פרסי החדשנות של מוצר השנה: 13 זוכים בקטגוריות מזון ומשקאות

פרסי מוצר השנה מחולקים כיום ב-26 מדינות ברחבי העולם למוצרי הצריכה החדשניים ביותר בכל מדינה בקטגוריית המזון הוענקו 10 פרסים, בקטגוריית המשקאות הוענקו 3 פרסים, בקטגוריית המוצרים לבית הוענקו 3 פרסים ובקטגוריית הטואלטיקה והטיפוח הוענקו 10 פרסים.

פרסי מוצר השנה הוענקו אתמול בישראל זו השנה השלישית ברציפות. מדובר בפרסי חדשנות בינלאומיים המחולקים כיום ב-26 מדינות ברחבי העולם. המיוחד בפרסים הוא שמי שבוחרים את מוצרי השנה הם הצרכנים, וזאת באמצעות מחקר מיוחד שערך מכון המחקר TNS טלגאל על מדגם של 2,000 צרכנים בישראל.

בסך הכל הוענקו השנה 26 פרסים למוצרי צריכה המשווקים בישראל. בקטגוריית המזון הוענקו 10 פרסים, בקטגוריית המשקאות הוענקו 3 פרסים, בקטגוריית המוצרים לבית הוענקו 3 פרסים, ובקטגוריית הטואלטיקה והטיפוח הוענקו 10 פרסים.
לוריאל הוכתרה בתואר 'החברה החדשנית של השנה' לאחר שחמישה ממוצריה זכו בפרסי מוצר השנה בקטגוריות השונות.
עוד חברות שבלטו השנה היו תנובה וחוגלה קימברלי, שכל אחת מהן זכתה ב-3 פרסים.

ואלה הזוכים בפרסי מוצר השנה ל- 2008:
מזון ומשקאות:

· קטגוריית ארוחות 'על הדרך' – הפסקת אוכל תנובה – מארז ארוחת ילדים TO GO: חלב, דגנים, קערית וכפית.
· קטגוריית מים מינרלים – נביעות 5 ליטר עם פקק ברז – אריזה הנותנת פתרון לצריכת מים מינרלים בבית ומחוצה לו, עם פקק מזיגה ייחודי ונוח לשימוש.
· קטגוריית משקאות קלים – סדרת שוופס מוגז עדין – משקאות בגיזוז עדין, במבחר טעמים, המכילים פרי טבעי וברמת קלוריות מופחתת (25 קלוריות בלבד).
· קטגוריית נקניקים ובשרים – סדרת 'טעם של מעדניה' של מעדני יחיעם – נקניקים ובשרים שעד עכשיו היה אפשר להשיג רק במעדניה (מבחינת גיוון ואיכות) – עכשיו במקררי השירות העצמי.
· קטגוריית שוקולד – חטיף שוקולד פרה עלית עם 92 קלוריות בלבד – חטיף משוקולד חלב או מריר, מופחת קלוריות, ובתוספת כדורי דגנים הגורמים לתחושת שובע.
· קטגוריית חטיפים – סדרת ביסלי דק של אסם – החטיף אפוי, בתיבול עדין יותר ובמרקם רך יותר מהביסלי הרגיל.
· קטגוריית גלידה – שלגון מגנום מריר אקוודור של גלידת שטראוס – ציפוי השוקולד שעל השלגון איכותי יותר משום שהוא עשוי מפולי קקאו מאקוודור, שהיא מקור לפולי קקאו מאיכות גבוהה במיוחד.
· קטגוריית עוגות – סדרת עוגות שמרים מבית לחמי – הייחוד: עוגות מוכנות, המציגות פריכות, נימוחות ומרקם כמו של עוגת שמרים ביתית.
· קטגוריית יוגורט – יוגורט מחלב כבשים 5% שומן בסגנון בלקני של מחלבות גד – היוגורט סמיך במיוחד, ללא חומר משמר, ומשווק בצנצנת זכוכית 'כמו פעם', השומרת על טריותו לאורך זמן.
· קטגוריית גבינות – גבינה לבנה למריחה מחלב עזים של מחלבות גד – בעלת מרקם וטעם ייחודיים, מכילה פחות שומן רווי ופחות כולסטרול.
· קטגוריית חלב ומשקאות חלב – שוקו SHOCK של תנובה – שוקו המכיל 20% פחות סוכר אך בטעם של שוקו 'רגיל', באריזה נוחה ועם פקק ספורטיבי ובטיחותי לילדים.
· קטגוריית משקאות יוגורט – סדרת יופלה 360 מעלות של תנובה – סדרת משקאות פרוביוטיים לילדים בבקבוקונים ייחודיים (עם חור), המסייעים להגנה החיסונית ומשפרים את תהליך העיכול.
· קטגוריית משקאות אנרגיה – סדרת XO אורגינל בטעמים – סדרת משקאות אנרגיה לא מוגזים (ולכן מתאימים לעוסקים בספורט או כבסיס לקוקטיילים שונים), ובמגוון של שבעה טעמים שונים.

מוצרים לבית:
· קטגוריית נייר טואלט – סדרת לילי החדשה עם אפקט המרכך של חוגלה-קימברלי
– נייר טואלט שבתהליך ייצורו התווסף לו סופטנר הגורם לנייר להיות ממש רך. ובנוסף: לכל האריזות יש פתיחת רוכסן נוחה לשימוש. לילי זוכה בפרס מוצר השנה זו השנה השלישית ברציפות.
· קטגוריית שקיות איחסון – סדרת שקיות האיחסון ריצ'רץ' של ניקול (חוגלה-קימברלי) – שקיות לאחסון מזון או חפצים, עם סגירה הרמטית, עשויות מניילון עבה במיוחד.
· קטגוריית חומרי ניקוי – סדרת פרסיל Active Soda ג'ל לכביסה של הנקל סוד – ג'ל לכביסה, שבזכות מרכיב האקטיב סודה, מסיר כתמים ביעילות ובעדינות גם בטמפרטורות נמוכות.

טואלטיקה וקוסמטיקה:
· קטגוריית תחליבי רחצה – סדרת תחליבי רחצה קרמה של קוסמופארם
– תחליבי רחצה המכילים שמן טבעי במוצר אחד. מסייעים לקבלת מגע עור רך ומשיי.
· קטגוריית טיפוח שפתיים – סדרת לבלו גלוס של אלפא קוסמטיקה – שפתון לטיפוח השפתיים, שמכיל גלוס המעניק לשפתיים גם ברק. מוצע בארבעה גוונים אופנתיים.
· קטגוריית מוצרי הגנה מהשמש – ספריי שקוף להגנה מפני השמש – סקין גארד של קרליין – נוח לשימוש: מתיזים והעור מוגן כאילו מרחו עליו קרם. לא משאיר סימנים. מצוין לשימוש עם ילדים 'סרבנים'.
· קטגוריית היגיינה נשית – תחבושות Kotex Dry & Soft + Kotex Young של חוגלה קימברלי – תחבושות עם טכנולוגיה חדשה של מרכז ספיגה משופר, המשלבות תחושה יבשה ורכות, ומותאמות גם לנערות צעירות.
· קטגוריית טיפוח שיער – סדרת קונדישנר ומסיכות הזנה הוואי של הנקל סוד – שילוב של קונדישנר ומסכת הזנה לשיער במוצר אחד.
· קטגוריית מוצרים לטיפוח הגוף – סדרת נוטרי ברונז לשיזוף עצמי של לוריאל – קרם לחות (לפנים או לגוף) ההופך את העור לשזוף בצבע אחיד וטבעי, מבלי שיש צורך להסתכן בשיזוף בשמש.
· קטגוריית צבעי שיער – קסטינג קרם גלוס מבית לוריאל פריז – ערכת צביעה ביתית, ללא אמוניה, המבהירה את השיער בגוון אחד ומעניקה לו ברק של גלוס. הצבע עמיד ב-28 חפיפות.
· קטגוריית מוצרי טיפוח לטיפול ממוקד – סדרת AGE RE-PERFECT לעור בוגר של לוריאל – לבנות 50 ומעלה: מסייע לשיקום עור הפנים, מחזק אותו, מפחית קמטים, ומזין את העור בסידן.
· קטגוריית טיפוח פנים- סדרת טיפוח לפנים NUTRITIONIST של גרנייה – המוצרים מגמישים את עור הפנים ומפחיתים קמטים בזכות מרכיבים פעילים תזונתיים כדוגמת אומגה 3, אומגה 6 ומגנזיום.
· קטגוריית איפור – סדרת True Match Minerals של לוריאל – מעניק כיסוי של מייק אפ במרקם של פודרה. מברשת הפיזור היא חלק מהאריזה ולכן נוחה מאוד לשימוש.

קונספט מוצר השנה הושק לפני 21 שנים בצרפת. כיום מחולקים פרסי מוצר השנה ב-26 מדינות בעולם, ביניהן בריטניה, ספרד, צרפת, איטליה, פורטוגל, ברזיל, יפן, וכמובן – ישראל.
בכל שנה מושקים על מדפי רשתות המזון והפארמים בישראל כ- 4,000 מוצרים חדשים בממוצע. מדובר בכמות עצומה של מוצרים במגוון תחומים, מה שמקשה על הצרכנים לבחור מתוכם את החדשניים והאיכותיים ביותר.
כדי לסייע לצרכנים לזהות ולהתנסות במוצרים חדשים, כאלה ששביעות הרצון מהם גבוהה בקרב הצרכנים שכבר השתמשו בהם, פיתחה חברת המחקר העולמית TNS שיטת מחקר במסגרתה בוחרים הצרכנים בכל מדינה את מוצרי השנה שלהם.
צוות מומחים המורכב מראשי המשק, האקדמיה והכלכלה בישראל, בוחר מבין המוצרים המועמדים את המוצרים החדשניים ביותר.
בראש צוות המומחים עומד פרופ' יעקב הורניק, מומחה לשיווק וראש התוכנית לשיווק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. לאחר מכן עוברים המוצרים לשלב הכרעת הצרכנים.
בכל שנה, בכל מדינה המשתתפת בתחרות, מתבקש מדגם של אלפי צרכנים לחוות דעתו על מגוון רחב של מוצרים חדשים בקטגוריות המזון, המשקאות, המוצרים לבית, הטואלטיקה והקוסמטיקה. הצרכנים מדרגים את המוצרים על פי מידת האטרקטיביות שלהם, ועל פי רמת שביעות הרצון שלהם מהשימוש בהם.
המוצר שקיבל את הציון המשוקלל הגבוה ביותר בכל קטגוריה, מוכתר כ"מוצר השנה" בתחומו, והוא רשאי להשתמש בלוגו האדום של "מוצר השנה" במשך שנה שלמה.
השנה השתתפו יותר מ-150 אלף צרכנים ברחבי העולם במחקר מוצר השנה. בישראל ערכה TNS טלגאל את מחקר מוצר השנה על מדגם של יותר מ-2,000 נשאלים.


אתר מוצר השנה: www.poy.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר