מתושלח – בית יין ואוכל בפלורנטין: הכי חשוב להיות שמח

כיאה למקום המגדיר את עצמו כבית יין, מתושלח מחזיק 120 סוגים שונים של יין, 60% מהם ישראליים.יש גם כמה משקאות חריפים וגולדסטאר מחבית

"הכי חשוב להיות שמח", זהו המשפט המנחה את מתושלח, בית יין ואוכל חדש שנפתח בשבועות האחרונים בשכונת פלורנטין בתל-אביב. למרות שאני אישית מעדיף להיות עצוב אם אני עצוב, ולא להעמיד פני שמח, הרי שהביקור במתושלח הוציא אותי ואת בן זוגי עם חיוך גדול על הפנים. הצליח להם.

גל קליימן ואורן סיני, הבעלים, עם היסטוריה במסעדות, בתי קפה וברים מצד אחד ובעולם היין מצד שני, שיתפו פעולה בהקמתו של המקום החדש. הקונספט: מקום ביתי ולשבת ולאכול בו ארוחות, מבוקר ועד ערב, אוכל הסובב כולו סביב היין.

מתושלח בנוי משני חדרים: באחד מקום ל- 45 איש בישיבה ובשני מקום אינטימי יותר ל-12 איש. כיאה למקום המגדיר את עצמו כבית יין, מתושלח מחזיק 120 סוגים שונים של יין, 60% מהם ישראליים, "הנותנים תמורה טובה לכסף", מצהיר קליימן. יש גם כמה משקאות חריפים וגולדסטאר מחבית, כולם כאחד נמכרים במחירים מצוינים. כוס יין אדום או לבן במחירים שנעים בין 20 ל-30 ₪ וכוס קווה תמורת 15 ₪ בלבד. כך גם הבירה: 20 ₪ בלבד לחצי ליטר. מחירו של בקבוק יין לשלוחן מתחיל ב-70 ₪.

תפריט האוכל רשום על הלוח הגדול, ומשתנה בחלקו מדי יום. בבוקר, לדוגמא, מגישים שלוש ארוחות בוקר יצירתיות. ארוחת הבוקר הרוסית כוללת צ'ייסר של וודקה דגים כבושים ותבשיל תפוחי אדמה, וזו הכפרית כוללת בין השאר חביתה עם פרושוטו בקר ותבשיל שעועית עם קבנוס. ארוחות אלו מוגשות עד 17:00, כאשר מהצהריים ועד הערב יש כמה מנות חמות משתנות.
כשאנחנו ביקרנו הזמנו קדירת בקר אדום (44 ש"ח). לשולחן הגיע תבשיל עשוי היטב של בשר עם גזר, תפוחי אדמה ועגבניה עם שני צנימים מלחם כפרי מחוממים עם פרוסת קממבר מעל. מזין וטעים.

בערב אפשר ליהנות מטאפאסים שונים, דוגמת קרוסטונים – צלחת ובה חמישה מאותם הצנימים המתלווים לקדירה וכמה זיתים (20 ₪). מנת עלי הגפן (26 ₪) כוללת 4 עלי גפן עדינים ונימוחים, עם מידה צנועה של לימון. פרומז' על סלק (17 ₪) היא למעשה מעין עוגה עגולה קטנה החתוכה ל-4, ומורכבת מארבע שכבות של סלק וגבינה. הגשה מרעננת של מנה טעימה ומהנה.

ההשראה למקום הן המעדניות הנפוצות באירופה. שם, כמו במתושלח, ניתן לקנות את הגבינות, הבשרים והיינות הביתה. אם יושבים לנשנש, אפשר לבחור בין פלטה של גבינות או של נקניקים. שתיהן ניתנות להזמנה בגרסה קטנה או גדולה, והן מגיעות עם מנת לחם. הלחם הוא פוקאצ'ה טריה וחמימה הפרוסה פרוסות למחצה, ובין כל שתי פרוסות יש פרוסה דקה של פלפל. יחד עם מעט חמאה למריחה הלחם יכול להיות פתיח מצוין גם כמנה נפרדת (10 ₪).

פלטת הגבינות הקטנה שהזמנו היתה למעשה צלחת לא גדולה אך עשירה בחתיכות של רוקפור, גבינת עיזים, גאודה, קשקבל, קממבר ופרומז'. כולן היו של משק יעקובס, טעימות אחת-אחת. בקרוב יתחילו להגיש גם גבינות של חוות קורומל.

יחד עם קווה לאחד ושתייה קלה לשני, הארוחה הטעימה עברה בנעימים. המקום אינטימי, רומנטי, ותוך דקות מרגישים מצד אחד בבית, ומצד שני בחו"ל. גם במובן זה מתושלח מפתיע לטובה.

לקינוח בחרנו בטארט שקדים ותות. לשולחן הגיעה חתיכה גדולה של טארט ביתי עשוי היטב עם מילוי נדיב במיוחד של שקדים ותותים, שילוב לא שגרתי אך מוצלח מאוד. תוספת שערות החלבה בצד העוגה היתה גם היא לא שגרתית אך מבורכת.

יצאנו ממתושלח בתקווה שכמו אביו של נוח, שעל שמו קרוי המקום (גם על שם בקבוק יין שגודלו כ- 8 בקבוקי יין סטנדרטים; כ- 6 ליטר), גם בית האוכל והיין יחזיק מעמד לאורך שנים רבות. בנוף הקולינרי המקומי הוא מספק בילוי טעים, נעים ובמחיר שפוי. חיוך כבר אמרנו?

מתושלח 
רח' אוריאל אקוסטה 16, תל אביב
טל. 03-6811018
א-ה בין השעות 9:00 –2:00, יום ו מ- 9:00 עד כניסת השבת, מוצאי שבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר