פסטיסימפטיה, ובמילים פשוטות: פסטיס וסימפטיה

רעייתי בחרה בטרין חצילים עם גבינת פטה, פסטו, בזיליקום ופלפלים קלויים. הצלחת שהגיעה הייתה עשירה בעלי בייבי, עירית ורצועות ירק, ומתובלת היטב. טרין החצילים השתלב פשוט נהדר בגבינת הפטה. הגשת החציל כירק קלוי בתנור כמו שהוא, עם מעט שמן וכמעט נטול רוטב, ריכזה ועידנה את טעם החציל, וכמנת פתיחה זו בהחלט מנה ראויה צבעונית ומגרה

בין התאריכים 10.3 – 4 מתקיימת ברחבי הארץ מהדורת החורף של מבצע שבוע המסעדות של ישראל בחסות מעריב.
המבצע מאפשר לסועדים ליהנות ממבחר המטעמים של המסעדות הטובות בארץ במחיר של 79 שקלים ליחיד; עסקה הנשמעת גם הגונה וגם מפתה, וזה הזמן שלכם לנסות ולדגום ממאכלי מסעדות שטרם נחשפתם אליהן, ו/או אולי חששתם שידכם אינה משגת לבלות בהן.

לפיכך בחרנו רעייתי ואני לאכול בביסטרו בר הצרפתי פסטיס בשדרות רוטשילד בתל-אביב.
אפתח ואומר שעל חנייה של מזל שאולי תתפנה עבורכם, אין בכלל על מה לחלום. מאידך, מגרש חניה רחב ומואר, הנמצא כמעט בקרן הרחובות מז"אה ושדרות רוטשילד במרחק פסיעה מהמסעדה, קרץ לנו מאוד והיווה בחירה שפויה נטולת דאגות, או חלילה קנס וגרירה. אבל לשלם 35 ₪ בשביל פחות משעתיים, הזמן שהיינו במסעדה, זו חוצפה תל-אביבית במיטבה.

פתחתי במרק ביסק Bisque סרטנים בשמנת וברנדי. המרק שאכלתי הוגש חם ומהביל, והיה סמיך ומרקמו עשיר וקרמי, כשבמרכזו כיפת קצף לבנבנה. לא יכולתי שלא לחשוב כמה חמאה קטיפתית עתירת כולסטרול צפה במרק הזה, אך מאידך הוא היה טוב, עשיר, עשוי ציר סרטנים מסונן היטב, מתובל יין לבן, שמנת ועשבי תיבול, והריח של חוף ים וגלים המתנפצים על מזח ירוק מאצות.

רעייתי בחרה בטרין חצילים עם גבינת פטה, פסטו, בזיליקום ופלפלים קלויים. הצלחת שהגיעה הייתה עשירה בעלי בייבי, עירית ורצועות ירק, ומתובלת היטב. טרין החצילים השתלב פשוט נהדר בגבינת הפטה. הגשת החציל כירק קלוי בתנור כמו שהוא, עם מעט שמן וכמעט נטול רוטב, ריכזה ועידנה את טעם החציל, וכמנת פתיחה זו בהחלט מנה ראויה צבעונית ומגרה.

על לוח העץ במסעדה הוצעו שני יינות היום כאפשרות בחירה בין כוס יין לבקבוק לזוג. ההתלבטות הייתה בין יין אדום של מרקס דה ריסקל 1860 בציר 2004 ב-27 ₪ לכוס או 98 ₪ לבקבוק, או גוורצטרמינר של בנימינה ב- 25 ₪ לכוס או 92 ₪ לבקבוק. בחרנו כוס יין אדום לי וכוס יין לבן לרעייתי.

למנה העיקרית בחרתי בפפרדלה פירות ים ברוטב שמנת, גבינת פרמזן וברנדי. כאן תתבקשו להוסיף 10 ₪ למחיר המבצע המקורי.
הפפרדלה הן למעשה אטריות רחבות של פסטה שטוחה, חתוכה בצורה גסה, שנתערבבה בתוך קערת שמנת עם הרבה גבינת פרמזן שנבזקה מלמעלה אך הותכה מחומה של המנה. הפפרדלה תובלה היטב, וניתן היה לחוש בה בחמאה, שמן זית ויין לבן – רוטב על בסיס ציר מאכלי ים. מספר שרימפס קלופים, טבעות קלמרי, ומולים שחורים, היוו את עיקרה ולב ליבה של המנה שלהפתעתי הייתה גם משביעה.

לא כתוב בתפריט, אבל דני השמן חשש שיישאר רעב, ולפיכך ביקשנו ויקבלנו לחם, או יותר נכון משהו כמו חצי באגט טרי חתוך לפרוסות עבות וצלוחית חמאה בצד. 8 ש"ח.

רעייתי הזמינה ניוקי גבינות מעודן ברוטב עגבניות ובזיליקום.
המנה שהגיעה הייתה גדולה, עתירת רוטב עגבניות, ובתוכה שחו להם כ- 15 ניוקי'ס. הניוקי היה עשוי במידת הקשיות הנכונה ונימוח בפה, והרוטב העשיר את טעמם של הניוקי והשביע את רעייתי. יחד עם זאת, לדעתי לא ניתן לכנות מנה זו כמנה עיקרית, אלא אם הודעת מראש למלצר על היותך צמחוני, נניח.

בדף המבצע שקיבלנו נרשם ליד כוכבית שהמנות העיקריות מוגשות עם תוספות לבחירה: תפו"א ובטטה אפויים / פירה / סלט ירוק. אבל אנו לא ביקשנו תוספת על יד, כי לא התעמקנו בתפריט המבצע ואנשי המסעדה לא הציעו. ואתם תשאלו את עצמכם, למה בדיוק התכוונה הכוכבית שהסתתרה בפתיח למשפט.

למנות האחרונות בחרתי במנת קינוח רעננה של סורבה תפוז ולימון עם פירות טריים ורוטב פירות יער, אותה מכנים במסעדה מנת בריאות. חמצמצות ומתיקות קרירה ליוותה את המנה, ולטעמי היא הייתה פשוטה, אבל באותה מידה ראויה ונהדרת, ובדיוק במקום לסיים עמה ארוחה לא כבדה מדי, לא עמוסה מדי, ובמינון נכון של רעננות וטריות.

רעייתי הלכה דווקא על הצד הכבד יותר, המלא והמתוק יותר, ובחרה בנוגאט גלאסה, שהיה מורכב משלושה כדורי גלידת פרפה מעוטרים באגוזי לוז בקרמל, ומעוטים מלמעלה בקצפת, רטבי שוקולד וטופי.
יופי.

232 ₪ עלתה החוויה במסעדת פסטיס, ובאמת שאין על מה להתלונן.
אילולי המבצע של מעריב, היה התענוג לזוג מסתכם, לדעתי, בכמעט כפליים מסכום זה.

האווירה במסעדה נעימה, אינטימית, ולעתים צפופה עד כדי מילוי כל שולחנות המסעדה, לרבות מרפסת החצר הפונה לרחוב (למעשנים) ועמדת הבר שיועדו כולם לסועדים. נרות על כל שולחן ושקשוק מזלגות וצלחות, ממלאים את האווירה.

הותרנו טיפ, השארנו תודה וחיוך למלצרית החביבה, והבטחנו שנחזור במבצע הבא, או לכשנסיים לחסוך כסף.


פסטיס
שד' רוטשילד 73, תל אביב
טל. 03-5250773, 03-6290964
פתוח: א – ה 12:00 – עד לקוח אחרון
ו – ש 10:30 – עד לקוח אחרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר