צ'אי מסאלה: תערובת תה ותבלינים ארומטיים עם הרבה יתרונות לגוף

צ'אי מסאלה - חליטת תה בניחוח הודי המכילה תערובת תבלינים ארומטית
החליטה מכילה תערובת תבלינים שכוללת קינמון, עולש, ג'ינג'ר, הל, עלי פטל שחור מתוקים, ציפורן, פלפל שחור ותה שחור. יש המייחסים  לתבלינים שבצ'אי סגולות רפואיות

חברת התה הבינלאומית פומפדור מציעה לקראת החורף צ'אי מסאלה – חליטת תה בניחוח הודי המכילה תערובת תבלינים ארומטית. הצ'אי היא תערובת של תה וחלב (או חלב ומים) המורתחים יחדיו. מקורו של המשקה בהודו, ושם הוא נחשב לפופולרי יותר מקפה או תה רגיל. החליטה מכילה תערובת תבלינים שכוללת קינמון, עולש, ג'ינג'ר, הל, עלי פטל שחור מתוקים, ציפורן, פלפל שחור ותה שחור. יש המייחסים  לתבלינים שבצ'אי סגולות רפואיות.

המחיר 9.90-14.90 ₪ לחבילה. כשר פרווה למהדרין. להשיג בכל רשתות השיווק וחנויות מובחרות.

הצ'אי היא תערובת של תה וחלב (או חלב ומים) המורתחים יחדיו. מקורו של המשקה בהודו
הצ'אי היא תערובת של תה וחלב (או חלב ומים) המורתחים יחדיו. מקורו של המשקה בהודו

היתרונות הבריאותיים של תבליני הצ'אי על פי פומפדור

הל – בעל תכונות מרגיעות למערכת העיכול, מתאים למצבי גזים ואי נוחות במעי. הוא מחמם, מכייח ליחה, מאלחש כאב, מעורר תשוקה.

ג'ינג'ר / זנגוויל – תבלין חריף ומחמם זה נפוץ במתכוני המטבח האסייתי. בגלל חריפותו מסייע להגברת זיעה, וע"י כך מעודד פינוי רעלים רבים מהגוף. פעולתו העיקרית היא עיכוב התכווצויות של הקיבה. לכן מתאים לבעיות עיכול רבות, ובמיוחד להפחתת בחילות והקאות.

קינמון – קליפת העץ בעלת הריח הארומטי היא בעלת סגולות בריאותיות רבות. ביכולתה לאזן סוכר, להילחם בצינון, לחמם, ולשפר זרימת דם היקפית (מתאים במיוחד למי שסובלים מגפיים קרות על בסיס קבוע). ריחו המתוק של הקינמון מעורר חושים, ועם זאת מרגיע.

ציפורן  – מסמרי הציפורן מאופיינים בריח חריף, והוא מחטא דלקות וזיהומים שונים, בעיקר זיהומיים פטרייתיים כמו קנדידה. מאלחש כאב כללי, ויעיל בטיפול בבעיות עיכול.

עולש  – ברפואה העממית נוהגים להשתמש בכל חלקי הצמח לריפוי אנמיה, חוסר תיאבון, דלקות במערכת השתן ורמת סוכר גבוהה בדם. העולש נחשב לצמח הטוב ביותר לריפוי מחלות כבד ולניקוי מערכת הדם מזיהומים.

פלפל שחור – מחמם, מניע דם וצ'י, מחזק את מערכת העיכול, מעודד תאבון, מטפל בבעיות עיכול. ביכולתו להניע ליחה ממערכת הנשימה ולסייע במחלות חורף והתקררויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר