פסטיבל אספרגוס במתחם השף ניר צוק

לקראת פתיחת עונת האספרגוס החלה באביב ובתחילת הקיץ, יחגוג מתחם השף ניר צוק קרנבל לכבודו של הירק האציל. בימי הפסטיבל, שיתפרסו על פני החודשים אפריל ומאי, יוגשו מנות מרתקות המבוססות על טהרת האספרגוס הלבן והירוק

לקראת פתיחת עונת האספרגוס החלה באביב ובתחילת הקיץ, יחגוג מתחם השף ניר צוק קרנבל לכבודו של הירק האציל. בימי הפסטיבל, שיתפרסו על פני החודשים אפריל ומאי, יוגשו מנות מרתקות המבוססות על טהרת האספרגוס הלבן והירוק.

האספרגוס שאנו אוכלים הוא למעשה גבעול, או ליתר דיוק נצר ירוק ממשפחת החבצלות. זה אומר שהוא קרוב רחוק של השום, הכרישה והבצל, ועכשיו, בתקופת האביב הוא בשיא עונתו. מאז ומתמיד מתייחסים אל הירק הזה כאל נסיך מפונק:אוכלים אותו לאט, מגישים בכלים מיוחדים לצד רוטב עדין.

האספרגוס מוכר כירק וכצמח מרפא מקדמת דנא. המצרים השתמשו בו כבר לפני 4500 שנה, היונים והרומאים מאז המאה השנייה לפנה"ס. כצמח מרפא שימש לרוב האספרגוס שגדל פרא.

בארץ מוכרים 2 סוגים עיקריים של אספרגוס: הירוק הנמצא על מדף הירקות, והלבן, זן של אספרגוס והוא מוכר רק מתחילת המאה ה-19. האספרגוס הלבן מגיע רק בקופסאות שימורים.

אבל, מתחם השף ניר צוק החליט להרים את הכפפה ולשחרר את האספרגוס מהקופסא. לראשונה בישראל יתקיים במתחם השף פסטיבל לרגל פתיחת עונת האספרגוס. במסגרת הפסטיבל שיתפרס על פני החודשיים אפריל ומאי, פתיחה חגיגת החל מה-1 לאפריל.

במהלך ימי הפסטיבל שיתקיים בכל המתחם, ירקח השף מנות ייחודיות על טהרת האספרגוס. בנוסף יגיש השף מנות שמבוססות על אספרגוס לבן. האספרגוס הלבן הוא בעצם אספרגוס ירוק, שלא זכה לשזוף את בשרו בשמש. הוא גדל בחוות גידול מיועדות, בעיקר באירופה, שם אוהבים אותו במיוחד, בזכות טעמו האנין.

דוגמאות למנות שיוגשו במהלך הפסטיבל שיתקיים בכל שלושת המסעדות:
בביסטרו נועה
טבולה אספרגוס
רביולי אספרגוס בגרידת לימון
סלט ירוק עם אספרגוס, גבית עיזים וסלק צלוי בוינגרט מנדרינות

בג'אפה בר
מרק אספרגוס
שרימפס ברוטב אספרגוס ירוק
אספרגוס על טרטר סלמון מעושן

קורדליה
מרק אספרגוס ירוק לבן ושמן כמהין
אספרגוס לבן צלוי ביוגורט וזעפרן
פילה יען באספרגוס משופד
שרימפס בחמאת אספרגוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר