סל הקניות של שחר: חג שבועות

לקראת החג סל מלא וגדוש: לחמי מחמצת – מחיר שווה, קרקר עדשים כתומות – תירוץ טעים, בצקי חמאה – פתרון מצוין, פסטה איטלקית יבשה – מומלצת, פסטה טרייה – מומלצת במיוחד

לקראת החג סל מלא וגדוש: לחמי מחמצת – מחיר שווה, קרקר עדשים כתומות – תירוץ טעים, בצקי חמאה – פתרון מצוין, פסטה איטלקית יבשה – מומלצת, פסטה טרייה – מומלצת במיוחד, ניוקי – למחפשים טעם חדש, גבינה דומה לפרמז'ן – לאמץ, רביולי – להוסיף גבינה, מגוון מוצרי חלב – טובים, שמנות להקצפה ולבישול – מוצלחות, גבינות יבוא – למי שיכול, גבינה צהובה – טעימה, ממרחים טבעוניים – טובים, קינוחי שמנת – חביבים.



אנג'ל צרפתי של מאפיית אנג'ל
החברה השיקה סדרה חדשה של לחמים, המבוססים על מחמצות שונות, ובכך היא מנסה לתת מענה לצרכנים המחפשים לחמים איכותיים יותר. הסדרה כוללת ארבעה סוגים של לחמי מחמצת חיטה ומחמצת שיפון: לחם דגנים בתוספות גרעינים פריכים, לחם אגוזים, לחם שיפון קל בתוספת סיבים תזונתיים, ולחם מחמצת חיטה מלאה ודגנים.
סדרה זו היא ללא ספק שיפור משמעותי לעומת הלחמים הסטנדרטיים של המאפיות השונות, גם אם אינם איכותיים כמו לחמים הנעשים במאפיות בוטיק. אהבנו מאוד את לחם האגוזים ואת לחם הדגנים, שהתוספות שלהם הפכו גם את מרקם הלחם למעניין יותר. בכל הקשור למחיר, הם שווים את הסכום המבוקש (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: מצוין למי שרוצה לחמים איכותיים יותר ולא רוצה/יכול לשלם 20 שקלים ומעלה ללחמי בוטיק.
כ-14.9 שקלים ל-600 גרם. להשיג ברשתות השיווק.
צילום שרית גופן

קרקר עדשים כתומות של אסם
תוספת העדשים הכתומות וזרעי הצ'יה אמורה לשפר את כמות החלבונים במוצר, ולקרוץ למי שמחפש אוכל מזין יותר. עם כל הכבוד לתוספת, בפועל עדיין מדובר בקרקרים תעשייתיים, ומי שרוצה לצרוך חלבון, כדאי שימצא מקורות ישירים יותר.
מעבר לנקודה זו, התוספת משפרת את הטעם שלהם, והופכת אותם לאחד המפתיעים שיש בקטגוריה (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: לפעמים החלבון הוא רק תירוץ למוצר טעים יותר.
6.6-8.9 שקלים ל-150 גרם. להשיג ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.
צילום סטודיו אסם

בצקי חמאה של מעדנות
צעד נוסף במגמה של מוצרים מוכנים למחצה, המיועדים למי שאין לו זמן/כוח/יכולת להכין הכל בעצמו. הפעם מדובר בשני מוצרי בצק על בסיס חמאה: בצק פריך למאפים מתוקים ובצק שמרים-עלים, המצטרפים למוצר וותיק יותר: בצק עלים חמאה. כמות החמאה בשני הבצקים אינה גדולה במיוחד, אך מספיקה כדי שלבצק יהיה טעם חמאתי.
מבין השניים, התלהבנו מאוד מבצק השמרים-עלים, שיש לו האווריריות של בצק עלים, עם טעם של בצק שמרים (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: פתרון מצוין לאופה הביתי.
19.9 שקלים ל-600 גרם. להשיג ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.

פסטה יבשה של Tarall'oro
לחברה האיטלקית יש מוצרי פסטה יבשה רבים, והם כוללים שילובים מפתיעים של פסטה מחיטת דורום עם סלמון, בזיליקום, סלק, פטריות פורצ'יני ועוד.
אנו ניסינו את השילוב עם לימון, שהפתיע אותנו בשני מובנים. ראשית, זו פסטה הרבה יותר טובה בהשוואה לפסטות היבשות הנפוצות בארץ, הן בטעם והן בעובדה שהיא לא נשברת וסופחת היטב את הרוטב. שנית, השילוב עם הלימון עובד טוב – יש לפסטה טעם לימוני בולט (אך ללא חמיצות), וזה משפיע על הטעם הסופי (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: מומלץ למי שמחפש פסטה מסוג חדש.
14.9-16 שקלים ל-250-500 גרם. להשיג בעדן טבע מרקט.

פסטה טרייה של שופרסל
שיתוף הפעולה של הרשת עם פסטה נונה, הביא למדפים את סדרת המוצרים המצוננים החדשה, שנמכרים כולם במחירים הרבה יותר זולים מאלו שנמכרים תחת המותג פסטה נונה בעצמה.
היגיון כלכלי בריא של היצרנית או קניבליזם? אנחנו מתקשים להחליט. אבל העניין העיקרי שלנו הוא המוצר עצמו. המבחר כולל רביולי ממולא בפטריות, רביולי ממולא בגבינה, רביולי ממולא בגבינה ותרד, ורביולי ממולא בבטטה.
מתוכם ניסינו את הרביולי הממולא בגבינה. להפתעתנו, תערובת הגבינה היתה טעימה מאוד, ולמרות שהכמות אינה גדולה, יש לה טעם מספיק דומיננטי כדי לבלוט אחרי שמערבבים את המוצר עם רוטב. גם המרקם של הרביולי טוב, בעיקר הודות לכך שכמות הבצק אינה גדולה מדי (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: השילוב של מוצר מוצלח ומחיר נוח, הופך סדרה זו למומלצת במיוחד.
12.9/19.9 שקלים ל-300/400 גרם. להשיג בשופרסל.


ניוקי של LA PASTA מבית תומר

כמו כל מוצרי הניוקי המוכנים, גם אלו מכילים קמח חיטה. אך לשמחתנו, הרכיב העיקרי במוצר הם תפוחי אדמה, דבר שניכר בטעם הסופי.
החברה השיקה שני סוגים חדשים של ניוקי – האחד עם דלעת והשני עם עגבנייה. מתוכם ניסינו את הסוג הראשון. תוספת הדלעת ניכרה בטעם של הניוקי, וצריך לאהוב דלעת כדי לאהוב את הניוקי הזה, למרות שהוספת הרוטב מצמצמת את הנוכחות שלו הטעם הסופי.
המרקם של הניוקי רך יחסית וכייפי לאכילה, אך כדאי לאכול את כל המנה לאחר ההכנה, ולא להעביר אותו לילה או שניים במקרר, אז הוא נוטה להיות קשה יותר לאחר החימום הנוסף (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: טוב אם אתם מחפשים טעם חדש לניוקי שלכם.
10 שקלים ל-500 גרם. כשרות באישור הרבנות. להשיג ברשתות השיווק.
צילום עידו קימלוב

מוצרים חדשים של מחלבות גד
החברה השיקה מספר גבינות חדשות לקראת חג השבועות, חלק גדול מהן מבוססות על חלב עיזים וצאן. אחת המוצלחות שבהן היא הגרסה שלהם לגבינת סנט מור – בשלה כמתבקש, עשירה בטעמיה, וכיף לאכול אותה עם פרוסת לחם. יש גם גבינת עיזים בסיסית בצורת מטבעות, שקל להוסיף לסלט או לטגן ולהגיש לשולחן. אופציה נוספת היא גרנה פדנו, גבינה איטלקית קשה שדומה לפרמז'ן ומיוצרת לפי הנחיות קפדניות מאיטליה. גבינה זו היתה הטובה מבין אלו שטעמנו, כאשר המרקם המתפורר שלה הופך אותה למומלצת לגירוד על הפסטה/פיצה/סלט.
בשורה התחתונה: תאמצו את הפדנו הזו למטבח שלכם.
19 שקלים ל-120 גרם סנט מור, 23.7 שקלים ל-150 גרם מטבעות, 10.9 שקלים ל-100 גרם פדנו. להשיג ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.
צילום דן לב

רביולי חדשים של פסטה נונה
רביולי במילוי 4 גבינות וסלק ורביולי חצילים וגבינת קשקבל, הם שני המוצרים המצוננים החדשים של החברה, שהושקו כמתבקש לקראת החג.
מבין השניים ניסינו את הרביולי עם החצילים והקשקבל. הבצק מצויין, דק יחסית, ויש כמות מספקת של מילוי. עם זאת, הטעם של המילוי מעט מאכזב – הוא משלב אמנם את שני הרכיבים, אבל יכול היה להיות בולט יותר אם היתה במוצר קצת יותר גבינה.
בשורה התחתונה: יכול היה להיות מוצלח יותר.
23 שקלים ל-400 גרם. להשיג ברשתות השיווק.


מוצרים חדשים של תנובה

מגוון המוצרים של החברה התרחב לקראת שבועות, עם מספר מוצרים מהסדרות השונות שלה. כחלק מסדרת השף הלבן אפשר למצוא כעת קרם פרש 30% שומן ופתיתי מוצרלה 20% שומן; גבינת קרם שמנת תנובה בניחוח טוסקנה 5% שומן; פרוסות בולגרית פיראוס 5% שומן; גבינת שמנת נפוליאון עם פלפל חלפיניו 24% שומן; וגבינת צ'דר תנובה למעדנייה 34%.
גבינת הטוסקנה הזכירה לנו בטעמיה את מזרח אירופה בעיקר, ולא כל כך אותו חבל הארץ באיטליה, וללא קשר היא חוסלה מהר הודות לשילוב של פלפלים, שום ובצל. הנפוליאון לא רק עשירה הודות לאחוזי השומן שלה, אלא בעיקר חריפה, שילוב מפתיע שאפשר להתרגל אליו. הבולגרית היתה אותה בולגרית הנמכרת בגוש, רק שכעת חתכו לנו אותה. טוב למי שצריך אותה חתוכה לפרוסות, אך לא באמת הכרחי. שני המוצרים של השף הלבן חביבים – יש קרם פרש ומוצרלה טובים יותר, אך הם נותנים מענה למי שמחפש מוצרים במחיר נוח, ובאיכות מספקת לבישול ולאפייה.
בשורה התחתונה: לא כל המוצרים הם הכי טובים שאפשר, אבל גם הקיים טוב מספיק.
8.9 שקלים ל-100 גרם טוסקנה, 14 שקלים ל-200 גרם נפוליאון, 19.9 שקלים ל-200 גרם פיראוס, 6.9 שקלים ל-200 גרם קרם פרש. להשיג ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.


שמנות להקצפה ולבישול של מחלבות רמת הגולן

שני מוצרים חדשים נוספו לטובת מי שמחפש שמנת להקצפה או לבישול. כמו כל המוצרים הוותיקים הקיימים בשוק, ניתן לבחור בין שמנת להקצפה עם 38% שומן, לבין שמנת לבישול עם 15% שומן. יש למוצרים טעם מעט שונה מאלה שאנו כבר מכירים, ולטעמנו הן מהטובות שתמצאו על המדף, הבדל שניכר במיוחד כאשר יוצרים קצפת מהמוצר הייעודי.
בשורה התחתונה: כשאתם מחפשים שמנת להקצפה/בישול, חפשו את אלה.
5.95 שקלים ל-250 מ"ל שמנת 38%, 7-7.5 שקלים ל-250 מ"ל 15% שומן. להשיג ברשתות השיווק.
צילום מוטי פישביין

גבינות חדשות של סיימן
גבינות אלה אינן באמת שייכות לחברה – היא האחראית על הייבוא שלהן לישראל. מדובר בשש גבינות שאינן חדשות בעולם, אך חדשות בארץ. ה-BRESSE BLEU אינה חדשה גם לא בארץ, אך היא עברה שינוי והותאמה לכשרות חלב ישראל. במקביל אליה אפשר לרכוש גבינת סנט מורה, גבינת שמנת לבנה וטרייה; Ambrosi, שהיא גבינת גורגונזולה הנמכרת בגרסה עדינה ובגרסה פיקנטית; מגוון של גבינות לנדנדה, כולל אחת עם כמהין ופטריות; גבינת עזים מיני בושה קלאסי/שום ועשבי תיבול, וגבינת עזים פירמידה קלאסי/ דבש/שום ועשבי תיבול של מרסי שף.
מכל אלו שטעמנו, אהבנו מאוד את הגבינות של מרסי שף, כמו גם את הסנט מורה, כולן עשירות בטעמים שלהן ועם מרקמים מעולים, מהסוג שאמנם כבר יש בארץ, אך עדיין לא קל למצוא. גם הגורגונזולה הפיקנטית היתה מוצלחת מאוד. המחירים, כצפוי, ולצערנו, גבוהים.
בשורה התחתונה, מומלץ למי שיכול להרשות לעצמו.
מ-109 שקלים לק"ג, 17.9-18.9 שקלים למרסי שף. להשיג ברשתות השיווק, בחנויות ובמעדניות.

גבינה צהובה של מחלבת כפר תבור
שני דברים יש לנו לומר על הגבינה הצהובה החדשה, המכילה 28% שומן. האחד, היא יותר טעימה מאלה הוותיקות יותר בשוק, כולל אלה עם אחוזי שומן הזהים. השני, האריזה שלה הרבה יותר קשה לפתיחה, ועל סגירה חוזרת אין בכלל על מה לדבר. אז כל עוד אתם דואגים שהיא לא תתייבש במקרר, תיהנו מהגבינה הטעימה יותר שיש.
בשורה התחתונה, כנראה שאי אפשר לקבל הכל בחיים.
14.9/26.8 שקלים ל-200/400 גרם. להשיג בנקודות המכירה.

מוצרים חדשים לחג של שטראוס
מי שמחפש לאכול גבינה כקינוח, יכול לבחור מעתה בסקי בטעם פאי לימון או בסקי בטעם עוגת גבינה ותות, שני מעדנים חדשים של החברה. כפי שאפשר להבין מהשם שלהם, הם מבוססים על הגבינה הלבנה של החברה עם 3% שומן, שמגיעה כמובן בגרסה מתוקה וקצת פחות בריאה (אבל יותר טעימה, יש להודות). מבין השניים, אהבנו יותר את השילוב של הגבינה עם התות; מעט בנאלי, אבל בפועל מוצלח מאוד.
במקביל השיקה החברה שתי גבינות סימפוניה עם 5% שומן. האחת גבינה וותיקה שחזרה לשוק – סימפוניה בצל ירוק; והשניה גרסה רזה יותר של סימפוניה שום ופלפל שחור, שילוב שהחברה כבר מציעה בגבינה עם 25% שומן. הגרסה הרזה יותר כמובן עשירה פחות, אך שילוב הטעמים ממשיך להצליח.
בשורה התחתונה,: האחד למבקשי פינוק, השני לשומרים על הגזרה. תבחרו מה אתם רוצים להיות.
10-10.5 שקלים ל-200 גרם סימפוניה, 3.7-3.9 שקלים ל-150 גרם סקי. להשיג ברשתות השיווק.
צילום סטודיו שייק

טעמים חדשים בסדרת קטיפה לבנה של זן מזון בריא
להיות טבעוני אינו אומר שאין צורך בחידושים וריגושים. לכן טוב עשתה החברה שהשיקה שני טעמים חדשים בסדרת הממרחים הטבעוניים שלה, שמבקשים ליצור תחליף לגבינות למריחה. האחד הוא קרם סויה עם עגבניות מיובשות, והשני מבוסס על אותו הקרם, אלא שהתוספת היא של זיתים ירוקים.
שתי התוספות נוכחות בכמות יפה והן עניין של טעם – אצלנו יש חיבה מובנית לזיתים, ולכן הקרם עם הזיתים נגמר מהר יותר. כך או כך, אל תצפו לחוויה של גבינה העשויה חלב, ההבדל בחומרי הגלם בכל זאת משפיע על הטעם הסופי. המחיר, לצערנו, גבוה במיוחד.
בשורה התחתונה: טוב שליין מוצרים זה התרחב.
כ-19 שקלים ל-200 גרם. כשר למהדרין בהשגחת הבד"ץ חוג חתם סופר בני ברק. להשיג בשופרסל דיל, עדן טבע מרקט, טיב טעם, ניצת הדובדבן, טבע קסטל ובחנויות טבע.
צילום לירן אגסי

קינוחי שמנת של יטבתה
יש חלק במשפחה שלי שמתמחה בפלאן, אותו קינוח חלבי ספרדי/דרום אמריקאי, שמשום מה לא זכה להצלחה גדולה בישראל. מדובר בנשים שיודעות איך לערבב את החלב עם הקורנפלור והסוכר, ויוצרות מעדן שקשה לעמוד בפניו.
אל מול זה, להכין בבית את הפלאן קרמל החדש של יטבתה, זה מבחן שנועד לכישלון – ברור שהוא פחות טוב מהמשפחתי, ולא יכול להחליף אותו. הדבר נכון גם לגבי קינוח הפנקוטה, השני בסדרה הכוללת בנוסף גם קרם ברולה.
בשורה התחתונה: התוצאה הסופית חביבה, אבל לא מספיק קרובה למקור כדי שנמליץ עליה.
12-12.9 שקלים ל-500 מ"ל (4-6 מנות). להשיג בנקודות המכירה.
צילום שלומי ארביב

בקצרה
* מחלבת טרה השיקה מחדש את סדרת הגבינות הלבנות שלה, כאשר בכל הגבינות אין יותר חומרים משמרים, לטובת מי שמעדיף את המאכלים שלו טבעיים ככל האפשר. הסדרה כוללת גבינות עם 3, 5 ו-9 אחוזי שומן.
כ-4.5 שקלים ל-250 גרם. להשיג ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.
צילום יורם אשהיים

* BONOMI מציעה מספר מוצרים להכנת עוגות – בישקוטים בטעמי וניל או קקאו ובצבעים שונים, שכל 12 יחידות שלהם ארוזות בנפרד; וכן עלים לקרמשניט/מילפיי.
6-6.7 שקלים ל-200 גרם בישקוטי, 14.9 שקלים ל-300 גרם עלים. כשר פרווה בהשגחת הבד"ץ בית יוסף ובאישור הרבנות הראשית לישראל. להשיג ברשתות המזון, בחנויות ובמרכולים.

* מותג העוגיות Oreo השיק מארז חג מיוחד – קופסה עגולה בצורת עוגיית אוראו ובתוכה שש חבילות עוגיות, כולל חוברת מתכונים מקוריים של מיכל בוטון.
מ-15 שקלים, להשיג ברשתות השיווק.

* BRUNCH & CRUNCH השיקה מהדורה מוגבלת של מארז בלינצ'ס מוכן לחימום, והפעם במילוי גבינה ותות.
15.9 שקלים ל-150 גרם/5 יחידות. להשיג ברשתות השיווק.

* מסעדת קיטון התל אביבית מציעה מגוון של בלינצ'ס לארוחת החג, הנעשים לפי אותו מתכון כבר 70 שנה. המבחר כולל בלינצ'ס במילוי גבינה או תפוחי עץ, וכן בלינצ'ס במילוי פטריות או בגבינה ועירית.
15 שקלים ליחידה. להשיג ב-03-5233679.

* חוות דרך התבלינים מציעה מגוון של תערובות לתיבול סלט וגבינה, בהן תערובת של בצל וסומק לגבינה; תערובת בצלית לגבינה; תערובת שום שמיר; ועוד.
מ-13 שקלים ל-100 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

* תבליני פרג מציעים תערובת פיסטוק עם בצל, צנוברים ועשבי תיבול, המתאימה לתיבול גבינות וסלטים.
11.8 שקלים ל-100 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר