סל הקניות של שחר 308

בסל שלנו השבוע ארוחות לדרך – רעיון מצוין רק פחות מלח, רוטב בסיס להכנת רטבים – לא צריך, פסטיבל גלידות וניל ושוקולד – מוצלחות, מיני קבנוס – יקר, שוקו מומתק בסטיביה – כן, שניצל אפוי – מוצלח

בסל שלנו השבוע ארוחות לדרך – רעיון מצוין רק פחות מלח, רוטב בסיס להכנת רטבים – לא צריך, פסטיבל גלידות וניל ושוקולד – מוצלחות, מיני קבנוס – יקר, שוקו מומתק בסטיביה – כן, שניצל אפוי – מוצלח.


ארוחות לדרך של שף מאיר אדוני וסונול

שיתוף פעולה בין השף הידוע, רשת חנויות הנוחות של חברת הדלק והמסעדן מאיר תורג'מן, הוליד סדרה של ארוחות חדשות. ההשקה מתחילה עם שלוש ערכות להכנת כריכים, המכילה כל אחת לחם פרנה מרוקאי עם ממרחים, תערובת אותה מכניסים לכריך, וכן ירקות טריים. את הכריך הסופי מכינים עובדי החנות במקום, וניתן כמובן לרכוש ולהכין לבד במקום העבודה או בבית. המבחר כולל ארוחת ברביקיו ריבס – אסאדו של עגל מדושן צלוי בברביקיו על פחמי הדרים, ג'ינג'ר, שזיפים מעושנים, קרם שעועית שחורה, צ'יפוטלה וליים; ארוחת ציקן קוסמוי – פרגיות צלויות בלמון גראס, ליים ובוטנים, חציל תאילנדי קלוי, סויה בהירה, שמן שומשום, כוסברה וצ'ילי; וארוחת פטריות חורש (טבעוני) – פטריות חורש צלויות בשום וטימין, בטטה אפויה במלח ים, קינואה אדומה, בצל ירוק בגריל, שקד קלוי, דבש תמרים וטחינה גולמית.
הצצה לרשימת הרכיבים מגלה הקפדה על רכיבים טבעיים והעדר שימוש בחומרים משמרים ורכיבים ששמם מתחיל באות E הידועה לשמצה, שינוי מרענן לעומת המוצרים הנמכרים בקטגוריה זו.
כל מנה שוקלת קרוב ל-500 גרם, ומשביעה במיוחד. שלושתהמנות עשירות ברכיבים, והן מספקות את היצר הקולינרי לא פחות מאשר את הרעב. אנחנו אהבנו במיוחד את ארוחת העוף, עם טעמים מאוזנים ורמת מליחות סבירה. עניין המליחות משפיע לרעה על שני הכריכים הנוספים, שהיו מלוחים מדי לטעמנו וגם לטעם מכרים שותפים לדעה (מכיל גלוטן).
בשורה התחתונה: רעיון מצוין ששווה את ההשקעה הכספית, רק הפחיתו את כמות המלח במוצרים (או: נטרו את הנתרן).
38.9 שקלים ל-470-490 גרם. להשיג בסניפים נבחרים של הרשת.


רוטב בסיס להכנת 5 רטבים שונים של שף עומר מילר ואסם

שיתוף פעולה נוסף, והפעם בין השף המוכר לבין חברת המזון, המביא למדפיםרוטב בסיס להכנת 5 רטבים לבישול. הרעיון העומד מאחורי המוצר הוא שבאמצעות הוספת רכיבים ספורים בלבד, מקבלים רטבים שונים היכולים להתאים למנות אסיאתיות, בלקניות, ישראליות ועוד.
הרעיון של המוצר מסקרן, אך במבחן המציאות המוצר דמה יותר לרוטב סויה משודרג, אך כזה שאינו שונה משמעותית מזה שיש לנו בבית.
בשורה התחתונה: אפשר להסתפק ברוטב הסויה הביתי עם התבלינים שבכל מקרה אתם משתמשים בהם.
17-18 שקלים ל-580 מ"ל. כשרות בד"צ. להשיג ברשתות השיווק.
צילום סטודיו אסם

קבנוס נשנושים של זוגלובק
בחברה יודעים את מה שכולנו יודעים – שקבנוס זה נקניק שרבים מאיתנו מוציאים מהשקית ואוכלים כפי שהוא, ללא כל תוספת. לכן בא המוצר החדש, שמטרתו לתת מענה לצורך הנשנוש של קבנוס. העובדה שחתיכות הקבנוס אינן גדולות מאפשרת בכל פעם לקחת חתיכה אחת, ולא לנגוס בקבנוס גדול שנותר לאחר מכן במקרר עם סימני הנגיסה והחיידקים שהגיעו מהפה שלנו.
בכל הקשור לטעם ולמרקם, זה אותו הקבנוס של זוגלובק. לא איכותי כמו כזה הנעשה במעדנייה פרטית, אך בהחלט מספק.
בשורה התחתונה: דורש השקעה כספית לא מבוטלת ביחס למוצר הרגיל, אז חשבו טוב אם להשקיע דווקא בו.
7.6-14.1 שקלים ל-125 גרם. כשרות רבנות נהריה. להשיג בחנויות וברשתות שיווק.
צילום סטודיו זואי

שניצל ולתנור של קנור
שניצל חזה עוף עם פירורי לחם מסיים באופן רגיל את דרכו בתוך שלולית שמןבמחבת. את זה בדיוק החליטו לשנות בקנור, והשיקו תערובת של פירורי לחם המיועדים להכנת שניצלם אותם אופים בתנור. לדברי החברה, יש בשניצל הנעשה בדרך זו כ-30% פחות שמן לעומת שניצל מטוגן.
פעולת ההכנה, יש לציין, נעשית כרגיל – טובלים את חזה העוף בביצה ולאחר מכן מצפים היטב בפירורי הלחם, שאין בהם מונוסודיום גלוטומט או חומר משמר. אחרי אפייה בתנור מקבלים שניצלים מצוינים, שאמנם אינם בדיוק כמו שניצלים מטוגנים, אבל עדיין מספקים.
בשורה התחתונה: מוצר מוצלח למי שמעדיף אותם אפויים.
5-6.3 שקלים ל-180 גרם, מתאים לציפוי של כ-700 גרם חזה עוף. כשרות בד"צ העדה החרדית. להשיג ברשתות השיווק.

פסטיבל גלידות וניל ושוקולד של אייסברג
רשת הגלידריות עשתה מהלך מעניין בתחום הגלידות, עם המהדורה המיוחדתשל טעמי גלידות המבוססים על וניל ושוקולד. בעידן של טעמים ייחודיים שלא הכרנו, ההחלטה להתמקד בטעמים הבסיסיים – והפופולאריים ביותר, יש לציין – היא מרעננת. בעיקר, בגלל שגם כאן תמצאו שילובים מפתיעים, חלקם אזוטריים למדי.
מבין שמונה הטעמים, מאוד אהבנו את 85% שוקולד, המכיל טראפלס של שוקולד מריר ואגוזים, עם טעמים מרירים ומורכבים של שוקולד; וגם ה-53% וניל, המשלב בין גלידת וניל משובחת לבין "זכוכיות" דבש קראנצ'יות היה מיוחד, רק שאותן זכוכיות לכאורה, לא היו בכמות גדולה, וכשהן מעורבבות בתוך הגלידה, המרקם שלהן פחות בא לידי ביטוי.
מי שמחפש שילובים מיוחדים ימצא גלידה המכילה 85% וניל ו-15% ג'ינג'ר, או 70% וניל ו-30% הל וטופי קפה.
בשורה התחתונה: גלידות מיוחדות הן הממתק האהוב עלינו, והגלידות הללו עושות זאת בהצלחה.
16-26 שקלים למנה אישית, 87 שקלים לק"ג. להשיג בסניפי הרשת.

שוקו ללא תוספת סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים של טרה
אנחנו אוהבים את העובדה שהסטיוויה מחליפה את מקומם של הממתיקיםהמלאכותיים במוצרים השונים. ממתיק זה הוא צמח טבעי עם רמת מתיקות גבוהה מאוד, אך אינו משפיע לרעה על הלבלב שלנו. עד שלא ייעשו מחקרים שיגלו כי לצריכה מרובה של הצמח יש השפעה שלילית כלשהי, אנו מעדיפים מוצרים מומתקים בעזרתו.
הבעיה היחידה היא טעם הלוואי, אלא שבמקרה זה, לשמחתנו, זה לא קורה. החברה השתמשה בסטיוויה כדי להמתיק את השוקו שלה והטעם כמו של שוקו רגיל, ללא כל טעם לוואי. העובדה שהוא מכיל 51 קלוריות ל-100 מ"ל (לעומת 66-67 קלוריות ל-100 מ"ל של המתחרים) וכמעט חצי מכמות הפחמימות, בהחלט משמחת, אם כי עדיין כדאי לשים לב לכמות אותה שותים. המוצר נמכר בשקיות של 200 מ"ל וקרטונים של חצי ליטר, ליטר ושני ליטר.
בשורה התחתונה: אם לשתות שוקו, בחרו בחדש של טרה.
2.5-22.3 שקלים ל-0.2-2 ליטר. להשיג ברשתות השיווק.
צילום סטודיו עדלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר