צל תמר – פנינה אמיתית בעמק הירדן

עיצוב המקום כפרי ויפהפה, שלא כמו המקומות ה"פלצניים" שבסביבתנו. נחל קטן הזורם בתוך גן טרופי, ריהוט כפרי ואווירה חמה וביתית שחוזקה עוד יותר ביחס הנעים של צוות המסעדה

סוף שבוע בטבריה יכול להיות נחמד אם מוותרים מראש על הצד הגסטרונומי, כך גילינו כבר בערב השני לשהותנו שם. מסעדה סינית מפוארת עם מאכלים ירודים, מסעדה ערבית עלובה למדי, מסעדה איטלקית שחששתי לשים את נפשי בכפי ולהיכנס אליה, מסעדת בשרים ללא נפש חיה, מסעדה מזרחית שכמותה אפשר למצוא גם במקומותינו, עם מגוון סלטים ושיפודים, ובכך, פחות או יותר, מסתכם ההיצע.

ולמרות האמור לעיל, בסיור בסביבה, כאשר הרחקנו מעט ממרכזה של העיר, גילינו פנינה אמיתית – מסעדת "צל תמר", בכניסה לקיבוץ אשדות יעקב איחוד.
עיצוב המקום כפרי ויפהפה, שלא כמו המקומות ה"פלצניים" שבסביבתנו. נחל קטן הזורם בתוך גן טרופי, ריהוט כפרי ואווירה חמה וביתית שחוזקה עוד יותר ביחס הנעים של צוות המסעדה.

המסעדה מציעה שלושה תפריטים עסקיים ב-59, 69 ו-79 שקלים. המנות גדולות ונדיבות, ומלוות במיץ ובקפה בסיום.

פתחנו במרק בצל, מעט דליל במרקם ובטעם. מרק בצל מצטיין בדרך כלל במרקם עשיר שניתן להשיגו על ידי הוספת קמח לבצל בתחילת הבישול, כאן ויתרו כפי הנראה על הקמח, והמרק התקבל דליל מדי.
זוגתי הזמינה מנת פטה כבדי עוף וברנדי עם ריבת בצל, שהייתה לכל הדעות (שלי ושלה, כמובן) מצויינת. וכמנה ראשונה נוספת הזמנו קלמרי פריך עם איולי פיקנטי, גזר וקוסברה, שהתגלה כמנה עדינה ומהנה.

המשכנו במנה טעימה ביותר של קדירת פירות ים ברוטב סרטנים, שמנת ועגבניות שהוגשה עם אורז; ובסטייק פרגית במשרת סילאן, חרדל ורוזמרין עם גזרים צלויים וברוקולי, שהיה מעט משעמם וחסר מעוף.

לסיכום, לא הייתי אולי נסחב כל הדרך מתל אביב כדי לאכול ב"צל תמר", אבל אם אזדמן שוב לסביבה, בוודאי שאגש לשם שוב.


צל תמר
בכניסה לקיבוץ אשדות יעקב איחוד
טל. 04-6756688



מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.


ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
[email protected]



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר