סל הקניות של שחר

ראש השנה מתקרב, והמדור השבועי החדש מתמקד במוצרים השונים שעולים למדפים לרגל החג

עוגות חג של בונז'ור
המותג בונז'ור מציע ללקוחותיו שלל מוצרים המיוחדים לראש השנה, בהם עוגות ולחמים.
אני טעמתי שתי עוגות מתוך המבחר של בונזו'ר, אך לא את החלות החדשות והמיוחדות.
המאפיין המשותף לקרנץ' אגוזים ודבש ולשטרודל תפוחי עץ הוא איכות הבצק. לא רע, אבל לא מדהים. קצת דחוס, תעשייתי משהו.
המילוי מקפיץ את העוגות ברמה. השילוב עם מלית אגוזי לוז, דבש וקרם וניל משפרים עד מאוד את טעמו של הקראנץ'. קוביות תפוחי העץ עם מעט הקינמון מצליחים גם הם במלאכת השיפור, והשטרודל הופך לסביר.
אם אתם חייבים להביא עוגה מדהימה לשולחן החג, העוגות הללו לא יתנו את המענה. אך אם אתם מחפשים עוגות טעימות במחיר טוב, מצאתם.
19.9 ₪ לקראנץ', 24.9 ₪ לשטרודל. להשיג במרבית סניפי רשת הריבוע הכחול, חצי חינם, טיב טעם, יוחננוף, סופר דוש, חביב, יינות ביתן, פוליצר, ובחנויות המובחרות.

פריכונים עם דבש של אסם
תזמון מוצלח יש לאסם, עם ההשקה של פריכונים עם דבש באריזה אישית. מה יותר טוב מהקרבה לראש השנה בשביל להזכיר לצרכנים הדיאטטיים שיש להם פתרון קל, מהיר ונוח?
וגם טעים, יש להודות. זו הפעם הראשונה בה טעמתי את הפריכונים עם הדבש, שהם למעשה אותן פריכיות אורז ידועות, אלא שבמקרה זה הן הרבה יותר טעימות – בזכות תוספת הדבש כמובן. פלוס נוסף למוצר נובע מהעובדה כי הוא עשוי אורז מלא. כמות הסיבים התזונתיים שבו מזערית, רק 0.27 גרם לכל פריכית, אך זה קצת יותר משביע.
החידוש העיקרי הוא באריזה, המכילה 3 פריכיות בלבד. כל אחת באה עם 30 קלוריות, כלומר 90 קלוריות למארז. קצת יותר מפרוסת לחם, כמעט כמו פרוסת לחם עם ריבה, ומשביע למדי.
3.2 ₪ ל- 25 גרם. בהכשר הרבנות הראשית לישראל. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות.

עוגות החג של בליקר בייקרי
כמו כל קונדיטוריה המכבדת את עצמה ואת לקוחותיה, גם רשת הקונדיטוריות בליקר בייקרי השיקה סדרת עוגות חדשות לרגל ראש השנה המתקרב.
השף קונדיטור אורן בקר הוא העומד מאחורי שלל המוצרים השונים, שאת כולם אפשר לרכוש מעתה עד לסוף אוקטובר. אני טעמתי שלושה, כל אחד מוצלח ומיוחד בדרכו.
האהוב מכולם עלי ועל כל מי שטעם איתי את המוצרים, היה הקראנץ' במלית גבינת ריקוטה עם תפוחים מוקפצים. מדובר בעוגה עשויה היטב, עשירה בגבינה ובחתיכות תפוחים, מתוקה במידה הנכונה, ומענגת במיוחד.
בצד עוגת דבש קלאסית מציעה הרשת עוגת דבש עם תפוחים, בננות וברנדי – עדינה, נימוחה בפה, לא משכרת, אך טעימה במיוחד; וכן עוגת דבש ששת התבלינים, שטעם התבלינים העז שבה הזכיר לנו מאוד את טעמו של צ'אי הודי.
36 ₪ לעוגה בצורת אינגליש קייק. להשיג בסניפי הרשת ובאתר www.bleecker.co.il.

רולדת דבש עם אגוזים של עלית
המותג עלית של קבוצת שטראוס מצטרף גם הוא לחגיגת החג. בנוסף לעוגות הדבש של עלית, שהיו על המדפים בתקופת ראש השנה בשנים האחרונות ועולות למדפים גם השנה, מתווספת השנה עוגה חדשה – רולדת דבש עם קרם אגוזים.
על פניו זה נשמע שילוב מצוין. גם רולדה, גם דבש וגם אגוזים. חגיגי מזה לא יכול להיות. בפועל, החוויה היתה קצת שונה.
הבעיה העיקרית עם העוגה היא כמות גבוהה מדי של סוכר, שלא נמס בהליך ההכנה. כך שכאשר אכלתי מהעוגה הרגשתי גרגרי סוכר מתפצפצים בפה, בנוסף לחתיכות האגוזים שהיו מפוזרות בתוכה.
בצק הרולדה עצמו היה סביר, וטעם הדבש כצפוי היה דומיננטי, אם כי קשה ליצור עוגת דבש בצורה שונה. אך התוצאה הסופית היתה עוגה כה מתוקה, עד שנאלצתי לוותר עליה.
15.9 ₪. כשרות חלבית, רבנות נצרת עלית. להשיג בנקודות המכירה.

מארז הדבורה המתוקה של כרמית
בקפדנות רבה מוציאה בכל חג חברת כרמית מארזי ממתקים לילדים. היא עושה זאת גם הפעם, עם מארז הדבורה המתוקה.
האריזה עצמה צבעונית וחביבה, עם איור מתבקש של דבורה וצנצנת דבש קטנה שהיא אוחזת בשתי ידיה. לא כך זה עובד במציאות, אבל למה לעסוק בקטנות.
בתוך האריזה כמה מממתקי החברה, כולל שקית מיני וופלים, לקקנים בטעם תות, חטיף וופל מצופה וסוכריות טופי. תמורת עשרת השקלים שהחברה מבקשת עבור המארז, זו עשויה להיות מתנה חביבה לילדים הקטנים. אם אין לכם בעיה כמובן שהם אוכלים ממתקים.
10 ₪. כשר למהדרין בהשגחת בד"צ העדה החרדית. להשיג ברשתות השיווק.

רולדת שמרים דבש וצימוקים של אסם
חברת אסם מצטרפת גם היא לשלל השקות עוגות הדבש, ומוציאה לשוק את רולדת השמרים עם דבש וצימוקים. כמו אצל המתחרה הגדולה, גם אצל אסם מדובר בתוספת עוגת דבש לשלל עוגות הדבש הוותיקות שהיא משווקת גם החג הזה.
אך במקרה זה, העוגה הרבה יותר טובה. הסוכר, לשמחתי, נמס היטב בתוך הבלילה, ובכלל העוגה אינה מתוקה מדי, חרף העובדה כי הסוכרים נמצאים במקום השני ברשימת הרכיבים. הבצק טעים למדי, הצימוקים בכמות סבירה, והדבש אמנם בולט אך במידה סבירה.
בהתחשב בעובדה כי זו עוגה מוכנה עם שלל חומרים מייצבים ומשמרים, התוצאה הסופית טובה למדי. היא תעזור להעביר את ימי החג בקלות, מבלי להוציא הרבה כסף ולחילופין להתאמץ ולהכין עוגה ביתית.
17.9 ₪. כשר בהשגחת בד"צ וחרל"פ. להשיג בנקודות המכירה.

גלידת מרציפן ודבש של ד"ר לק
זה לא כל כך אופייני, לאכול גלידה בארוחת החג. אני אמנם אוהב את הקינוח, אבל במסורת היהודית אין שום תזכורת לעצמם קיומו. אבל אני אוהב חידושים, אז החלטתי לנסות.
הסיבה לגמישות הקולינרית שלי נובעת מהעובדה שרשת הגלידריות ד"ר לק השיקה גלידת שמנת מרציפן ודבש, שעשויה ללכת מצוין בימי החג, בייחוד אם אלו יהיו חמים יחסית.
הגלידה עשויה כהלכה, עם מרקם שמנת איכותי וטעם מרציפן בולט למדי. את טעם הדבש היה קשה לי לזהות, אך אולי זו מעלה, שכן לרוב טעם הדבש דומיננטי מאוד. מצד שני, טעם המרציפן הורגש היטב, כך זו גלידה שתהיה טעימה רק למי שחובב את המאכל הזה.
37 ₪ ל- ½ ק"ג. להשיג בסניפי הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר