מקרב סכינים למכללת שנקר: קורס עיצוב קולינרי עם ירון קסטנבוים

הקורס יביא חוויה של השראה קולינרית ברוח מטבחים מגוונים, ואין ספק כי לכך תתרום העובדה שמנחה הקורס הנו ירון קסטנבוים, בעלים ואיש מטבח בחברת "פודארט" ו"מזל טלה", והפרשן בסדרת קרב סכינים לצדו של רן שמואלי

לראשונה בארץ מוצע במסגרת המחלקה ללימודי חוץ בשנקר, קורס העוסק בעיצוב וב"ציור" על גבי הצלחת.
הקורס יביא חוויה של השראה קולינרית ברוח מטבחים מגוונים, ואין ספק כי לכך תתרום העובדה שמנחה הקורס הנו ירון קסטנבוים, בעלים ואיש מטבח בחברת "פודארט" ו"מזל טלה", והפרשן בסדרת קרב סכינים לצדו של רן שמואלי.

העולם הקולינרי המתפתח כבר מזמן הפך למוצר צריכה נחשק כמעט בכל חתך אוכלוסיה בעולם. מסעדות אין ספור, מגוון אדיר של סגנונות בישול, דרכי הגשה ועיצוב מרהיבים – כל אלה העלו את מקצוע השף לדרגת אמן. כמו הצייר, לשף יש חומרי גלם, כלי עבודה וסוג של מסגרת בבואו להציג את עבודתו. מסגרת זו היא הַצַלחת.

מטרת הקורס להקנות כלים, טכניקה וידע כיצד לערוך את האוכל על גבי צלחות. להבין לעומק את מגוון חומרי הגלם, טקסטורות וטעמים בהם עושה השף שימוש בבואו להציג את יצירותיו. הקורס מיועד לכל חובב אוכל מתקדם אשר רוצה לשפר את הידע וההבנה טרם תכנון הגשת מנות אוכל, ולשפים ולטבחים בכל שלב בקריירה שלהם. הקורס אינו מתאים לשומרי כשרות, והקבלה מותנית בפגישת הכרות.

ירון קסטנבוים אומר: "כבר זמן רב אני מחפש את הקשר בין אומן טבח לאומן צייר, כמו גם את אבני היסוד בתחום הגסטרונומי הכל כך רחב. בעיני, מכללת שנקר הנה המסגרת הנכונה לקורס, שכן רבים מתחומי היצירה והעיצוב, לרבות עיצוב ואופנה, שואלים אותן שאלות ומשיקים באותם מישורים".

שתי הפגישות הראשונות של הקורס יוקדשו להצגת יסודות העיצוב הקולינרי, כגון, פַּלֶטות של צבעי מאכל וטקסטורות, סוגי אפיון למנות, והפגישות הבאות יוקדשו כל אחת למטבח אחר, בחלוקה המתבססת בעיקרה על לאומים שונים.


להרשמה ופרטים נוספים: המחלקה ללימודי חוץ, טל. 03-6110045.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר