סל הקניות של שחר לט"ו בשבט

בסל החגיגי שלנו לחם פירות ללא גלוטן – כוחם של פירות יבשים, חלת פירות יבשים – רוצים כל השנה, תבשיל בוליביאני – חביב, עוגיות רולדה – לחג ובכלל, מוזלי קראנצ'י – מוצלח, פיצות ט"ו בשבט – הפיוז'ן מצליח, מים בטעם דובדבן-שקד – חידוש

בסל החגיגי שלנו לחם פירות ללא גלוטן – כוחם של פירות יבשים, חלת פירות יבשים – רוצים כל השנה, תבשיל בוליביאני – חביב, עוגיות רולדה – לחג ובכלל, מוזלי קראנצ'י – מוצלח, פיצות ט"ו בשבט – הפיוז'ן מצליח, מים בטעם דובדבן-שקד – חידוש.

 

לחם פירות ללא גלוטן של בר-אל
השילוב של לחם עם פירות יבשים הוא לרוב מוצלח, אך כשזה מגיע ללחם ללא גלוטן, זה כבר סיפור אחר. לא כל הלחמים נטולי הגלוטן טעימים, וגם אם כן, יש להם טעם שונה שלא תמיד משתלב עם טעמם של הפירות השונים.
הלחם הזה מצליח לגשר על הפערים. הלחם עצמו אינו שונה מהלחמים המקבילים של החברה – יש לו מרקם טוב וטעם אמנם שונה, אך נסבל או טעים, תלוי את מי שואלים אצלנו. השילוב של הצימוקים והמשמשים המיובשים עושה טוב ללחם – הם מוסיפים מעט מתיקות, משפיעים על הטעם והמרקם.
בשורה התחתונה: לפעמים פירות יבשים ממש עושים טוב לכריך שלנו.
כ-20 שקלים ל-500 גרם. כשר פרווה בהשגחת הרב לנדא. להשיג בשופרסל (מתחמי Green), עדן טבע מרקט, ניצת הדובדבן ובחנויות טבע.

חלת פירות יבשים של עדן טבע מרקט
כמובן שברשת מציעים למכירה פירות יבשים בתפזורת, חלקם אורגניים וחלקם לא, אך מה שתפס אותנו היתה דווקא החלה המתוקה שמכינים במאפיות של הרשת. היא משלבת בין קמח אורגני לבין קמח מלא, במינון כזה שמי שנרתע מטעמם של מאפי קמח מלא לא ירגיש זאת כאן. בנוסף, היא מלאה בכמות יפה של צימוקים, משמשים, תאנים ושזיפים, כך שהחלה גם יפה לעין וגם טעימה (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: אנחנו רוצים את החלה הזו כל השנה.
14 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

תבשיל בוליביאני של תבואות
לחגוג את ט"ו בשבט לא מחייב אותנו להיצמד למאכלים ישראליים/יהודיים. קחו למשל את התערובת הזו, האמורה לפי החברה להפוך בתום ההכנה לתבשיל א-לה-בוליביה. קינואה אורגנית עם גוג'י ברי, צימוקי קארנט, שקדים ובצל, אמורים לספק גם את מי שרוצה להרגיש את חג האילנות בארוחת הצהרים שלו.
אין לנו מושג מה יאמר בוליביאני אמיתי על התבשיל שהכנו, אבל עבורנו הוא היה טעים. העניין הוא שבכל הקשור לתוספות, במיוחד של רכיבים כמו גוג'י ברי, הם בכמות לא גדולה – וחבל.
בשורה התחתונה: דרך חביבה לשלב את החג בכל ארוחה.
19.9 שקלים ל-250 גרם. כשרות בד"צ מחזיקי הדת. להשיג ברשתות, בחנויות ובבתי טבע.
צילום הדס תורג'מן

עוגיות רולדה של קונדיטוריית לחמי
מי אמר שהפירות במאכלים צריכים להיות יבשים, כדי להרגיש את אווירת החג? קחו למשל את עוגיות הרולדה החדשות של קונדיטוריית לחמי. אם עוזבים בצד את אלה המכילות תות ונצמדים לטעמים מסורתיים יותר, אפשר לבחור בין עוגיות רולדה תמרים לבין עוגיות רולדה תפוח עץ וקינמון.
45% של מלית הופכים את העוגיות לעשירות יותר ממרבית המקבילות התעשייתיות שלהן, והשימוש בחמאה בצד המרגרינה משפר את הטעם של הבצק (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: עוגיות טובות יחסית, שיכולות לקשט את שולחן החג ובכלל.
18.9 שקלים ל-300 גרם. כשרות חלבית בהשגחת הרבנות נהרייה. להשיג ברשתות שיווק ובחנויות מובחרות.
צילום אפרת אשל

מוזלי קראנצ'י ביג מיקס עם פירות ואגוזים של Green
אחד המקומות הטובים ביותר לשלב בהם פירות ואגוזים שונים, הוא בדגני הבוקר. יחד עם חלב או יוגורט, המשחק של הטעמים והמרקמים הופך את הארוחה הקלה לטעימה ומהנה הרבה יותר.
במוצר הזה מנסים לתת את הכל מראש – מוזלי קראנצ'י במיוחד המבוסס על חיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל, משולב עם בננה, שקדים, צימוקים, בוטנים, תמרים, אגוזי לוז, קוקוס, גרעיני חמנייה ואננס.
השילוב אמנם עשיר על הנייר, אך בפועל ישנם רכיבים שכמעט ולא הרגשנו בהם, כמו אותו אננס מובטח. עם זאת, יש כאן מספיק כדי להפתיע וליצור את הגיוון המובטח בצלחת שלנו (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: יכול להיות עשיר יותר, אך גם כך מדובר במוזלי מוצלח.
23.9 שקלים לק"ג. כשרות רבנות ראשית. להשיג ברשתות שיווק.

פיצות ט"ו בשבט של בזיליקום
רשת הפיצריות התל אביבית השיקה שלוש פיצות חדשות המיועדות לט"ו בשבט. כלומר, בצק, רוטב עגבניות, גבינה, ואז פירות ואגוזים מסוגים שונים. למשל, פיצה עם גבינה בולגרית, חתיכות אננס וחמוציות יבשות; פיצה טבעונית עם רוטב עגבניות אורגני, פרוסות עגבניות וגרעיני חמניה, שקדים וחמוציות יבשות; ופיצה עם פרוסות תאנים יבשות וחתוכות, אגוזי מלך ועלי רוקט.
אנו ניסינו את הפיצה האחרונה מבין השלוש, שהפתיעה אותנו בכל מובן אפשרי. זו לא רק היצירתיות ברכיבים השונים, אלא גם הנדיבות – הרבה תאנים, הרבה רוקט, כמות נאה של אגוזי מלך. כל זה יוצר שילוב טעמים ייחודי שלא יתאים לכל אחד, אך לנו השילוב היה טעים מאוד. הפיצה עצמה, יש לציין, אינה גדולה במיוחד אך פריכה מאוד, עשויה מבצק דק יחסית, והרוטב שלה מוצלח, גם אם פחות מורגש בגלל הרכיבים החגיגיים.
בשורה התחתונה: הפיוז'ן הקולינרי עולה מדרגה. להפתעתנו, זה מצליח.
75 שקלים לפיצה משפחתית. להשיג בסניפי הרשת.

נביעות+ בטעם דובדבן-שקד של נביעות
את הפירות והאגוזים שלנו לא חייבים לאכול בחג הזה, כפי שמוכיח המשקה החדש בסדרת המים בטעמים של המותג, שהפעם משלב שני רכיבים יוצאי דופן בנוף הטעמים הבנאליים שחברות המזון לרוב מייצרות.
לשמחתנו, הייחודיות גם עובדת היטב במשקה הסופי – הטעמים של השקד והדובדבן ברורים, והם גם משתלבים יפה אחד עם השני. החברה מציעה לחמם את המשקה, אבל אנחנו העדפנו אותו קר.
בשורה התחתונה: אנחנו מעריכים חברות שמחדשות ולא רק מעתיקות; ואוהבים כשזה מצליח.
כ-7 שקלים ל-1.5 ליטר. להשיג בנקודות המכירה.
צילום פרומרקט דיזיין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר