סקר ברנד פור יו: 59% מהצרכנים קונים מותגים פרטיים ברשתות השיווק

48% לא מוצאים הבדל בטיב, באיכות ובטעם של מותגים פרטיים מול המותגים הידועים. 52% ציינו שרכישת מותגים פרטיים ברשתות חוסכת בקנייה מרוכזת

סקר שנערך ע"י חברת ברנד פור יו, יצרנית המותג של הרשת הרביעית, באמצעות מכון הסקרים "מותגים" במדגם ארצי מייצג של 500 ישראלים, קובע שהמצב הכלכלי הביא לגידול משמעותי בקניית מותגים פרטיים ברשתות השיווק, לאור העובדה שהמותגים הפרטיים זולים בכ- 20%-30% מהמותגים הידועים.

59% מהמרואיינים ציינו שהם קונים מוצרים של מותגים פרטיים, כאשר בולטת התופעה שבקרב הציבור הלאומי-דתי  ציינו 64% שהם קונים מותגים פרטיים, לעומת הציבור החילוני בו רק 34% ציינו שהם קונים מותגים פרטיים.

לשאלה האם יש הבדל כלשהו בטיב, באיכות ובטעם של המותגים הפרטיים מול המוצרים המקבילים של מותגים ידועים, ענו 48%  שאין כל הבדל בטיב ובאיכות, 14% ציינו שהמוצרים של המותגים הפרטיים טובים יותר לעומת המוצרים המקבילים של המותגים הידועים, 15% אמרו שלא משנה להם הטעם, אלא המחיר קובע.

תושבי הצפון הם הרוכשים הגדולים ביותר של המותגים הפרטיים ברשתות: 52.5%, לעומת תושבי גוש דן – 51%, תושבי הדרום – 42%.

לשאלה מהי רמת החיסכון ברכישת מוצרי הצריכה החודשית בעקבות רכישת מוצרים של מותגים פרטיים, אמרו 52% שקיים חיסכון כספי ברכישת מותגים פרטיים. 23% ציינו חיסכון של 50 ₪, 15% ציינו חיסכון של 100 ₪, 9% ציינו חיסכון של 200 ₪, ו- 5% ציינו חיסכון של 300 ₪ ויותר.

רפי שפר, מנ"ל חב' "ברנד פור יו", אומר כי בקטגוריות בהן יש מותג פרטי, היקף המכירות שלו ברשת הרביעית מגיע לכ- 25%-50% מכלל המכירות של המוצרים בקטגוריה זו.

במהלך שנת 2008 נמכרו בסניפי הרשת הרביעית למעלה מ- 25 מיליון מוצרים של "המותג", בהיקף כספי של כ- 150 מיליון ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר