פורטרהאוס – לא לצמחונים

גם אם אתם לא תושבי אזור השרון, נתלי פותחת בהמלצה חמה – שווה להשקיע בנסיעה קצרה בשביל לטעום מהבשר של פורטרהאוס. אי אפשר ליפול במקום הזה

לאחרונה ביקרנו במסעדת הפורטרהאוס אשר ממוקמת בישוב תל מונד. גם אם אתם לא תושבי אזור השרון, אני פותחת בהמלצה חמה – שווה להשקיע בנסיעה קצרה בשביל לטעום מהבשר.

את פנינו קיבל בעל המסעדה השף יוסי אסרף, בוגר בית הספר לקולינריה קורדון בלו בפריז, שפתח לנו את התיאבון עם הסבר קצר על החלקים מהם אנחנו עתידים לטעום.
האמת היא שלא נראה לי כי אפשר ליפול במקום הזה, זוהי הפעם השלישית שאנחנו מגיעים למסעדה, ומעולם לא יצאנו מאוכזבים – איכות הבשר והעשייה שלו פשוט מדהימה.

בחרנו במנת הדגל – מנת הפורטרהאוס, ובתפריט הבשר מופיעים כאן גם פריים ריב, אנטריקוט, ראמפ סטייק, פילה בקר, נקניקיות, צלעות וקבבוני טלה.

עוד לפני שהזמנו את המנות הראשונות קיבלנו צלחת עם ראש שום צלוי, זיתים מגולענים ופלפלים, שהוגשו לצד לחם לבן. זה גם היה המקום לקצת יין. שתינו כוס יין אדום – יין הבית של המסעדה שהוא למעשה שיתוף פעולה של המסעדה ויקב טוליפ – בלנד של קברנה ושירז – מומלץ ביותר.

למנה ראשונה הזמנו מנת שקדי עגל רכים ופריכים שנצרבו על הגריל – 42 ₪.
מייד לאחר הגיעה לשולחננו פלטה לוהטת ומעלת עשן, ועליה נתח פורטרהאוס עסיסי. הפורטרהאוס, למי שאינו בקיא בנושא בשר, כולל למעשה את חלקי הסינטה ןהפילה עם העצם שביניהם, וכאשר פורסים את הנתח לפרוסות נוצר מה שנקרא ה-T-bone.
המנה נעשתה כפי שביקשנו במידת עשייה מדיום, ולא נשאר ממנה זכר כעבור 20 שניות בערך,

יוסי אסרף טוען שאם לא נשנשתם את העצם בסיום המנה, אתם לא קרניבורים אמיתיים. האנשים פה מורגלים לעניין, ואין כאן כל בושה. מנה מעולה. 255 ₪ לנתח השוקל קילו ומיועד להשביע זוג.

התוספות היו עלי מנגולד עם שקדים ובצל ירוק, ותפו"א מדורה אפוי עם תחושה שכרגע יצא ממדורת ל"ג בעומר. התוספות כלולות במחיר המנה העיקרית.

בין לבין בחנו את תפריט הקיץ של המסעדה, ומצאנו בו גם את דלמוניקו סטייק נתח בשר הקרוי על שם מסעדת דלמוניקו המקורית משנת 1846 בניו יורק. הנתח  נחתך מחיבור בין הסינטה לאנטריקוט, ומשלב בין שני העולמות, שיוש גבוה של אנטריקוט וטעמים חזקים כשל סינטה.
עוד מנת בשר מעניינת בתפריט היא הספיישל קאט, המשתנה לפי האזור הספציפי של הבשר שיש באותו היום – הפילה על העצם, הצלעות או ה- battler steak או flatiron steak הנחתך מאזור מסויים בכתף; חלק נחשב לחלק הרך ביותר אחרי הפילה. השם הוא נגזרת מהמשרתים הבריטים אשר נהגו להסתפק בנתח כאשר שאר חלקי הבקר המובחרים היו מוגשים לאצילים, ומסתבר שהם אלו שידעו מה טוב עבורם.

מרגישים קצת יותר שמנים אבל עם יותר ויטמין B12 בדם יצאנו מהמסעדה – מרוצים מאוד.

מסעדת פורטרהאוס
דרך בני דרור 8 אזור תעשייה תל מונד
טל. 09-7966678

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר