נאפיס – כרוניקה של מנות גדולות מראש

זו באמת לא מסעדת שף המציעה מאכלי גורמה מוקפדים לצלחת ששווים הרבה העמקה ובחינת מרכיביהם בכתבה רצופה סופרלטיבים, אבל לעיתים בפשטות תמצאו את כל שאתם מבקשים ואפילו תצאו שבעים

באזור התעשייה המערבי של העיר אשדוד, ממוקמת מסעדת "נאפיס" – אחד מסניפי הרשת הפזורים בארץ. האוכל שהכינה זוגתי לבן החייל שנשאר שבת, ירד במלואו בצלחות ומגשיות שומרות חום, שיעשו לבן טוב בבטן ויזכיר לו מיד אוכל של בית ואימא, לנוכח המטבח הצה"לי ביום שבת לאלו הנשארים בבסיס, המקשה מטעמי כשרות על חימומו של אוכל, וכנראה גם אינו מותיר אצל החיילים הרבה אופציות קולינריות אחרות להעביר את ה"בעסה" שבתורנות שבת בסבבה.

כל הדרך לכיוון אשדוד מילאו ריחות המאכלים והתבשילים של זוגתי את חלל הרכב, ועשו אותי "מה זה רעב".
לכן, מיד עם צאתנו את ש.ג. הבסיס, הודעתי חגיגית לזוגתי ולבן הקטן שהולכים לאכול במסעדה.

האמת היא שב- 12 בצהרים בשבת האופציות הקולינריות באשדוד מצומצמות. נדמה כי רק עתה החלו להסיר את מנעולי הדלת מפתחן של המסעדות, אבל קרן אור אחת ניצבה על הדרך וקוראים לה "נאפיס".
זו באמת לא מסעדת שף המציעה מאכלי גורמה מוקפדים לצלחת ששווים הרבה העמקה ובחינת מרכיביהם בכתבה רצופה סופרלטיבים, אבל לעיתים בפשטות תמצאו את כל שאתם מבקשים ואפילו תצאו שבעים.

ומאידך, זו בפירוש מסעדה שאתה יכול למצוא אותה פתוחה 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. וכשאתה נכנס פנימה, אתה שוכח די מהר באיזו שעה נכנסת והאם השמש כבר זרחה בשמיים, או שמחוצה לה נמים כל האנשים ה"נורמליים" כבר מזמן את שנתם.

בקומת הכניסה העיצוב צעיר, צבעוני, מזכיר דיינר אמריקאי, בחזיתו בר משקאות מכל העולם, בקומת הגלריה מקומות ישיבה נוספים, ובסך הכול במסעדה כ- 200 מקומות ישיבה – וזה בפירוש חלל גדול.

מגש פיצה אישית (25 ₪) שהוזמן עבור הילד מגיע: גדול, חם, עתיר בצק ועתיר גבינה, והילד בוצע ממנו בקושי 2 משולשים עד אשר נסתם. עבדכם הנאמן מזמין כנפי עוף ברוטב צ'ילי במנה הנקראת קנטאקי (48.90 ₪), ומגיעות כ- 16 כנפיים שמנות, בשרניות, חמות, מתובלות ברוטב צ'ילי, וכנראה מזוגגות עם חמאה; מונחות על מצע עלה חסה ירוק וצעיר, כשלצדם התוספת לבחירה כמו הום פרייז, או פירה, או אורז.
אני הלכתי על צ'יפס, כשהצלחת שהגיעה יכולה בעצמה להיות מנה אישית ומשביעה של צ'יפס לאדם, ולא תוספת על יד. זאת לנוכח גודלה וכמות הצ'יפסים המוגשים על הצלחת.
כוס האייס לימונענע הייתה קרה ומרעננת ביותר, מורכבת מעלי נענע גרוסים, לימונדה, וקרח רך כשל כוס ברד, והיא חלק בלתי נפרד מהתמחור של המנה שלי.

זוגתי אכלה חביתה מקושקשת מונחת על עלה של חסה, לצד צלוחית גבינה לבנה וסלט ישראלי קצוץ דק, לצד שתי פיתות חמות וטריות (25.90 ₪).
הבן הקטן ביקש להרוות את צימאונו בפחית קולה (9 ₪), בעוד זוגתי מתענגת על קנקן של מי קרח.

יאנה המלצרית אדיבה, סבלנית, חייכנית, שירותית מאוד ונחמדה והייתה לצידנו ממתינה וקשובה, מרגע הכניסה והישיבה ועד להגשת החשבונית המסכמת בסך 109.70 ₪ עבור ארוחה משפחתית.

תרצו תקראו לה ארוחת בוקר, תרצו תובילו אותה לכוון הבראנצ'. שארית כמעט שלושת רבעי מגש פיצה שלם שהותיר הבן הקטן וכמעט צלחת של צ'יפס שהיה גם עבורי יותר מדי מול מנת הכנפיים, נארזו במארז אלומיניום TAKE-AWAY כחלק משגרה מובנת מאליה.

20 ₪ טיפ ליאנה המלצרית, תודה וחיוך, ואתה יוצא אל הרחוב מרוצה מאוד, שבע עד מאוד, ובלי חור בתקציב המשפחתי.

אז אם אתם מחפשים לכם מסעדה זולה, עם שירות קשוב ומהיר, אוכל פשוט אבל טעים, מנות ענקיות בגודלן ומחיר נמוך; ואם אינכם שבויים בקונספציה לפיה זול זה בהכרח לא טעים, אז בנאפיס מוכיחים לכם שאתם פשוט צודקים.


נאפיס
רח' הבנאים 2, א.ת. מערבי אשדוד
טל. 08-8526076

פתוח 7 ימים בשבוע 24 שעות ביום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר