קרבות בנושא פרסום מזון בבריטניה: רמזורים תזונתיים כן או לא

מספר רשתות, כולל סיינסבורי, התחילו להשתמש בתוויות הרמזורים. קמעונאים ויצרני מזון אחרים ממש לא אוהבים אותן. לטענתם, רמזור אדום מרתיע קונים ופוגע במכירות

במאמץ של מלחמה בהשמנת יתר – אובזיטי – הנמצאת בעלייה בבריטניה, יצאו הממשלה ויצרני מזון עם תוויות ערכים תזונתיים על אריזות מזון.
אך שני הגופים רוצים תוויות שונות, ועתה הם מציגים את המחלוקת בקמפיינים מתחרים המתבצעים בטלוויזיה, עיתונות ושילוט חוצות לקידום הגישות המתחרות.

הממשלה מקדמת מה שהיא מכנה "תוויות רמזורים", בהן עיגולים צבעוניים מציינים רמות של שומן, שומן רווי, מלח, וסוכר. משמעות עיגול אדום היא רמה גבוהה, צהוב – בינונית, וירוק – נמוכה. התוויות מופיעות באופן בולט על חזית האריזה, כך שהן חשופות לקונים העוברים ליד מדפי החנויות.
מספר רשתות, כולל סיינסבורי, התחילו להשתמש בתוויות הרמזורים. קמעונאים ויצרני מזון אחרים ממש לא אוהבים אותן. לטענתם, רמזור אדום מרתיע קונים ופוגע במכירות.

פדרציית המזון והמשקאות הבריטית מריצה קמפיין טלוויזיה המקדם תוויות חליפיות בחזית האריזות, המציינות אחוז סוכר, שומן, מלח, שומן רווי וקלוריות, על בסיס הצריכה היומית האידיאלית לאדם ממוצע. תוויות אלה עוצבו ע"י טסקו – קמעונאית המזון הגדולה ביותר בבריטניה, ונראות דומות לממשלתיות, אך הנן בצבעים נייטרליים ולא בצבעי רמזור תנועה.

"אם מציגים רמזור, אפילו דגנים מעוטי שומן יקבלו אור אדום", אמר דובר יצרנית הדגנים קלוג, העוזרת במימון קמפיין הפרסום של הפדרציה הבריטית. תשדיר ה- 30 שניות של פדרציית המזון והמשקאות מציג את התוויות החדשות על צ'יפס, דגנים, ובטן של אנשים. "דעו מה נכנס אליכם", אומר התשדיר.

הקמפיין ירוץ עד הקיץ, ויכלול גם מודעות בעיתונות. בינתיים, שתי מערכות תוויות צפויות לבלבל צרכנים, במיוחד כאשר שני הקמפיינים רצים בו-זמנית.
"בסופו של דבר הציבור יחליט", אמרה דיידרה האטון, ראש הסוכנות לתקני מזון בבריטניה. "ברור שאני מקווה שהם יעדיפו את הקמפיין שלנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר