קניון שבעת הכוכבים בהרצליה מציג: ראשית המסיק – חגיגת שמן זית

יש לו טעם נפלא, שלל יתרונות בריאותיים וקוסמטיים, והוא מסמל את הצדדים הטובים של הארץ הזאת. לכבוד תחילת עונת המסיק עורך קניון שבעת הכוכבים בהרצליה חגיגה מיוחדת לשמן הזית הארצישראלי – "ראשית המסיק", עם נבחרת של מגדלי זיתים, יצרני שמן זית, יצרני קוסמטיקה על בסיס שמן זית, וסדנאות מיוחדות לילדים

הוא בעל טעם נפלא וניחוח ייחודי, הוא מעשיר את טעמם של מגוון תבשילים וסלטים, הוא בריא ויעיל במניעת מגוון תחלואים ומיחושים, הוא ניצב בחזית לוחמת האנטי-אייג'ינג, והוא גם המאכל הכי ים-תיכוני שיש ומשגריריה המצוינים של הארץ הזאת. זהו שמן הזית.

לרגל תחילת עונת מסיק הזיתים בכל רחבי הארץ, עורך קניון שבעת הכוכבים בהרצליה חגיגת מחווה מיוחדת לשמן הזית – "ראשית המסיק". החגיגה, שלושה ימי שכרון חושים של שמן זית, תתקיים מחמישי עד שבת (16-18 בנובמבר). במסגרת האירוע יתארחו בקניון נציגים של בתי בד ויצרני שמן זית איכותי ממקומות שונים בארץ לצד יצרנים של מוצרי טיפוח וקוסמטיקה על בסיס שמן זית.

המבקרים יוזמנו לטעום ולהתרשם מהמגוון העצום של שמני הזית המיוצרים בארץ – חלקם שמנים "ותיקים" וחלקם שמנים טריים ביותר, פרי המסיק שנערך בימים אלה ממש, לשמוע הסברים על הפקתם ועל ההבדלים בין הזנים השונים, להתוודע למוצרי טיפוח שונים על בסיס שמן זית, וליהנות מפעילויות מיוחדות לילדים, כמו סדנאות להפקת שמן זית וכבישת זיתים בשיטה מסורתית וסדנאות בישול ומופע לילדים בנושא שמן זית.

בין המשתתפים בפסטיבל:
עץ השדה – שמן זית ייחודי רב-זני המופק מכרמי הזיתים של משפחת טפרברג, מראשוני המתיישבים בגבעת עדה. שמן הזית "עץ השדה", המסווג ככתית מעולה, מופק מזיתים שנבחרו ונמסקו במיוחד על ידי דור ההמשך של המשפחה, תוך הקפדה על כבישה קרה. בפסטיבל יוצגו לצד השמן גם זיתים כבושים מתוצרת המשק ועצי בונזאי. במסגרת החגיגה בקניון יחשפו בני משפחת טפרברג לראשונה את סדרת מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח החדשה שפיתחו על בסיס שמן הזית האיכותי שלהם.
שמנטו – בית בד מודרני ומשוכלל במושב רמות מאיר שבמועצה האזורית גזר מיסודו של יוסי זברו (73), גימלאי של משרד הביטחון ואגרונום במקצועו, שלמד את סודות ייצור השמן לאחר צאתו לגימלאות. בית הבד מפיק שמן זית כתית מאיכות מעולה מזני זית שונים – סורי, ארבקינו, ברנע ופישולין – בנפרד ובערבובים בעלי טעמים משובחים. בפסטיבל יוצגו לצד סוגי השמן השונים גם זיתים ועגבניות בשמן.
שחם – בני וחיה שחם, בעלי משק בכפר קיש שבגליל הצופה אל הר תבור, מתמחים בהפקת שמן איכותי ביותר, משמני הזית המובילים בישראל. סוד איכותו של שמן "שחם" טמון בראש ובראשונה בזמן הקצר – שעות ספורות – החולף מרגע המסיק ועד להפקת השמן.
בית הבד דליית אל-כרמל – בית הבד הוותיק של משפחת חלבי מדליית אל-כרמל מתמחה בייצור שמן זית סורי, "שהוא השמן הכי עשיר והכי טעים מכל השמנים, כולל שמני הזית", מכריז מוהין. במסגרת הפסטיבל תציג המשפחה זיתים סורים מבוקעים וגם מגוון תבשילים וסלטים ממיטב המטבח הדרוזי, על בסיס השמן האיכותי.
LAVIDO COSMETICS – המפעל שבמושב נהלל, מיסודו של עדו מגל, מומחה לקוסמטיקה טבעית וצמחי מרפא, מתמחה בייצור מוצרי קוסמטיקה וטיפוח טבעיים באיכות גבוהה ביותר, שהופקו מגידולים של חקלאות אורגנית, ללא כל מעורבות של חומרים כימיים או שאריות של חומרי הדברה. כל מוצר נושא תווית המיידעת את הצרכן לגבי שיעור החומרים הטבעיים שבתוכו. במסגרת הפסטיבל יוצגו מוצרי הדגל של המפעל, כמו קרם נגד קמטים המבוסס על חמאת זיתים ושמן אוביליפיחה או קרם פילינג עדין לפנים העשוי מקליפת רימונים, שמן זרעי רימון וחמאת זיתים. מגל עצמו יספק לכל דורש ייעוץ וטיפים להכנת מרקחות קוסמטיות על בסיס חומרי גלם שנמצאים במטבח הביתי.
ד"ר אגר – ד"ר שאול אגר מהמושבה יקנעם ידוע לא רק כיצרן של שמן זית איכותי, הנמכר רק בבתי טבע מובחרים, אלא גם כיצרן של תכשירים שונים לעור על בסיס שמן זית ותוספות של חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3. התכשירים, המבוססים בחלקם על פטנט בלעדי של משחת שמן זית, התגלו כמחוללים פלאים, בין היתר למי שסובלים מבצקות ברגליים, עור יבש, גרד ואפילו הרפס. בפסטיבל יוצגו השמן והתכשירים של ד"ר אגר, לצד הסבונים שפיתח.
בית הבד ארץ גשור – בימים אלה משיקים אנשי קיבוץ גשור שבדרום רמת-הגולן את בקבוקי שמן הזית הראשונים שלהם, מכרמי הזיתים שניטעו לפני חמש שנים, המונים ארבעה זנים: לצ'ינו (איטלקי), קורונייקי (יווני), ארבקינו (ספרדי) ופישולין (צרפתי). הזיתים נמסקו בשיטה ייחודית – באמצעות בצרת, המשמשת לבציר ענבי היין. שמני הזית של "ארץ גשור" מסווגים ככתית מעולה ומצטיינים בחמיצות נדירה ברמתה הנמוכה – 0.14%-0.28% בלבד.

הכניסה לכל הפעילויות חופשית.

קניון שבעת הכוכבים
שד' שבעת הכוכבים 8, הרצליה
טל. 9519898-09



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר