא שהצביע גם על הקשר בין הגברת כוח הגברא והתעוררות מינית הנובעת כתוצאה מאכילת תאנים טריות.
על פי המסורת היהודית, מעליה של התאנה תפרו אדם וחווה את הבגד הראשון.
במיתולוגיה היוונית, המסורת משייכת את התאנה לאל דיוניסוס שהביא את התאנה לאנושות, ובחגים המיועדים לו ענדו הנשים תאנים יבשות והגברים התקשטו בעלים של עץ זה.
התאנה ידועה בריכוז סיבים גבוהה בפרייה ובהיותה מקור לסוכר מהטבע, אבל גם לה תכונות ריפוי. התאנים מכילות כמות גדולה של ויטמין A, סידן וברזל, וכך גם שרף העץ, שהוא אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי. שילוב אלה עוזר בריפוי מחלות עור. כמו כן יש בתאנים רטינואידים המשמשים עד היום כחלק מתרופות לריפוי סרטן עור, מחלות זיהומיות ובאקנה.

כדאי להירשם מראש בטל. 08-9443952.
פרטים על מפגשי גינון נוספים ועצות לטיפוח הגינה:
www.gardens.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר