סל הקניות של שחר: אוזני המן 2016

אין חג פורים בלי מבחן אוזני המן הגדול בניצוחו של שחר בן-פורת. השנה יש לנו אוזן אחת עם ציון 10 (ג'ראלד), ושלוש שקיבלו 9 (מתוקה, טוצ'קה, בייקרי). שיהיה חג שמח, ובבקשה לא להגזים בזלילת אוזני המן

אין חג פורים בלי מבחן אוזני המן הגדול בניצוחו של שחר בן-פורת. השנה יש לנו אוזן אחת עם ציון 10 (ג'ראלד), ושלוש שקיבלו 9 (מתוקה, טוצ'קה, בייקרי). שיהיה חג שמח, ובבקשה לא להגזים בזלילת אוזני המן

ג'ראלד
מה הקשר בין פטיסרי שוויצרי לבין אוזני המן? מסתבר שיש קשר, והוא אפילו מוצלח מאוד. אז אמנם המשפחה העומדת מאחורי המקום החדש יחסית מגיעה משוויץ, אבל אם תשאלו אותנו, ככה אוזני המן היו צריכים להיות מלכתחילה: בצק דק מאוד, עשיר בחמאה ועם זאת פריך יחסית. המילויים, שוקולד ופרג שניסינו, היו טעימים מאוד ובכמות נדיבה. כל זה בגודל לא גדול, שרגשי האשם יירגעו.
3.5/4 שקלים ליחידה, 13 שקלים ל-100גרם. להשיג בג'ראלד, תל אביב.
ציון: 10
צילום מעין טרוודל

מתוקה
מי שממשיך לחפש גרסה חדשנים לאוזני המן, ימצא כאן שילוב בין אוזני המן ומקרונים. כן, כן, אותן עוגיות צרפתיות העשויות שקדים משתלבות בדרך כלשהי במשולשי הבצק הישראלים. התוצאה היא אוזני המן במילוי קרם מקרון ובצבעים שונים – אוזן המן מקרון פירות יער ותותים בצבע ורוד; אוזן המן מקרון לימון בצבע צהוב; אוזן המן מקרון פסיפלורה בצבע כתום.
הצבעים שלהם על סף הזרחניים והיו שחששו לאכול אותם, אבל הם הפתיעו לטובה גם את החשדנים, בטעמים במילויים הנדיבים.
יש את הקלאסיות, כמובן, במילויים של שוקולד פאדג', פרג, תמרים ואגוזי מלך, חלבה, או שוקולד ילדים עם סוכריות צבעוניות, תמרים ואגוזי מלך (טבעוני), ופרג ללא סוכר.
בצק החמאה הוא מהטובים שניסינו, והמילויים מוצלחים. לטעמנו, דווקא הפרג ללא סוכר הוא אחד הטובים שיש לרשת להציע, עבור מי שנמנע מצריכה של סוכר ובכלל, ויש המלוחים, המשלבים בצל וגבינה כחולה בבצק ירוק; תמרים וגבינת עיזים בבצק לבן; ואפרסקים וגבינת שמנת (5% )בבצק ורוד; שהם מעדן שהיינו שמחים לאכול לאורך כל השנה.
35 שקלים ל-240-270 גרם; 10 שקלים לק"ג של מלוחים. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 9
צילום בני גם זו לטובה

טוצ'קה
כאן בחרו בשילוב של שקדים בבצק הפריך עבור אוזני המן, כמו גם במילויים של פרג ואגוזים. יש אופציה שלישית של בצק פריך העשוי שקדים ושוקולד, עם מילוי של שוקולד נוטלה.
הבצק הייחודי עשוי היטב, עם טעם נוכח אך לא משתלט של השקדים, ורכות שהופכת כל ביס לתענוג. המילויים טובים מאוד באיכות, והכמות שלהם יפה. אנו אהבנו בעיקר את אלו עם השוקולד, שהיו מהמושחתים שטעמנו.
37 שקלים שקלים ל-250 גרם, 4.5 שקלים ליחידה. כשר בהשגחת רבנות פתח תקווה. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 9
צילום מאיר בולקה

בייקרי
נוסחה מנצחת לא מחליפים, וזו הדוגמא הטובה ביותר לכך. כאן מציעים מבחר מצומצם אך מדויק של שני סוגי אוזני המן – מילוי פרג או מילוי אגוזים וקינמון. בשני המקרים זהו בצק עשיר בחמאה דק ומעט רך, עם מילויים טעימים ונדיבים. אותו מתכון כמו בשנים האחרונות, ואותן אוזניים איכותיות.
3 שקלים ליחידה, 28 שקלים ל-200 גרם. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 9
צילום עידית בן עוליאל

פיס אוף קייק
יש שני דברים טובים בהיצע אוזני המן שמציעה הרשת לצרכנים. האחד, והעיקרי בהם, הוא סדרת ג'אפה – אוזני המן בניחוח יפואי, עם טוויל שומשום במילוי פיסטוק, רחת לוקום, ותמרים עם הל. נכון, זה שונה מאוד מאוזני המן המוכרים, אבל השילובים מסקרנים ומפתיעים לטובה באיכות שלהם. אל מול אלו יש אוזני המן קלאסיים, עם מילויים כגון פרג, שוקולד אגוזים, תמרים ושומשום, אגוזים, פאי תפוחים ופיסטוק פטל. אלו גדולים משמעותית, עם בצק טעים אך עבה, וכמות יפה של מילויים, חלקם מוצלחים מאוד, דוגמת הפרג והשוקולד עם האגוזים.
היו שטענו כי הם מתוקים מדי, אחרים ראו בהם גרסה עדכנית וטובה לאוזני המן קלאסיים.
32 ₪ למארז של סדרת הג'אפה, 85 שקלים לק"ג של שאר הסוגים. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 8
צילום אפיק גבאי

קפה ביגה
מתוך מבחר אוזני המן של הרשת, ניסינו אלה במילוי פרג ואלה במילוי שוקולד וקינמון. אוזני המן קלאסיים, עם בצק באיכות טובה. היו טובים ממנו – בעיקר נדיבים ממנו בחמאה, אבל הוא החלט מספק כפי שהוא.
המילוי נוכח בכמות מספקת והאיכות טובה גם היא. בעוד שהפרג היה סטנדרטי, השילוב של השוקולד עם הקינמון הפתיע לטובה.
33 שקלים ל-320 גרם. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 8
צילום אסף לוי

ארקפה
אוזני המן במילוי סולת בניחוח הדרים עם קליפת תפוז מסוכרת, הם החידוש של הרשת לפורים השנה. מלבד זאת, יש ההיצע הוותיק: פצפוצי שוקולד וקרם פטיסייר, פרג ותפוחי עץ, אגוזים וצימוקים, ואוזני המן במילוי תפוח ללא סוכר. כולם מבוססים על בצק חמאה עשוי טוב – לא מהטובים שטעמנו השנה, ויש האומרים כי בעבר הרחוק הרשת ידעה ליצור בצק חמאה טוב יותר. המילויים נוכחים בכמות יפה.
אהבנו מאוד את החדשים – השילוב של הרכיבים והטעמים יוצר אוזני המן מצויינים לעונה; וגם אלו עם הפטיסייר ופצפוצי השוקולד ממשיכים להיות מעדן, שהקשר בינו לבין אוזני המן של פעם נראה רק בצורה.
93 שקלים למארז, 4 שקלים ליחידה, 11 שקלים לשלוש יחידות. להשיג בסניפי ארקפה וארקפה בייקרי.
ציון: 8
צילום אלון מסיקה

ממבו
באופן שהפתיע אותנו, דווקא אוזני המן המיוחדים של הקונדיטוריה, כבשו אותנו. מדובר בסדרת הפרלינה – אוזני המן עשויים מרציפן, האחד עם שוקולד ובמילוי גאנש שוקולד מריר; והשני עם פיסטוק ובמילוי שוקולד לבן. שניהם טעימים להפליא, אם כי הקשר בינם לבין אוזני המן נמצא בצורה בלבד.
הם מצוינים למי שמחפש חידוש ולמי שאוהב מרציפן. אלו המוכרים יותר – במילוי פרג, תמרים, אגוזים, שוקולד או חלבה, היו פחות מוצלחים. הבצק עבה, יבש יחסית, ולא טעים במיוחד.
36 שקלים ל-450 גרם אוזני המן, 7 שקלים לאוזן המן מרציפן. להשיג בממבו, יקנעם.
ציון: 7
צילום אגמדיה

פילסברי
מבחר אוזני ההמן של הרשת נע בין מיני אוזני המן עשויים מבצק חמאה ובמילוי שוקולד או פרג, לבין אוזני המן סטנדרטיים בגודל ובבצק, במילוי שוקולד, תמרים, פרג, אגוזים, שוקולד רוזמרי, תות שדה או חלבה.
אין ספק כי אלו עם החמאה בבצק עדיפים – הכמות של החמאה אמנם אינה גדולה בתערובת, אבל הטעם בכל זאת מעודן יותר, ויחד עם המילויים השונים שנוכחים בכמות סבירה, אלו אוזני המן טובים יותר מהסטנדרטיים.
36.9 שקלים לק"ג, 49 שקלים לק"ג של המיני. להשיג בנקודות המכירה.
ציון: 7

ברמן
קרם שוקולד בלגי, תמרים, חלבה, פרג, אגוזים וחלבה נוגט, הם המילויים באוזני המן הקלאסיים של הרשת. יש גם אוזני המן מבצק קקאו, הנמכרים במילויים של שוקולד בלגי, חלבה או אגוזים.
בכל המקרים גילינו בצק עבה ויחסית בסיסי, מהסוג שמומלץ מאוד לטבול בכוס קפה. המילויים סבירים ובכמות לא גדולה. ביחס למחיר הם נותנים תמורה טובה.
26.9 שקלים ל-300 גרם, 75 שקלים לקילוגרם. כשר בהשגחת בד"ץ העדה החרדית. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 6
צילום אסף אמברם

גרג קפה
פרג ללא סוכר, פרג, שוקולד, חלווה ושוקולד בניחוח הדרים, הם חלק ממבחר אוזני המן שמציעה רשת בתי הקפה השנה. מדובר באוזני המן פריכים, על סף היבשים, עם בצק עבה יחסית וכמות לא גדולה של מילוי.
המילויים היו טובים – לא המוצלחים ביותר, אבל מספיק טובים כדי להפוך אוזני המן אלה לאופציה טובה ולא יקרה מדי ליד הקפה.
3 שקלים ליחידה. להשיג בסניפי הרשת.
ציון: 6
צילום אסף לוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר