עסקית ברפאל – האוכל רגוע ומומלץ, השירות תזזיתי

מארוחה עסקית בצוהרי יום עם חבר טוב, ניתן היה להפיק מספר תובנות: קודם כל המסעדה לא הייתה מלאה. שנית: האוכל רגוע ויציב, ומוכיח שליטה מלאה של השף וצוותו בחומרי הגלם ובטכניקות ההכנה. ודבר אחרון: השירות קצר רוח

רפאל היא מסעדה שמעניין לחזור אליה מעת לעת, ולבחון לא רק את התפריט והשינויים בו, אלא את השתקפות האישיות של רפי כהן – רפאל – בסגנון האוכל והמנות.
מארוחה עסקית בצוהרי יום עם חבר טוב, ניתן היה להפיק מספר תובנות: קודם כל המסעדה לא הייתה מלאה. שנית: האוכל רגוע ויציב, ומוכיח שליטה מלאה של השף וצוותו בחומרי הגלם ובטכניקות ההכנה. ודבר אחרון: השירות קצר רוח: עוד לא סיימתם את המנה, וכבר מפנים את הצלחת ואומרים לכם שזה מתוך התחשבות בכם כסועדי עסקית. אתם מבקשים המתנה קלה בין המנה הראשונה לעיקרית, ואומרים לכם שהמנה הבאה כבר מוכנה.

ועכשיו לארוחה העסקית, שאת התפריט המלא שלה תוכלו למצוא באתר רפאל ב- Rest. מחיר הארוחה: 85 ₪ – ללא מיוחדים, קינוח ומשקאות (נחזור לנושא כאוב זה).

פתחתי עם חציל בלאדי שרוף באש, עם סלט של ריג'לה, צנוניות ויוגורט כבשים – מנה מעולה ועשירת טעם המוכיחה את הבגרות של רפי כהן.
היוגורט מצוין – לאכול עם כף או לנגב עם הלחם הרפאלי המשובח, שאנחנו ביקשנו להסיר משולחננו כדי לא להתפתות ולהתנפל.
בן זוגי נהנה מסשימי של טונה אדומה (בתמונה) בויניגרט, מיץ רימונים וג'ינג'ר עם בזיליקום (תוספת של 15 ₪) – בהחלט מנה טובה מאוד.
צלחות המנות הראשונות נחטפו מהשולחן, והמשכנו ללגום משני בקבוקי הסן פלגרינו שהזמנו – במחיר מוגזם של 24 ₪ לבקבוק.
רות ריישול, מי שהייתה מבקרת המסעדות של הניו יורק טיימס, מספרת בספרה המעולה והמומלץ "שום וספירים – חייה הסודיים של מבקרת מסעדות במסווה", על מסעדת יוניון פסיפיק בניו יורק, בה בקבוק גדול ראשון של מים מינרליים נמכר ב- 7 דולר וכל בקבוק נוסף ב- 3.5 דולר. למה לא לאמץ מנהג נאה זה גם ברפאל ובמסעדות אחרות?

כתיבת פיסקה אחרונה זאת וקריאתה נמשכות כמעט יותר מהזמן שחלף עד שהגיעו המנות העיקריות שלנו לשולחן.
פילה דניס אפוי עם פלפלים יבשים, לימון כבוש וזיתי קלמטה בשמן זית – היה שתי רמות מעל פילה דניס במסעדות אחרות. הדג הוא דג, וההכנה נעשתה ביד מבינה עניין. טעם של עוד.
פילה הדניס נבחר לאחר התלבטות מול קלמרי סגול מהים התיכון א-לה-פלנצ'ה עם קרם פיקנטי של עגבניות וריחן סגול – לפעם הבאה.
גם דג היום (לוקוס) עם מיני ארטישוקים, ומחית תפוחי אדמה ואספרגוס בחמאת חרדל זעפרן (בתוספת של 25 ₪ למחיר העסקית) – נאכל בהנאה רבה.
רגע, גם צלחות המנה העיקרית נחטפו עם הביס האחרון, וכך גם קיסמי השיניים שהגיעו לביקור קצר על השולחן. מה קרה? תנו ליהנות.

רפי כהן מציע לעסקית תפריט מצוין ומתאים למגוון טעמים, המצרף את אוכל הסבתא המפורסמת של השף (כמו עגבנייה ממולאת בבורגול, זרש ובשר טלה צלוי עם שום קונפי), לטעמים ונגיעות מהמזרח הרחוק – כמו הסשימי ומנה מיוחדת שלא מופיעה בתפריט המודפס, והנה עתירת טעמים תאילנדיים חריפים. רק שיתנו לאכול לאט יותר ויוזילו את מחיר הסן פלגרינו…

רפאל
הירקון 87 תל אביב
טל. 03-5226464

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר