פודקאסט האוכל של אפרת אנזל ואורן לוקסנבורג בצמרת טבלת ההמלצות של אפל

מקווים שהפודקאסט יפתח צוהר ויקדם תוצרת מקומית וטרייה, קולינריה בת קיימא וצרכנות מודעת. צילום עומרי סמדר
פודקאסט הוא תכנית רדיו המופקת ומשודרת באופן עצמאי שלא דרך תחנות הרדיו המסורתיות. אפליקציית אפל פודקאסט היא כיום האפליקציה המרכזית דרכה מאזינים לפודקאסטים מרחבי העולם

בסוף מרץ 2019  עלתה לאוויר "לדבר זה לא משמין" – תכנית הפודקאסט של אשת הקולינריה אפרת אנזל והשף אורן לוקסנבורג. לאחר ארבעה שבועות באוויר התבשרו השניים כי התכנית בהגשתם כבשה את המקום הראשון בטבלת הפודקאסטים של אפל בקטגורית "אמנות ותרבות". בדירוג הכללי דורגה התכנית במקום השמיני בישראל. פודקאסט הוא תכנית רדיו המופקת ומשודרת באופן עצמאי, שלא דרך תחנות הרדיו המסורתיות. אפליקציית אפל פודקאסט היא כיום האפליקציה המרכזית דרכה מאזינים לפודקאסטים מרחבי העולם, והיא מחזיקה בנתח של 62.53% משוק הפודקאסטים העולמי. ההמלצות נקבעות על פי כמות ההשמעות השבועית (Downloads) כמות המנויים, והדירוג שקיבלה התוכנית באפליקציה. טבלת ההמלצות מתעדכנת באופן יומי.

אנזל ולוקסנבורג מדווחים כי התכנית צברה תוך זמן קצר מאזינים מכל רחבי העולם. מלבד באפל פודקאסט ניתן לשמוע את התכנית באפליקציות האזנה אחרות כמו ספוטיפיי, סטיטצ'ר וגוגל פודקסט, ובאתר של אפרת אנזל. בפודקאסט "לדבר זה לא משמין" בוחרים השניים בכל שבוע חומר גלם אחד, ומדברים על היבטים הקשורים בו – החל מהיבטים תרבותיים, היסטוריים ולשוניים, דרך היבטים פרקטים – איך מגדלים אותו בשדה או במרפסת? איך בוחרים אותו בחנות? איך מאחסנים בבית? מה ניתן  להכין ממנו? בנוסף כוללת התכנית המלצות על מסעדות ומשקאות, והכל באווירה משוחררת ומחויכת בהתאם לחברות ארוכת השנים בין השניים.

אפרת אנזל. צילום עומרי סמדר
אפרת אנזל. צילום עומרי סמדר

אפרת אנזל היא אשת קולינריה, בעלת עסק לקריאייטיב, קונספט ופיתוח תוכן קולינרי. היא מנהלת התוכן של כנס המסעדנות, מרצה ב"שנקר" בחוג ללימודי מסעדנות, והיועצת הקולינרית של הרשות לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב, שרונה מרקט, החטיבה העסקית של נספרסו, ושל פרויקטים רבים בעולם הקולינריה הישראלי. אפרת מנחה תכניות רדיו וטלוויזיה, ובעלת אתר תוכן קולינרי, כשהיא מקדמת את נושא הצריכה המקומית, הקיימות, צמצום בזבוז מזון והמודעות לקשר בין אדם לסביבתו בכלל הפרויקטים בהם מעורבת. אפרת אומרת: "כל הזמן מדברים מסביבנו על המדיומים החדשים – אינסטגרם וסטוריז, פייסבוק וטוויטר, ומציינים בצער שהולך ופוחת הדור, ושלאנשים אין יותר סבלנות לצרוך תוכן "ארוך" – כתבות, ספרים ומאמרים. לדעתי תפיסה זו שגויה מיסודה, והחוויה שלי שונה לחלוטין –  אנשים מאוד רוצים לצרוך תוכן איכותי ומעמיק, מדויק ומחכים. דווקא היום, עם ריבוי המידע שזורם באינטרנט, אנשים רוצים מקור מהימן שיעשיר את עולמם בצורה מדויקת אבל גם כיפית. לרוב האנשים אין זמן לעצור ולקרוא כתבות ארוכות, והפודקאסט עונה גם על הצורך הזה – ניצול מקסימלי של זמן הנסיעות, ההתעמלות או הבישולים. התגובות לפודקאסט מחממות את הלב והנשמה – אנשים מעלים רעיונות לתכניות נוספות, מבקשים מתכונים, ומודים לנו על עלייתה של התכנית. כיף גדול שאינו מובן מאליו."

אורן לוקסנבורג. צילום עומרי סמדר
אורן לוקסנבורג. צילום עומרי סמדר

שף אורן לוקסנבורג התחיל את מסעו הקולינרי במסעדת "אורקה". הקים את מסעדת "בריבה" –  חלוצת מסעדות הבריאות בארץ ומסעדות נוספות. בשבע השנים האחרונות היה מנכ"ל מסעדת פרונטו. כיום יועץ למסעדות בתחום הפיננסי וההתנהלות הכללית. אורן אומר: "כשף שאוהב אוכל, וכגנן חובב גננות ביתית, מצאתי את עצמי מדבר על אוכל וקיימות עם כל הסובבים אותי. בנסיעותי לחו"ל נתקלתי תמיד בזנים רבים של ירקות שאינם נמצאים בשוטף בישראל, ובדגש אותו שמים ירקנים, קצבים ודייגים על מקור חומר הגלם והדגשת האזור בו הוא גדל בגאווה. הדבר הטבעי היה לחבור לאפרת, בעלת הידע האין סופי, להביא ליצירת הפודקאסט הישראלי הראשו, שמדבר על אוכל, קולינריה וגידול בר קיימא. אני מקווה שהפודקאסט יפתח צוהר ויקדם תוצרת מקומית וטרייה, קולינריה בת קיימא וצרכנות מודעת."

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר