קומדיה צרפתית חדשה: לעבור לגור עם הבת שלי

הקומדיה המלאה בסיטואציות מהחיים שיכולות להיות מוכרות לכולנו מציגה את מערכות היחסים בין אם ובתה, אם ואמה, נכדה וסבתה
כמה מסרטיו של אריק לבאן זכו להצלחה רבה בארץ בהם "בר בי קיו", "אהבה עיוורת" ו"לחזור לגור עם אמא". לבאן הגיע לביקור בישראל להקרנת הסרט לחזור לגור עם אמא, שפתח את פסטיבל הקומדיות הצרפתיות. הוא עובד על סרט המשך ללהיט "בר בי קיו" שיקרא "פלנצ'ה"

לאחר ההצלחה הגדולה של הסרט ל"חזור לגור עם אמא", לקח אריק לבאן את הדמויות מהסרט הקודם ושינה את הסיטואציה עבור "לעבור לגור עם הבת שלי" – Un tour  chez ma fille. הפעם הדירה של האם ז'קלין עוברת שיפוץ רציני, והיא מחפשת מקום מגורים זמני. היא  מתנחלת ל"כמה ימים" אצל בתה הבכורה קרול ובעלה אלן. השניים הינם בתקופת משבר ובמהלכו של טיפול זוגי, אבל ה"כמה ימים", הופכים לכמה חודשים.

ז'קלין מתחילה ליהנות מהמצב ולהפוך, את הבית לשלה. היא מכינה ארוחות, משתלטת על הטלוויזיה, מארגנת את המטבח ומתעקשת להחליף את מקומם של חפצי נוי בבית, למורת רוחה של בתה. היא כאן ואיש לא יודע כמה זמן זה יימשך, עד שלארוחת חג חגיגית אמורה להגיע מבית האבות אמה של ז'קלין – אימת המשפחה.

הקומדיה המלאה בסיטואציות מהחיים שיכולות להיות מוכרות לכולנו, מציגה את מערכות היחסים בין אם ובתה, אם ואמה, נכדה וסבתה. היא זכתה להצלחה בצרפת של הימים שאחרי הקורונה, ונבחרה להיות חלק ממבחר הסרטים בפסטיבל הקומדיות באלפ דואז.

"בסרט הקודם 'לחזור לגור עם אמא', הדמות שגילמה ג'וזיאן בלאסקו התבססה מאוד על אמא שלי", אומר אריק לבאן יוצר הסרט, "ושוב אמא שלי היא ש"באה לעזרתי" עם הנושא של הסרט. היא עשתה שיפוצים בחדר האמבטיה והזמינה את עצמה להתארח אצל אחותי הגדולה. זה היה אמור להימשך שלושה ימים אבל נמשך חודשיים. הסיטואציה מאוד מצאה חן בעיני אמי; אחותי לעומת זאת נהנתה מזה הרבה פחות".

כמה מסרטיו של אריק לבאן זכו להצלחה רבה בארץ בהם "בר בי קיו", "אהבה עיוורת" ו"לחזור לגור עם אמא". לבאן הגיע לביקור בישראל להקרנת הסרט  לחזור לגור עם אמא, שפתח גם כן את פסטיבל הקומדיות הצרפתיות. הוא עובד על סרט המשך ללהיט "בר בי קיו" שיקרא "פלנצ'ה", עם מרבית השחקנים שהשתתפו בסרט הראשון.

בימוי – אריק לבאן; תסריט – אריק לבאן, ברונו לבאן, הקטור קביו רייס; שחקנים – ז'קלין: ז'נזיאן בלאסקו, קרול: מתילד סנייה, אלן: ג'רופ קומנדר, ניקולא: פיליפ לפבר, ז'אן: דידייה פלמאן, הסבתא: לין רנו – שחקנית בדרנית זמרת וותיקה ואהובה מאוד בצרפת. הופק בצרפת 2021, 98 דקות, דובר צרפתית תרגום לעברית, החל מ- 9.6.22 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ. הפצה בישראל עדן סינימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר