סל הקניות של שחר 5

סוכריות, עוגיות, עוגות וגלידה חדשים הם חלק עיקרי במדור השבוע. אליהם התווספו משקה אנרגיה, מלחי פרימיום ומאפים איטלקיים, כולם חדשים על המדפים

מיני קוקיס בטעם חמאה ללא סוכר של כרמית
הדבר המשמח בעוגיות החדשות של חברת כרמית, היא העובדה כי הן נטולות סוכר. רוב האנשים לא יבינו למה, אך כל מי שמתמודד עם סכרת או נמצא בחברתם של חולי סכרת, מבין עד כמה מוצרים שכאלו נדירים וחשובים.
זה לא אומר, אגב, שמדובר במוצר בריא. העוגיות מכילות שני סוגי סוכרזית, רכיב שאינו בהכרח ידידותי לגוף. מנגד, אין שומן טראנס בעוגיות, לא חומרים משמרים או צבעי מאכל. חומרי טעם יש, עקב הצורך לתת לעוגיות את טעם החמאה מבלי להכניס לתערובת את החמאה בעצמה.
הטעם מזכיר מאוד חמאה, אך הן סובלות מטעם לוואי קל של סוכרזית, מה שמפחית מההנאה. הגודל שלהן עושה אותן מפתות יותר, והקופסה טובה לשימושים חוזרים לאחר שתתרוקן.
בשורה התחתונה, מדובר בעוגיות חביבות שיעזרו לכוס הקפה של הבוקר לעבור מהר ונעים יותר.
25 ₪ ל-700 גרם. כשר פרווה למהדרין – בהשגחת בד"ץ העדה החרדית. להשיג ברשתות השיווק.

קרמיסימו וניל דבש של גלידת שטראוס
בין ההשקות של גלידת שטראוס לחורף, בולטת גלידה חדשה בטעם וניל דבש. מדובר בגלידה בגרסה משפחתית, המגיעה כשהיא מחולקת בחינניות לארבעה חלקים – שניים בטעם המזכיר וניל ושניים בטעם המזכיר דבש.
כי זה, בסופו של דבר, הדבר המרכזי עם הגלידה הזו – היא מזכירה את הדבר עצמו. לרגע אפשר להתבלבל, ולחשוב שיש כאן וניל ודבש של ממש; בעלי החך הרגיש יזהו במהרה כי מדובר בחומרי טעם, וכל השאר יגלו זאת ברשימת הרכיבים, שם רשום במפורש כי המוצר אינו מכיל דבש.
בשורה התחתונה, אני מעדיף את הדבר עצמו, גם אם התחליף לא רע בכלל.
21.90 ₪ ל-1.33 ליטר. כשרות רבנות עכו ולנדא. להשיג בנקודות המכירה.

מלח הארץ – טעמי עולם של חברת המלח לישראל
בעבר המלח היה מוצר בסיסי במטבח – חשוב, אבל בסיסי. הוא חיזק את הטעמים של כל המאבלים אליהם נכנס, ובכך הפך לחשוב מאוד במטבח. אבל כמו תחום האוכל בכללותו, גם קטגוריית המלח עוברת שדרוג של ממש.
הסדרה החדשה ממחישה זאת היטב. מדובר בסדרה של פתיתי מלח, שרק אחד מהם הוא מלח רגיל. השאר הם מלח שחור, שמעורבב בו פחם; השני מעורבב עם רוזמרין, והשלישי עבר תהליך של עישון.
מלח זה נוצר בתהליך מיוחד – מצד אחד אידוי על ידי השמש והרוח, ומצד שני בקרה מתקדמת. התוצאה היא הצורה המיוחדת של המלח שזכתה לשם פתיתים, שכן המלח הפך לפריך במיוחד וקל לפורר אותו.
המעושן והרוזמרין דומיננטיים מאוד בטעם, ומוסיפים למאכלים השונים את הטעם הנוסף שהם מביאים איתם, ומכל הסדרה הם המוצלחים ביותר.
השחור, לעומתם, קצת מרתיע – למה להכניס פחם לגוף באופן יזום, גם הוא משדרג את הויזואליות של כל מנה? והלבן, היה מלוח, לא יותר.
בשורה התחתונה, יש לברך על תוספת האפשרויות שהופכת פעולה פשוטה כמו המלחה למלאכה יצירתית שיש לתת עליה את הדעת.
39.9 ₪ לאריזה של 125 גרם או 20 ₪ ל-100 גרם בתפזורת. להשיג בחנויות המתמחות.

אנרגיום
אני מודה, שיש לי בעיה אישית עם כל משקאות האנרגיה, טבעיים ככל שהם מצהירים על עצמם. אחרי הכל, הדרך הטובה ביותר לתת אנרגיה לגוף היא פשוט לישון, לא?
בינתיים מצטרף לקטגוריה זו האנרגיום, משקה ישראלי המבוסס על צמחים העונים לשמות בן חרדל מצוי ועולש מצוי. השימוש בהם אמור לתת למשקה איכויות של הגברת ריכוז וערנות, עזרה בשיפור ביצועים גופניים, ואפילו של כוח הגברא. קפאין, יש לציין, הוא אינו מכיל.
בפועל, יש למשקה טעם מעט תרופתי, הדומה לטעמם של כל משקאות האנרגיה. לגבי השפעות כה מרחיקות לכת כפי שמובטח, לא נרשמו תוצאות מיוחדות.
בשורה התחתונה, אני מעדיף ללכת לישון, ואת משקאות האנרגיה להשאיר למי שכן מרגיש שהם עוזרים לו.
7 ₪. להשיג בנקודות המכירה.

מאפי קלצונה של דומינו'ס פיצה
החידוש האחרון של הרשת היא סדרת מאפי קלצונה איטלקיים במילויים שונים. בבסיסו, הקלצונה הוא מעין מאפה לחם קטן, אשר קופל לשניים וקיבל אל תוכו מילויי. בגרסה הזו הוא מגיע בשלושה מילויים.
קלצונה יווני מגיע במילוי גבינת מוצרלה, גבינה בולגרית וזיתים שחורים, והוא מוצלח מאוד, עם מינון נכון ושווה של רכיבים, כמו גם ביחס נכון בין הבצק לרכיבים.
הקלצונה בולונז מגיע במילוי בשר בקר, גבינת מוצרלה, זיתים שחורים ובצל מטוגן. מאוד דומה לקודם, כאמור, רק גבינה מעט שונה וכמובן הרבה בשר. טעים, בסך הכל.
האחרון הוא קלצונה 3 גבינות, שמגיע במילוי גבינת מוצרלה, בולגרית ופרמז'ן. קצת כבד ולעיתים מעט משעמם, אבל חובבי הגבינות יאהבו אותו מאוד.
שלושת המאפים עשויים בצק פריך וטעים, עם תוספת מוזרה אחת – שומשום על צידם העליון. האם זהו באמת מרכיב איטלקי?
בשורה התחתונה, מדובר בתוספת מרעננת ומשביעה – קלצונה אחד יכול להוות ארוחה לבחור עם רמת רעב בינונית.
25.9 ₪. להשיג בסניפי הרשת –   www.dominos.co.il 

עוגות שמרים של אסם בצורת שושנים
חברת אסם הוסיפה באחרונה שתי עוגות שמרים חדשות לסדרת עוגות הבית שלה. שתי העוגות מגיעות בצורת שושנים, אחת במילוי קרם שוקולד, והשניה במילוי קרם וניל ושוקוצ'יפס.
אלי הגיעה לטעימה העוגה השניה. החיתוך שלה ולאחר מכן האכילה עצמה מהנים. הצורה, אגב, מעודדת "לתלוש" שושנה שלמה מהעוגה, ולהסתכן בעוד קלוריות שייכנסו לגוף (375 קלוריות ל-100 גרם).
מבחינת הטעם, המילוי מזכיר במעומעם את טעמו של הווניל; וגם השוקוצ'יפס היו עניין של יופי אקראי יותר מאשר תוספת של ממש שמרגישים אותה בפה.
בשורה התחתונה, יחד עם שלל רכיבי E שונים ומפחידים, העוגה החדשה של אסם יכולה מבחינתי להישאר על המדף.
17.9 ₪ ל-350 גרם. כשר בהשגחת הבד"צ וחרל"פ. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות.


סדרות חדשות של PEZ
כבר הרבה זמן שלא ראיתי באזור שלי סוכריות פז. אולי בגלל שממש גדלתי, אולי בגלל שאין ילדים מסביבי, ואולי בגלל שאני כפוי טובה, שלא זוכר להעריך את ממתקי הילדות שלו גם בבגרותו.
ההשקה החדשה של פז היא הזדמנות לכפר על עוונותי. אז הנה: פז הוציאו 32 סדרות של מכלי סוכריות חדשים המבוססות – איך לא – על דמויות מסרטי ווינקס, באטמן וקונג-פו פנדה. כל סדרה כוללת 3-4 מכלים, כל אחד עם דמות אחרת מהסרט. וכל מכל נמכר עם 3 חבילות סוכריות למילוי, כמובן.
קהל היעד הם כמובן הילדים, שייהנו ממכל מדליק. זה שמגיע עם ראשו של באטמן עליו, מזכיר מאוד את המקור. הסוכריות, יש להודות, כמעט ולא השתנו בטעם.
בשורה התחתונה, פז ממשיך להיות ממתק מקורי ומיוחד, שנעים להנות ממנו גם כשהגיל הכרונולוגי עבר את ה-30, ולמרות שהמודעות למזון בריא הפכה כבר לחלק מהחיים.
13.5 ₪. כשרות בהשגחת הרבנות הראשית לישראל. להשיג בכל רשתות השיווק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר