סקר הדבש הגדול של יד מרדכי לראש השנה: 71% מאיתנו יאכלו עוגת דבש בחג

מסקר שערכה מכוורת יד מרדכי באמצעות מכון שילוב, עולה כי קרוב ל-80% מכלל האוכלוסיה צורכת דבש. הסיבה העיקרית (40%) היא הטעם, ופחות (30%) מסיבות בריאותיות. ל-71% מכלל האוכלוסיה תהיה עוגת דבש בבית לחג

שוק הדבש נמצא במגמת צמיחה בשנים האחרונות כחלק ממגמת הטבעיות ואהדת הצרכנים למוצר הטבעי והמתוק הוותיק.

אלעד רביד, מנהל השיווק של מכוורת יד מרדכי, אומר: "שוק הדבש הוא אחד המרתקים בעולם המזון, ורשם מתחילת השנה גידול של כ- 17%. אנחנו רואים את הצמיחה בעיקר במוצרים המיוחדים שמביאים לצרכנים ערך מוסף ואיכות גבוהה – דבש באריזות נוחות לחיצות, ודבש במגוון טעמים טבעיים מסדרת דבש עם נגיעות מהטבע".

 

מסקר שערכה מכוורת יד מרדכי באמצעות מכון שילוב, עולה כי 76% מהמשיבים נוהגים לצרוך דבש. מרביתם (59%) במהלך השנה כולה. מבדיקה של הסיבות לשימוש בדבש עולה כי הסיבה העיקרית לשימוש בו היא הטעם (40% מהמשיבים). אחריו, ובשיעור גבוה גם כן, עולה נושא הבריאות (30% מהמשיבים). כ 10% ציינו את נושא הבישול והאפייה כסיבה לצריכת דבש.

השימושים העיקריים שעושים בדבש במהלך כל השנה הם בישול, אפייה והכנת רטבים (39% מהמשיבים), הכנת עוגות (30% מהמשיבים), מריחה על לחם (27% מהמשיבים), המתקת משקאות חמים (19% מהמשיבים), ואכילה עם כפית או עם יוגורט (21% מהמשיבים).

השימוש העיקרי שעושים בדבש בראש השנה הוא אכילת תפוח בדבש (84% מהמשיבים), שימושים נוספים, בדומה לשימושים במהלך כל השנה, הם הכנת עוגות ובישול (21%), אפייה והכנת רטבים (20%).
84% מהמשיבים הצהירו כי הם נוהגים לקנות דבש, כאשר הרוב קונים במהלך השנה כולה ולא רק בראש השנה: 44% קונים במהלך השנה, בלי קשר לראש השנה. 20% קונים כל השנה, אבל יותר בראש השנה, וכ- 20% קונים רק בראש השנה.

76% מהמשיבים ציינו כי הם נוהגים לצרוך דבש בעצמם, כאשר הרוב צורכים במהלך כל השנה ולא רק בראש השנה: 41% צורכים במהלך השנה בלי קשר לראש השנה, 18% צורכים כל השנה אבל יותר בראש השנה, ו- 16% צורכים רק בראש השנה.

בקרב צרכני הדבש נמצאו שיעורים גבוהים יותר של גילאי 50-59, נשואים, בעלי השכלה גבוהה, וכאלה שבישול הוא תחום שמעניין אותם.
בקרב הצורכים דבש במהלך כל השנה, בלי קשר לראש השנה, נמצאו שיעורים גבוהים יותר של נשים, גילאי 60+, בעלי השכלה גבוה והכנסה ממוצעת, הגרים בישוב כפרי.

71% מהמשתתפים ציינו כי תהיה בביתם עוגת דבש בראש השנה, כאשר 38% ציינו שיאפו אותה בעצמם, ו- 31% ציינו כי יקנו עוגה מוכנה.
גם הצורכים דבש במהלך כל השנה, וגם המגבירים את צריכתם בראש השנה ציינו בשיעור גבוה יותר כי מתכננים לאפות עוגה, ואילו הצורכים דבש רק בראש השנה, ציינו בשיעורים דומים כי יקנו עוגה או יאפו בעצמם.
המתכננים לאפות עוגת דבש הם בעיקר נשואים, שמתעניינים בבישול, נוהגים לבדוק את התווית על אריזות המזון, ואוהבים לטייל בטבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר