סל הקניות של שחר 105

השבוע טעמנו ובדקנו: רטבי ויניגרט עם שמןזית, אצבעות ופל, ממרח דבש ושומשום, חליטות תה, גרעיני חמנייה בטעמים, לביבות תפוחי אדמה, ומבזקת לאבקת סוכר

מוצרי שמן זית בפסטיבל ראשית המסיק בקניון שבעת הכוכבים
ב-18 לחודש ייפתח פסטיבל של 3 ימים בקניון ההרצלייני, המתמקד כל כולו בעולם עץ הזית ומוצריו. זאת, במקביל לעונת מסיק הזיתים המתרחשת בתקופה זו של השנה. במסגרת הפסטיבל אפשר יהיה לרכוש בקניון שלל מוצרים, משמן זית ועד מוצרים המשלבים אותו. לדוגמא, יושק בפסטיבל ממרח שוקולד על בסיס שמן זית של ד"ר אגר. זהו ממרח המכיל הרבה יותר שומן צמחי מאשר שמן זית, שטעמו אינו מורגש במוצר אך יש לו טעם אגוזי חביב ומרקם נוח למריחה.
במקביל תושק בפסטיבל סדרת רטבים חדשה לסלט של עץ השדה. הסדרה כוללת ארבעה רטבי ויניגרט, המשלבים בין הרכיבים גם שמן זית. אהבנו את הוויניגרט חרדל דיז'ון ודבש והוויניגרט הדרים, שהיו מוצלחים במיוחד והשתלבו מצוין בסלטים שלנו. הוויניגרט בלסמי ודבש והוויניגרט שמן זית ועשבי תיבול היו גם הם חביבים מאוד, אם כי פחות מלהיבים. כולם מצטיינים בטעם שאינו תעשייתי.
בשורה התחתונה: לא כל מה שמכיל שמן זית הוא אכן מוצר שכדאי להשקיע בו.
25 ₪ ל-330 גרם שוקולד למריחה, 29.9 ₪ ל-500 מ"ל של רוטב. להשיג בפסטיבל, ולאחר מכן בחנויות השונות. www.7star.co.il


אצבעות ופל של שטראוס
תחת המותג 'עלית' השיקה החברה שני סוגים חדשים של אצבעות ופל. שניהם מצופים בשוקולד חלב, אחד במילוי קרם שקדים והשני במילוי קרם אגוזים. מדובר באצבעות ופל קטנות יחסית, עם פריכות במידה הנכונה ושילוב טעמים מוצלח. מבין השניים, האצבעות במילוי שקדים היו מוצלחות יותר.
בשורה התחתונה: פינוק טעים ומוצלח.
11.9 ₪ ל-120 גרם. כשרות רבנות נצרת עלית. להשיג בנקודות המכירה.

סומסומיה של תבליני פרג
החברה המתמחה בתבלינים השיקה ממרח חדש, המשלב דבש, טחינת שומשום, שקדים, אגוזי מלך ואגוזי לוז. המוצר מצטיין בכך שמלבד רכיבים אלו לא תמצאו בו סוכר או חומרי טעם, ריח או צבע. מלבד זאת, יש לו מרקם נוח למריחה על פרוסת לחם, והרכיבים השונים שבו משתלבים מצוין ויוצרים טעם כל כך מוצלח, עד שאפשר לאכול אותו עם כפית. הרכיבים שבו נחשבים בריאים יחסית, אך זה לא מבטל ערך קלורי גבוה יחסית ולא מעט אחוזי שומן.
בשורה התחתונה: ממרח מוצלח שכדאי לאכול ממנו במתינות.
14.8 ₪ ל-250 גרם. להשיג בחנויות פרג, ברשת מגה ובשווקים. www.tavlineypereg.co.il

The LEAVES COLLECTION  של ויסצוקי
חברת התה הוותיקה החליטה להכניס חדשנות לתחום המסורתי, והשיקה סדרה של ארבע חליטות חדשות ויוצאות דופן. אלו מגיעות באריזה יוקרתית יחסית עם תיונים איכותיים המכילים כל אחד חתיכות של פירות וצמחים. הטעמים הם לא פחות מאשר פנקוטה תות, קרם לימונית, טראפלס שוקולד ואמרטו שקדים. שמות קצת יומרניים – לפחות בעיון הראשוני – ומתברר כי גם במציאות יש פער לא מבוטל. הפנקוטה תות התברר כחליטת תות, ללא קשר לפנקוטה; קרם הלימונים הוא תה לימון – איכותי יותר מהמקובל, אך עדיין תה לימון; הטראפלס שוקולד קיבל את שמו הודות לפולי קקאו שיש בחליטה, שנותנים ארומה עדינה של שוקולד אך לא יותר מזה; והאמרטו שקדים הוא תה שקדים חזק, ללא קשר של ממש לאמרטו עצמו.
בשורה התחתונה: שילוב של תה איכותי עם שמות שיווקיים מנופחים מדי.
25.99 ₪. להשיג בחנויות וברשתות השיווק.

חמנייה בטעמים של קליית גת
היצרנית הוותיקה של הפיצוחים בארצנו משיקה סדרה חדשה של גרעיני חמנייה. טכנולוגיה מיוחדת אפשרה להוסיף טעמים שונים למוצר, כפי הנראה תוך ציפוי הקליפה בתבלינים שונים. התוצאה באה לידי ביטוי בשני מוצרים חדשים: גרעיני חמנייה בטעם ברביקיו וגרעיני חמנייה בטעם פיקנטי. הודות לעובדה שיש צורך להכניס את הגרעין לפה כדי לפצח את הקליפה, מקבלים תוספת של טעם. מבין השניים ניסינו את זה הפיקנטי, שאכן היה פיקנטי, והוסיף טעם שונה ועדין למוצר הוותיק. אך לאחר זמן מה של פיצוח, השפתיים קיבלו תחושת צריבה תמידית בעקבות החריפות. אמנם צריבה מעודנת, אך עדיין לא מהסוג שעודד אותנו להמשיך.
בשורה התחתונה: הרעיון נחמד, הפיקנטי פחות.
6.5 ₪ ל-200 גרם. כשרות בד"ץ העדה החרדית. להשיג ברמי לוי, יוחננוף, ויקטורי, חצי חינם, בחנויות הנוחות ובחנויות פרטיות.

לביבות תפוחי אדמה של טבעול
לקראת חג החנוכה השיקה החברה מוצר חדש ופשוט – לביבות תפוחי אדמה. החברה העניקה להן את הכינוי "בטעם ביתי", ובצדק – אלו שהגיעו אלינו היו אכן בטעם ביתי. גם השמנוניות שלהם הזכירה לנו את המוצרים הביתיים, אם כי זהו אינו מאפיין שכדאי להלל אותו. חסרון נוסף טמון בצורה האחידה כמו גם במרקם החלק והמושלם – אם כל כמה שזה אסתטי מאוד, זה נוגד את העקרון של מוצר ביתי ומזכיר שבכל זאת, מדובר בתעשייתי.
בשורה התחתונה: חרף החסרונות, מוצר מוצלח ומומלץ.
22.50 ₪. כשרות בעל"ז. להשיג ברשתות השיווק הארציות והפרטיות ובחנויות נבחרות.

מבזקת אבקת סוכר של maimon's
מותג האפייה החדש יחסית בארצנו יצא עם מוצר חדש וגאוני. אם עד היום קנינו אבקת סוכר באריזת נייר, ומשם העברנו אותה למסננת ביתית ודרכה אל העוגה/עוגיות, עכשיו הכל מגיע במוצר אחד. מדובר במיכל ארוך ומעוגל, שבראשו יש מסננת מובנית. כל שצריך הוא לפתוח את המכסה, להפוך את המוצר ולהבזיק את האבקה על המאכל המיועד. כל זה נעשה בקלות, בנוחות, ללא גושים ובצורה אחידה.
בשורה התחתונה: פיתוח גאוני שחייב להיות בכל בית שאופים בו.
15 ₪ ל-250 גרם. כשר בד"צ העדה חרדית. להשיג במגה בול, מגה בעיר, מגה, טיב טעם, יינות ביתן, שיווק השקמה, חביב, מחסני השוק, ויקטורי, מחסני להב, יוחננוף ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר