פונדק ורדה – הגעגועים לנוסטלגיה

סביר להניח שאין מי ששירת בסדיר או במילואים בדרום, ובדרך חזרה הביתה לא עצר כדי לאכול ב"פונדק ורדה" בצומת מסמיה (צומת ראם, למדקדקים) – על כביש 40, בין קסטינה לצומת גדרה. אם עצרתם שם כחיילים סדירים, מן הסתם אכלתם פופאי – חביתת הירק של ורדה

אוכל קשור אצל רבים מאיתנו לזיכרונות, לזמן ולמיקום מסוימים. זו יכולה להיות מנה מסוימת מבית אימא, זה יכול להיות קינוח שאכלנו בירח הדבש ומאז לא מפסיקים לחלום עליו, ובהוויה הישראלית זה יכול להיות אוכל הקשור לשירות הצבאי ולמילואים.

סביר להניח שאין מי ששירת בסדיר או במילואים בדרום, ובדרך חזרה הביתה לא עצר כדי לאכול ב"פונדק ורדה" בצומת מסמיה (צומת ראם, למדקדקים) – על כביש 40, בין קסטינה לצומת גדרה. אם עצרתם שם כחיילים סדירים, מן הסתם אכלתם פופאי – חביתת הירק של ורדה. אם הייתם שם כמילואימניקים החוזרים הביתה במכוניתו של הגביר בחבורה – הרשיתם לעצמכם גם את מנות הבשר של ורדה.

בכל מקרה זה היה כשאתם ספוגי אבק, זיעה, או גריז מהטנקים, וורדה ובנות משפחתה נמצאות שם כדי להאכיל את עם ישראל כבר 40 שנה, עם תפריט שלא צריך להתחלף. כי או שאנחנו מתחלפים, או שאנחנו באים לשם בדיוק כדי לאכול את אותם דברים.

וכך, אפוף בהגיגי נוסטלגיה הגעתי בשעת צהרים מוקדמת לפונדק ורדה יחד עם עלמה צעירה. ה"פונדק" אותו "פונדק", וורדה אותה ורדה, קצת מבוגרת יותר. התמונות הצבאיות על הקירות דהויות, והכומתות ותגי היחידות, לצד סמלים כאלה ואחרים – כולם מכריזים על האוכלוסייה, הנהנית במקום גם מהנחה לחיילים במדים.

אכלנו קציצות ברוטב עגבניות – שתי קציצות בשר דשנות ברוטב עסיסי לוהט, עם צלוחית של חמוצים, צלוחית חריף, פיתות טריות, וצלחת נוספת עם אורז.
לא נגזים, הדמעות הנוסטלגיה לא זלגו, גם החריף לא היה מוגזם. אבל הכול היה טוב, פשוט, כמו פעם, רק בלי מדים.

בבוקר תוכלו לבחור בין חביתה, ביצייה, פופאי (חביתת ירק), שקשוקה, או מלווח וביצה.
כמובן חומוס, חצילים למיניהם, פלאפל ולביבות תפוחי אדמה.
מרקים: תימני, שעועית, ירקות רגל.
מבושלים: גולש, ריאות, הקציצות שלנו ברוטב, קציצות מטוגנות, צלי בקר, עוף ברוטב, או שניצל מטוגן.
יש כמובן על האש: שיפודי פרגיות סטיק בקר או פרגית, חזה, לבבות או כבד עוף, שישליק הודו, קבב, שווארמה או מעורב ירושלמי.
התוספות שלכם יהיו צ'יפס, אורז, פירה, ירקות מבושלים או סלט ירקות, והמנות העיקריות מוגשות עם שתי תוספות לבחירה.

עבור שתי מנות קציצות ברוטב עם אורז ושני בקבוקי קולה שילמנו 86 ₪. נדמה לי שפעם שילמנו פחות אצל ורדה, אבל גם הזיכרון כבר לא מה שהיה פעם.

פונדק ורדה – גם אם אתם כבר לא בסדיר או מילואים, שווה להיכנס.


פונדק ורדה
צומת מסמיה (ראם)
כביש 40 בין קסטינה לצומת גדרה
טל. 08-8502653

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר