קדירת המכשפה והחלבן – אוכל טוב בצפון הרחוק

ועל שום מה השם המוזר כלשהו של המסעדה השוכנת בישוב נמרוד בצפון רמת הגולן, "קדירת המכשפה והחלבן"? קדירה – כי הספציאליטה של המקום הנם תבשילי קדירה; מכשפות – כי יעל חובבת מכשפות; וחלבן – כי גלעד היה חלבן ומגבן גבינות, שהיום נרכשות ע"י המסעדה מיצרנית הגבינות נוקד במשגב

בשנת 1999 הגיעו יעל ובועז אל הר קטה שגובהו 1,115 מטרים מעל פני הים, והוא צופה אל החרמון מפאתי הכפר מסעדה ובואכה בית ג'אן ברמת הגולן. תינוק, חמש עזים וחלום – זה מה שהיה להם באותם ימים, וכל השאר היסטוריה כפי שאומרים במקומותינו.

ועל שום מה השם המוזר כלשהו של המסעדה השוכנת בישוב נמרוד בצפון רמת הגולן, "קדירת המכשפה והחלבן"? כפי שהסביר לנו המלצר החביב שמעון בן קריית שמונה ("30 דקות נסיעה אם אין ערפל"), כמרבית העובדים במסעדה: קדירה – כי הספציאליטה של המקום הנם תבשילי קדירה; מכשפות – כי יעל חובבת מכשפות; וחלבן – כי גלעד היה חלבן ומגבן גבינות, שהיום נרכשות ע"י המסעדה מיצרנית הגבינות נוקד במשגב.

המסעדה ממוקמת בצריף עץ הנשקף אל הנוף של ברכת רם והכפר מסעדה, וכוללת אולם מרכזי, חדר פרטי מופרד במחיצת זכוכית, ועוד מרחב עם שולחן אבירים מרשים לקבוצה גדולה של סועדים, שהחסרון שלו בכך שדרכו עוברים למבנה השירותים החיצוני. מהתקרה תולות להן עשרות, ושמא מאות, מכשפות בתצורות שונות , עם מטאטא ובלעדיו.

כבר ציינתי את ההתמחות של המסעדה בתבשילי קדירה, והמבחר עשיר ומגוון: בורגיניון, טלה, אוסובוקו, אסדו, פורל, עוף ופטריות; לצד מנות היום המיוחדות אותן מדקלם לנו שמעון במיומנות מופלאה העולה בהרבה על זו של עמיתיו התל-אביביים הקוראים מפנקס קטן או מדף המונח על טס ההגשה.

שמעון המליץ על מרק הבצל, וכששאלתי אותו האם לפיכך מרק חמציץ ומנגולד אינו מומלץ, הוא מיהר להשיב כי המרק אכן משובח, רק שלא רבים בוחרים בו עקב טעמו הייחודי.
מרק הבצל הגיע לוהט בקדירה קטנה כשהוא מכוסה בגבינה וטוסט טובל בו, ונלגם בהנאה.
מרק החמציץ והמנגולד עם גבינת עזים מגורדת, שמנת חמוצה וסומק, היה מעולה; בוודאי למי שלא רוצה לאכול רק מאכלי מיינסטרים. מחיר כל אחד מהמרקים – 32 שקל.

הזמנו מנת פתיחה נוספת – סלט הבית המורכב מעלים ירוקים, חסות, כרוב אדום, עגבניות שרי, נענע, אגוזים, גרעיני חמנייה ודלעת קלויים, וקוביות גבינת פטה עזים (36 שקל). הירקות טריים, והטענה היחידה הנה לתיבול השמן/לימון. כאן היינו מצפים לרוטב מעניין יותר לסלט שהיה יבשושי כלשהו.
את הסלט ליווינו בלחם הבית, לא מעניין במיוחד, שהוגש עם חמאה, שמן זית, ושתי גבינות – פטה וגבינה קשה שנטבלה ביין.

המנות העיקריות שלנו: "הקדירה האגדית של מכשפת הר קטה" – נתחי טלה מקומי ביין לבן, ירקות שורש ועשבי תיבול – 105 שקל. לא זול, כפי שאתם שמים לב, אצל המכשפה והחלבן. עם זאת מדובר במנה טובה שנאכלה ברצון.

"קדירת המזל של מכשפת ההר המושלג", המנה העיקרית השניה, כללה נתחי פורל מהדן ברוטב שמנת, חלב קוקוס, ג'ינג'ר ותפוז, מוגשת עם אורז לבן ואורז בר – 89 שקל.

לאורז היה תפקיד חשוב מאוד כדי לנצל באופן אופטימלי את הרוטב המעולה, והורגש שהדג שחה לא מכבר במימי הדן הצוננים והלא רחוקים מהר קטה. על אף שיין לבן לא נכלל ברשימת המרכיבים של הרוטב, אני דווקא חשתי בטעמו המבורך – אבל לכו תדעו מה עשתה המכשפה כאן.

אמנם היינו ב"קדירת המכשפה והחלבן" בחול המועד פסח והמסעדה הייתה מלאה, עם קהל שהמשיך והגיע, אך נראה כי חלק מהסועדים הם בני בית, ולפחות חלקם לא פקדו את המסעדה לראשונה. בכל מקרה, סביר להניח שלהר קטה ולנמרוד לא מגיעים באקראי, ועל פי מה ששמענו מחברים שהתקשרו לשריין לנו מקום במסעדה, קדירת המכשפה והחלבן פופולרית אצל רבים, גם ממרכז הארץ.
כאמור, לא זול, אבל טעים מאוד. אז אם לסכם: המסעדה מומלצת בזכות הנוף, העיצוב, האווירה והאוכל.


קדירת המכשפה והחלבן
נמרוד צפון רמת הגולן
טל. 04-6870049 , 054-2244266
[email protected]
www.witch.co.il











כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר