מקום בלב – דוז פואן לפני ההתעלפות

פיאסטה שלוקחת לה את הזמן להתענגות על טעמים וחושים, ונמשכת ארבע שעות נינוחות במקום מרהיב, בלב העיר אך כאילו בכפר, כשהכול עומד מלכת – חוץ מהמלצריות המגישות מנה אחר מנה, עוד כוס יין ועוד כוס יין – והשיחה שהפכה קלילה יותר וצחקנית יותר ככל שהארוחה התקדמה

לא זוכרת מתי השתתפתי בפעם האחרונה בפיאסטה שלוקחת לה את הזמן להתענגות על טעמים וחושים, ונמשכת ארבע שעות נינוחות באמצע של יום חם במיוחד, באמצע המרוץ אחרי להספיק עוד משהו, במקום מרהיב, בלב העיר אך כאילו בכפר, כשהכול עומד מלכת – חוץ מהמלצריות המגישות מנה אחר מנה, עוד כוס יין ועוד כוס יין – והשיחה שהפכה קלילה יותר וצחקנית יותר ככל שהארוחה התקדמה.

אז מה היה לנו שם, ב"מקום בלב" השוכנת בפאתי רעננה, ומתנהגת כאילו רעננה היא עדיין המושבה של פעם?
הייתה לנו סביצ'ה של טונה אדומה מתובלת בליים וכוסברה, שמן זית משובח ועוד כמה ניחוחות. היה "סיח" של שקדי עגל עם ציר של עצמות וירקות שורש, מוגש על עדשים כתומות. ואחרי עינוג החך הגיעו מדליוני פילה בקר מזוגג בדבש; פילה דניס צרוב מונח בכיף על ירקות קיץ ירוקים; ורביולי אחד גדול וטעים של פטריות וחצילים.

חשוב לציין שכמעט בכל מנה מורגש הטעם המיוחד של עשבי תיבול שזה עתה נקטפו מהגן המיוחד הגדל בפאתי המקום; עשבים שמקשטים את השולחן, מצויים בלחם המופלא שנאפה במקום, ובכלל מלווים בריחם המרענן את הארוחה ואת המקום בעונג אמיתי.

היין שהוגש היה כולו על טהרת יקב בן חיים, ממוסקט לפתיחה דווקא, דרך מרלו, ועד לספיישל ריזרב שלטעמי היה כבר בקצה חייו, למרות השבחים שקצר.

הפסקה לביקור משובב במה שהמקום מציע מעבר לאוכל – פינת שאנטי בצורת ויגוואם אינדיאני, להתרגעות והתרווחות, וביקור מלכותי בגן התבלינים – שנראה כי ידו האוהבת והמקצוענית של חיים שסטל הבעלים מטפחת ערוגה ערוגה, ויש תוצאות.
חזרנו מחוייכים ומבושמים קלות אל הקינוחים – ושם ציפתה לנו הפתעה שעליה כולם הסכימו פה אחד: הנפוליון קדאיף עם מוס המסקרפונה ותאנים ברוטב בלסמי ויין עתיק קיבל דוז פואן, כמו שכמה שם ציינו רגע לפני ההתעלפות.

מי שבישל את הארוחה שלנו הוא שלומי אלפסי בן ה- 28, השף החדש של מקום בלב, ירושלמי שסיים את לימודיו בהצטיינות בקורדון בלו בפריז, והתמחה במסעדת ל'אוברז' של שף העל מרק וארה, אותה ניהל השף סטפן מקרב סכינים. אחר כך עבר שלומי למסעדת לאסר של השף נומיקוס בעלת 2 כוכבי מישלן. עם שובו לאחר ארבע שנים בצרפת, עבד שלומי כסו שף במסעדת 1868 בירושלים.
שלומי אומר כי במקום בלב הוא משלב את אהבתו לחומרי הגלם השורשיים, כפריים, ישראלים – מנות אשר עומדות בקנה אחד עם חדשנות קולינרית, אך עם זאת מעניקות חוויה כפרית ים תיכונית.

ארגז הלחם – לקנות מתוצרת הבית
"ארגז הלחם" הוא שמה של עמדת המכירה החדשה במתחם "מקום בלב", בה ניתן לקנות מוצרים תוצרת הבית:
– לחמים מהקונדיטוריה – כל הלחמים עשויים שאור 100% (מחמצת טבעית): לחמי שיפון, חיטה מלאה, כוסמין, אגוזים, תמרים ועוד. פוקאצ'ות עשירות בשומשום, עגבניות מיובשות, דגנים ועוד.
– גבינות עיזים תוצרת "מקום בלב" – מהעיזים שבחווה שבמקום.
– סלטי גינה ואנטיפסטי – סלטים עשרים מהירקות האורגנים שבחווה האורגנית של מקום בלב
– חלבה, ריבות, טפנד זיתים ומטבלים – תוצרת מקום בלב
– יינות בוטיק מיקבים ישראליים מובחרים כמו יקב "בן חיים" ועוד.


מקום בלב
רח' פרדס משותף 5, רעננה
טל. 09-7741575



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר