סקר קובע: גם היום הנשים אחראיות על הבישול והאפייה

42% ציינו כי הם מתכנסים לארוחה משפחתית משותפת פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע
ב-55% מבתי האב בישראל האישה אחראית באופן בלעדי על הבישול ו-75% מהנשים הן האופות בבית. במרבית הבתים בישראל מבשלים בין פעמיים לשלוש בשבוע. 42% מתכנסים לארוחה משפחתית משותפת פעמיים עד שלוש בשבוע

מותג עזרי האפייה והבישול קוקי ערך לאחרונה סקר מקיף, במסגרתו נבדק האם עדיין, בשנת 2020, האישה דומיננטית במטבח יותר מאשר הגבר. הסקר בחן מי אחראי על הבישול והאפייה, כמה פעמים בשבוע מבשלים אוכל ביתי, ומה התדירות בה משפחות מתכנסות לארוחות משפחתיות. הסקר נערך על ידי מכון קנטר בחודש פברואר 2020 בקרב 502 נשים וגברים בגילאי 25-65, מתוכם 49% גברים ו-51% נשים, כאשר 69% מהם נשואים, המהווים מדגם ארצי מייצג. מתוצאות הסקר עולה כי 33% מהנשאלים ציינו כי הגבר הוא שותף מלא להכנת ארוחות, ב-55% מבתי האב בישראל הנשים אחראיות על הבישול בבית, ורק 11% ענו שהגברים אחראים על הבישול בבית. 2% ציינו שאף אחד מבני הבית אינו אחראי על הבישול, ו-2% ציינו מישהו אחר. באפייה המצב קיצוני אף יותר: 75% מקרב הנשאלים ענו כי האישה היא האחראית לאפייה בבית, לעומת 7% שאמרו שגברים אחראים לאפייה בבית. 8% ציינו שאף אחד לא אופה בבית, ו-2% ציינו מישהו אחר.

לשאלה מי יותר טוב במטבח – נשים או גברים, ענו 62% שהאישה טובה יותר. 16% ציינו כי הגבר טוב יותר במטבח, 17% ציינו ששניהם טובים במטבח באותה מידה, ו-3% ציינו כי אף אחד מבין שני בני הזוג אינו טוב במטבח.  עוד עולה מהסקר כי במרבית הבתים בישראל מבשלים בין פעמיים לשלוש בשבוע. 45% ציינו כי הם מבשלים פעמיים עד שלוש בשבוע, 24% ציינו כי הם מבשלים 4-5 פעמים בשבוע, 16% מבשלים מדי יום, ו-14% מבשלים אחת לשבוע. 1% אינם מבשלים בבית בכלל.   42% ציינו כי הם מתכנסים לארוחה משפחתית משותפת פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, 25% ציינו כי הם עושים זאת פעם, 15% מתכנסים מדי יום, 14% 4-5 פעמים בשבוע, ו-4% אינם חולקים ארוחה משפחתית כלל.

לימור מיכלין, מנהלת מותג קוקי, אומרת: "תוצאות הסקר הפתיעו אותנו. ברוב המסעדות יש שפים גברים, בתוכניות הטלוויזיה מככבים שפים גברים, ואך טבעי שזה ישנה את מפת הכוחות. תמונת המצב כפי שעולה מהסקר מתאימה לעידן בו נשים היו עקרות בית". הסקר נערך לרגל השקת הסדרה החדשה של מותג קוקי, המתרחב בקטגוריית עזרי הבישול והאפייה במטבח עם ארבעה מוצרים חדשים: רדיד אלומיניום מצופה בנייר אפייה, נייר אפייה עגול בשני גדלים, כיסוי ניילון עם גומי בגדלים שונים ותבנית אלומיניום משולבת עם נייר אפייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר