ענף הזית פותח את עונת המסיק ומשיק תו תקן חדש

בעשור האחרון יש עלייה משמעותית בייצור שמן זית ישראלי עקב נטיעות בשנים האחרונות
התקן החדש יאפשר לצרכן הישראלי לצרוך שמן זית איכותי יותר תוך ידיעת מקורו והקפדה על איכותו

הרשות לפיתוח הגליל מקדמת מהלכים לייצור מקורות הכנסה בפריפריה סביב תעשיית הזית, כולל תחומים משיקים כמו פיתוח התיירות, והצריכה, כדי לסייע למגדלים להגדיל את הרווחיות ולהמשיך בפעילות החקלאית מול פתיחת מכסי היבוא של שמן זית מחו"ל. בימים אלה החלה עונת המסיק, והחקלאים מצפים לייצור של כ-18,000 טון שמן זית ישראלי. כמו כן מקדמים בענף הזית את השקתו של תקן מחודש ומודרני שנועד לסייע לצרכנים להכיר ולזהות מהו שמן זית איכותי ומהו מקור השמן, תוך בידול השמן המקומי. זאת כמענה חלקי לחקלאים החוששים מקריסת הענף ומעקירת כרמי זיתים בעקבות התוכנית לפתיחת מכסות יבוא פטורות ממכס בהיקפים גדולים מאד.

בימים אלה החלה עונת המסיק, והחקלאים מצפים לייצור של כ-18,000 טון שמן זית ישראלי
בימים אלה החלה עונת המסיק, והחקלאים מצפים לייצור של כ-18,000 טון שמן זית ישראלי

התקן החדש לשמן זית ייכנס לתוקף בדצמבר 2017, ולפי אנשי ענף הזית במועצת הצמחים מדובר במהפכה אמיתית עם שדרוג התקן והצמדתו לתקן הבינלאומי של ארגון הזית העולמי IOC. שנותן כלים טובים יותר לדאגה לצרכן ולמלחמה בזיופים. בתקן החדש מופיעות בפירוט ובדיוק דרישות האיכות העדכניות המופיעות בכל תקני המסחר הבינלאומיים לשמן זית, עם כלים שמאפשרים להילחם בהגעת שמן נחות לישראל, תוך איתור מהיר של זיופים ועירובים אסורים, הן בנקודות הקליטה בנמלים והן על מדפי החנויות.

ד"ר עדי נעלי, מנהל ענף הזית במועצת הצמחים, מציין כי ייצור שמן זית הינו ענף חקלאי חשוב עבור מדינת ישראל, שכן הוא מהווה פוטנציאל לצמיחה  חקלאית בת קיימא במונחים תחרותיים, כלכליים, וסביבתיים, לצד ערכי בריאות משמעותיים ומורשת היסטורית ולאומית. בעשור האחרון יש עלייה משמעותית בייצור שמן זית ישראלי עקב נטיעות בשנים האחרונות, בעידוד ובתמיכת משרד החקלאות. הכנסת אגרוטכניקה של מיכון ומסיק מכני, המסתפק במעט מאוד ידיים עובדות, לצד צריכת מים נמוכה ויכולת שימוש גם במים שמוגבלים בשימושים אחרים, כגון מים מליחים ומי קולחין, הובילו את המהפך שיותר מהכפיל את יצור שמן הזית בארץ. צריכת שמן הזית הולכת ועולה עקב תרומתו החשובה לשיפור הבריאות ועליית המודעות לנושא איכות החיים, הבריאות והגסטרונומיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר