סל הקניות של שחר: עוגות חג

לקראת ראש השנה שחר טעם וטעם, ובחר את עוגות החג המצטיינות שלו – דבש כמובן, אבל לא רק: תפוחים, גבינה, חלות מיוחדות, תוספות מכל הסוגים, תבלינים ומה לא. העיקר שתהיה שנה טובה ומתוקה

לקראת ראש השנה שחר טעם וטעם, ובחר את עוגות החג המצטיינות שלו – דבש כמובן, אבל לא רק: תפוחים, גבינה, חלות מיוחדות, תוספות מכל הסוגים, תבלינים ומה לא. העיקר שתהיה שנה טובה ומתוקה, וה- 10 הולך ללחמים. 

לחמים
כאן תמצאו את אחד השילובים המיוחדים בתחום עוגות הדבש: קוגלהוף המשלב מעט דבש עם הרבה אגוזי פקאן. העוגה לחה במידה הנכונה, האגוזים מוסיפים קראנצ'יות למרקם, והדבש מוסיף ניחוח עדין מבלי להשתלט על הטעם. המבחר כולל גם קרנץ תפוחי עץ ומרציפן – בצק שמרים מעולה, עוגה עם מרקם נימוח וליבה שופעת של מרציפן, שמשתלב היטב עם התפוחים המקורמלים והקינמון.
ציון: 10
49 שקלים לקראנץ', 65 שקלים לקוגלהוף. להשיג בסניפי הרשת.
צילום דניאל לילה

בייקרי
מתוך מגוון המוצרים לחג של רשת הקונדיטוריות התל אביבית, ניסינו שלושה. המיוחד שבהם הוא ללא ספק הפנטונה – חלת בריוש מילאנזית: חלה עגולה, גבוהה במיוחד, רכה ומתקתקה, עם הרבה צימוקים וחתיכות הדרים; אידיאלית למי שמחפש לגוון את הלחם המוצע בשולחן החג.
עוגת הדבש והסילאן הקלאסית של הרשת ממשיכה להיות אחת הטובות, עם תיבול מדויק והרבה דבש; ורולדת השמרים מגיעה עם מילוי נדיב של תפוחים ואגוזים. עוגה פשוטה לכאורה, אך כזו שנעשתה כהלכה.
ציון: 9
54 שקלים לחלה, 35/38 שקלים לעוגות. להשיג בסניפי הרשת.

קונדיטוריית שמו
מיקי שמו חתום על אחת מעוגות הדובוש הטובות ביותר שתמצאו. זו עוגה הונגרית מסורתית, ששמו מכין אותה כך: שכבות-שכבות של בצק דבש עם קרם וניל. המסורתיות אומרת שיש כאן הרבה בצק, אך הוא משתלב מצוין עם הקרם העדין, וגם טעם הדבש והמתיקות נוכחים במידה הנכונה. עוגת הדבש הקלאסית של הרשת מצטיינת גם היא: מרקם רך, אוורירי יחסית, עם טעם דבש עדין ומקום לתבלינים השונים.
ציון: 9
38-69 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.
צילום דן לב

שרון & רנה
עוגת הדבש הקלאסית הטובה ביותר שטעמנו השנה, שייכת ללא ספק לשרון & רנה. היא עד כדי כך טובה: רכה, אוורירית יחסית, מתובלת נכון, עם טעם דבש מתחשב – עד שגם מי שלא אוהבת עוגות דבש התמכרה אליה לאחר הביס הראשון. זו כמובן אינה האפשרות היחידה שמציעים כאן. יש גם את מה שמוגדר כעוגת דבש מפוספסת, כלומר שכבות-שכבות של בצק בחוש והרבה קרם עם דבש. זו עוגה מתוקה מדי לטעמנו, אך כזו שתלהיב את חובבי עוגות הקרם ואוהבי המתוק; כך גם עם המגדלנה, עוגה שהבסיס שלה הן פחזניות, שאמנם עשויות כמיטב המסורת הצרפתית, אך התוספת המסוכרת מעל כל פחזנית, הופכת אותן למתוקות מדי, כלומר ישראליות למדי.
ציון: 8
38-180 שקלים. להשיג ב- 077-2043060.

צילום ינאי רובחה

ארקפה
אפשר לבחור בעוגת הדבש הקלאסית של ארקפה: רכה, טעם הדבש שלה אינו דומיננטי מדי, והתיבול מספק ניואנסים של טעמים שהופכים את האכילה שלה ליותר מעניינת. אבל בינינו, וותרו על העוגה הזו (יש טובות ממנה בקטגוריה הקלאסית), ותבחרו בעוגה הבאה: טארט תפוחי עץ וקונפיטורת עגבניות שרי. על בסיס של בצק חמאה פריך עשוי כהלכה, יש כמות מכובדת של תפוחי עץ מזוגגים בחמאה, עם תוספת של קונפיטורת עגבניות שרי של הרשת. אלה מספקות טוויסט לטעם הכולל, והופכות עוגת תפוחים זו לאחת הטובות.
ציון: 8
45 שקלים לעוגת הדבש, 125 שקלים לטארט. להשיג בסניפי הרשת.
צילום אנטולי מיכאלו

לחם ארז
כדורי התמרים, דבש ואגוזים של הרשת, קצת אכזבו אותנו בגלל הנוכחות של הקמח בהם. אנו מצפים מכדורים מסוג זה שיתבססו על פירות ואגוזים בלבד. לעומת זאת, התלהבנו מאוד מהעוגה הבחושה העשויה עם דבש, בננה וברנדי – מרקם אוורירי ולח במידה, עם כמות יפה של בננות מקורמלות וטעם עדין של דבש, ואפילו הברנדי משתלב היטב בחגיגת טעמים זו. מי שמחפש את הדובשניות הידועות מהילדות, ימצא כאן גרסה מודרנית, רכה, נימוחה, והרבה יותר טעימה.
ציון: 8
25 שקלים ל-7 יחידות כדורי תמרים, 35 שקלים ל-300 גרם דובשניות, 39 שקלים לעוגה. להשיג בסניפי הרשת.
צילום גליה אבירם

פיס אוף קייק
מתוך המבחר של הרשת, שבראשה עומד משה אהובי, טעמנו שתי עוגות: פאי התפוחים נעשה כאן עם קרם שקדים לימוני – שילוב מוצלח הודות ללימוניות העדינה של הקרם, אך הבצק הפריך היה קצת יבש וקשה.
הבוואריה של אהובי היא כמעט כל מה שבוואריה צריכה להיות: שוקולד לבן עם תפוחים בדבש, עוגה עם מרקם מצוין, עושר של טעמים; רק שקצת פחות סוכר היה עושה אותה טובה יותר לטעמנו.
ציון: 7
59 שקלים לפאי, 98 שקלים לבוואריה. להשיג בסניפי הרשת.
צילום אפיק גברי

מתוקה
כמדי חג, הרשת מציעה מבחר עצום של אפשרויות, אשר חלקן מגיעות במגשי אירוח לטובת מי שרוצה מנות אישיות מוכנות מראש. אנו ניסינו מספר עוגות ממבחר עוגות החג: עוגת דבש בחושה, עוגת דבש בחושה עם תפוחים, ועוגת דבש בחושה עם פטל וחמוציות.
התוספות בשתי העוגות לא הורגשו כל כך, במיוחד במקרה של העוגה עם הפטל והחמוציות, אך שלושתן רכות הודות ללחות שיש בהן, והן מתוקות במידה הנכונה.
התלהבנו יותר מהטארטלטים האישיים, העשויים מבצק חמאה פריך עם תפוח מקורמל ומרנג, אגוזים וטופי, או קרם שקדים עם תאנים טריות; שילובי טעמים מיוחדים וטובים באותה המידה.
ציון: 7
42 שקלים לעוגה, מ-105 שקלים למגשי אירוח. להשיג בסניפי הרשת ובאתר
.צילום בני גמזו לטובה


יעל וליאת – אופות אגדות

השתיים מוכרות את העוגות הביתיות שלהן דרך אתר יאמי, והאיכות שלהן אינה אחידה. פאי התפוחים בדבש וקינמון מציע יותר בית מאשר קונדיטוריה – בצק פריך דק שטעמיו אינם ברורים, ומילוי של תפוחים, דבש, אגוזים, שקדים וקינמון, שהטעמים שלו טובים אך לא מלהיבים, והכמות אינה גדולה.
לעומת זאת, עוגת דבש תבלינים שלהן היא אחת הטובות: מרקם רך כל כך, שקשה להפסיק לאכול אותה, במיוחד לאור השילוב המדויק של דבש, תבלינים שונים ותפוחי עץ מקורמלים.
ציון: 7
65/90 שקלים. להשיג באתר
צילום יעל וליאת

קונדיטוריית ברמן
הרשת השיקה שתי עוגות חדשות לקראת החגים. אחת מהן תפסה היטב את תשומת החך שלנו: עוגת גבינה המכילה קרמל ושקדים טחונים, בזיגוג של דבש ושוקולד לבן. העוגה כמובן מתוקה למדי, אך שילוב הרכיבים הופך אותה לעוגת גבינה חגיגית, מהסוג שנשמח לאכול גם לאחר החג.
במקביל מציעה הרשת את הגרסה שלה לעוגת דבש, הנמכרת בצורת גליל. הפנימיות שלה שופעת טעמי דבש ותבלינים, המרקם שלה סביר – לא דחוסה מדי, בואו נאמר, וציפוי פירורי החמאה מצליח לספק טוויסט מוצלח.
ציון: 7
39.9/69.9 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.
צילום אסף אמברם

ביגה
מתוך העוגות והמאפים השונים של הרשת לחג, ניסינו את עוגת הדבש והתפוחים. לעוגה יש מרקם טוב – היא לא אוורירית כל כך, אבל העסיסיות הופכת את האכילה למהנה. יש כמות יפה של תפוחים, הדבש מקבל מקום של כבוד, והווניל מספק טוויסט טוב לטעם הסופי; כך שבסך הכל זו אופציה טובה למי שמחפש עוגה מסוג זה.
ציון: 7
39 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.
צילום אסף לוי

גרג קפה
עוגת הדבש של הרשת מוצעת למי שיושב בבתי הקפה שלה, וניתן כמובן לקנות הביתה. חרף תוספת הדבש והתבלינים לתערובת, זו נותרת עוגת דבש פשוטה יחסית. המתיקות אמנם טובה, אך העוגה קצת דחוסה ויבשה מדי לטעמנו. היא אינה רעה כל כך, אך עבור הסכום שמבקשים עבורה, אפשר למצוא טובות ממנה.
ציון: 6
39 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.
צילום אסף לוי


ג'קי מבשל

עוגת הדבש והאגסים של ג'קי, הנמכרת דרך אתר יאמי, נראית מאוד מפתה. כמות נאה של אגסים ופרוסות שקדים מעטרת את החלק העליון שלה, כך שציפינו לחוויה דומה כאשר נחתוך ממנה פרוסה. אך אז גילינו שהחלק הפנימי של העוגה נטול כל תוספת שהיא; ולא רק זה, אלא שהמרקם של העוגה יבש, מהסוג שהופך אותה למתאימה לטבילה בקפה. אין לנו בעיה עם עוגות קפה, אילולי הציפייה המתעוררת למראה החלק העליון של עוגה זו.
ציון: 5
60 שקלים. להשיג כאן
צילום ג'קי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר